Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Zalando har spist mange webshops i Danmark?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Puhaaaa har lige set på Zalando.dk , dem kan man jo ikke konkurrer med. 
Mon ikke hvis de bliver ved, så mange store dansk webshop må dreje nøglen om !?

Jeg kom til tænke på, at man har købet stort lager ind af feks tøj og pludselig kommer en webshop som f.eks Zalando... HVAD GØR MAN SÅ? 

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 17. Aug 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Længe nok til de har ødelagt mange andre webshops :)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis overmagten er for stor, hvad gør man så? Giver man op og siger "Nå, vi må hellere pakke sammen og tage hjem, da vi helt klart har tabt på forhånd"? Nogle gør. Andre vælger at tage kampen op og ender ofte med at skrive historie, som sejrherrere...

Verdenshistorien nævner en del eksempler på, at store hære ofte har en kort rækkevidde og heller ikke altid er særligt effektive på den korte bane. Store hære er derimod effektive på den lange bane - men kun, hvis de får lov til at "fange" deres modstandere. Det er netop her, hvor de små har en kæmpe fordel ift. de store - de små er hurtigere, mere fleksible og kan reagere mere effektivt end de store (eks. via "guerilla-taktikker").

Ingen grund til at genopfinde den dybe tallerken. Martin Thorborg har beskrevet forholdet mellem store og små virksomheders fordele/ulemper ganske godt i bl.a. følgende video:

">Tæv en flomme

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør som de gør forær gavekort på små beløb til de kunder du har på din mailliste, som kun kan bruges i din webshop.

Vær serviceminded på den store klinge.

Og så hav et kvalitetsprodukt og ekspress ekspedition og hold ud.

Få dine besøgende til at tilmelde sig konkurrencer og så udnyt de signups med førnævnte gavekort.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Arbejdstøjet:
Jeg kom til tænke på, at man har købet stort lager ind af feks tøj og pludselig kommer en webshop som f.eks Zalando... HVAD GØR MAN SÅ? 

Zalando kommer jo ikke pludselig, de er der, og før man køber stort lager hjem, skal man jo lige undersøge markedet. Hvis ikke man mener man kan konkurrere med dem, skal man ikke købe produkter de har på lager.

Når det er sagt så har de dælme godt nok et sygt stort udvalg.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdstøjet:

Længe nok til de har ødelagt mange andre webshops :)

Hvilke har de ødelagt indtil nu?

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arbejdstøjet:
Jeg kom til tænke på, at man har købet stort lager ind af feks tøj og pludselig kommer en webshop som f.eks Zalando... HVAD GØR MAN SÅ? 

Man finder ud af hvad de gør dårligt, i forhold til hvad kunderne gerne vil have, og så gør man det til noget man selv gør rigtigt godt.

Ét sted at starte er helt klart leveringstiden. Kan du tilbyde dag-til-dag levering, eller noget der er tæt på, står du allerede stærkt i forhold til Zalando. Mange kunder vil gerne betale en smule mere for varerne, hvis de kan få dem hurtigt. Når Dankortet først er kørt igennem, gider man ikke vente på at få sine varer. Og Zalando har uforholdsmæssig lang leveringstid.

En anden mulighed, som dog heller ikke er uden omkostninger, er en centralt placeret butik / showroom hvor kunderne kan prøve, købe og returnere deres tøj. Jeg synes at jeg ser en svag tendens til at webshops stille og roligt begynder at åbne fysiske butikker, og det tror jeg vil komme til at stige i de kommende år. Jeg er ikke sikker på at det alt sammen bliver butikker i traditionel forstand, men i hvert fald et sted hvor kunderne kan komme ind. Mange kunder vil utroligt gerne handle i en fysiks butik, hvis de vel at mærke ikke føler at de skal betale uforholdsmæssigt meget mere for varerne. De undersøger gerne tingene på nettet, inden de går ned i en butik og køber varerne.

Ingen af disse løsninger er gratis, men det er i hvert fald to steder hvor man let kan positionere sig i forhold til shops som Zalando med flere. Men begge dele er også nyttesløse, hvis man ikke er i stand til at formidle budskabet ud til kunderne, så der ligger også et stort stykke markedsføringsarbejde.

Jeg er sikker på at der er masser af muligheder for at skabe en sund forretning, selvom der findes stores webshop der scorer mange salg. Og man behøver jo ikke nødvendigvis gå head-to-head på alt, men kan evt. også udvide med et varesortiment som de måske ikke har. Men det er også klart, at det kræver hårdt arbejde, at operere på et hårdt marked :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg tror det er forkert at bagatellisere at der findes en del meget store i flere brancher, som naturligt nok vil kunne bringe små i konkurrencebesvær. Det kan være Zalando, eller i hvidevarer vel typisk Wupti, Whiteaway o.l - elektronik, en lang række, Dustin var vel blandt de tidlige.

El-gianten, Silvan, Coop og flere andre, er lidt anderledes i og med, at man lettere ofte kan se selve varen i en fysik butik - og langt flere fysiske vil fokusere endnu mere på udbygning via netshops.

Andre, som ex Bestseller koncernen der gør det så fremragende, både i Europa OG med en utrolig butiks opbygning i Kina, vil nok stadigt være sene med egentlige net-shops - de satser på mange andre kvaliteter, herunder mulighed for at prøve tøj og det impulskøb af tøj og tilbehør der følger - og vil ikke konkurrere med sig selv, så længe deres butiksopbygning er så succesfuld. Det viser, at butikker stadigt har muligheder. Mad er vel et andet tydeligt område.

Selvfølgeligt kan nogle af de store webshops knække nakken, det gjorde Daells varehus som fysik butik - også de store skal leve op til priser, kvalitet og kunderservice, men det er ud fra min egen brug af mange af dem, også helt klart tilfældet.

Jeg tror ikke fremtiden vil give stor indtjening til en stor mængde små webshops i brancher hvor andre er brudt entydigt igennem.

Der skal nok komme andre nye gode leverandører af tøj, hårde hvidevarer, elektronik m.m. men jeg ser ikke for mig et marked med 5-15 store i hver branche og så hundredevis af mindre der forsøger sig med samme varetyper og kan forsørge større gruppe ud fra det.

Små shops der vil leve af iphone covers, usb stik, kabler, elektronik, eller lidt forskellig t-shits hoodies og caps, ser jeg mere som test butikker der kan give indehaveren et økonomisk tilskud til noget andet i bedste fald OG viden om at drive forretning, men det vil være et fåtal af disse, som efter min bedømmelse vil føre til at kunne forsørge en eller flere familier fuldstændigt. Det vil kræve langt mere fokuseret satsning og langt større kapitalindsats

Nogle af dem vil helt sikkert kunne vokse ud over det første lille stadie, men det vil være få, og de vil skulle komme med løsninger som de helt store ikke byder på, eller varer som ikke er så almindelige hos de store, eller et måske meget bredere sortiment

Hvor mange store der er plads til i hvert vare segment, ud over de som ligger bredt (coop osv) er svært at sige, men jeg tror bestemt ikke meget over 10-20

Jeg skriver det ikke som opfordring til at droppe al energi på små nye shops, men for at sikre realisme omkring, at JA de store er ikke så ligetil at bide skeer med.
Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der bliver gættet på en helt masse (vrøvl) i den her tråd, men det lyder ikke som om de fleste af jer rent faktisk har en fysisk butik eller en webshop af rimelig størrelse og potentiale.

John er inde på noget meget rigtigt, dog vil jeg lige nævne at Bestseller og Holck Povlsen personligt ejer store portioner af Zalando, Smartguy og ASOS (og virksomheder som Hay og sikkert også flere andre), samt har webshops for deres egne brands, så de har på ingen måde har problemer med at 'konkurrere' med sig selv. De har allerede tjent på engros delen, så hvorfor ikke også tage så stor en luns af detail leddet som de kan gabe over!?

Et par af deres måder at kontrollere markedet på er simpelthen at stille høje krav til de små selvstændige butikker om størrelsen af deres årlige indkøb og stoppe leveringerne hvis de forsøger sig med lavere priser end de på varene fortrykte priser (selvom at det som bekendt er forbudt for dem at diktere priserne). På den anden side kører ovennævnte webshops videre med lavere priser på Bestseller brands ganske uforstyrret.

De store brands og webshops kan i høj grad udgøre en trussel for mindre selvstændige detail butikker og webshops.

Mvh Jens

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)