Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opsætning af webshop til ebøger

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil gerne starte web shop med kun 4 bøger ved download

da indtægten er ganske usikker

vil jeg gerne vide

-om nogen kender en nem gratis lille webshop løsning ?

- kan man bruge en blog som web shop ?

- hvordan laver man nemmest ikke let kopierbare ebøger med

--pdf

--anden løsning end pdf eksempelvis med link til download

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Magento kan løse det problem med download af bøgerne.

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil jeg vælge at mene Magento er sindsygt overkill til hvad der bliver efterspurgt.

Find dig et webhotel med det der hedder 1-Click installation af Wordpress. Det betyder du kan med 1 klik installere websystemet Wordpress, som du efterfølgende kan lege med og evt. tilpasse til en lille smart webshop.

Forresten tror jeg du skal se bort fra at kopisikre dine ebøger.
Når folk først har betalt og downloadet en ebog vil man helst være herre over at flytte den rundt på sine digitale enheder, og ikke skulle bøvle med DRM protection osv.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Knudsen:
Find dig et webhotel med det der hedder 1-Click installation af Wordpress. Det betyder du kan med 1 klik installere websystemet Wordpress, som du efterfølgende kan lege med og evt. tilpasse til en lille smart webshop.

Du mener vel Magento. ;-)

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas - Style Guy:

Rasmus Knudsen:
Find dig et webhotel med det der hedder 1-Click installation af Wordpress. Det betyder du kan med 1 klik installere websystemet Wordpress, som du efterfølgende kan lege med og evt. tilpasse til en lille smart webshop.

Du mener vel Magento. ;-)

Nej jeg mener Wordpress? :)

Jeg synes netop Magento er kæmpe overkill til en lille shop med nogle få ebøger.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Gider du ikke forklare hvad det "overkill" består af? For Magento er sådan set også gratis og allerede fra start klar til at håndtere salg af downloads - og kan sådan set også installeres med 1-click mange steder.

WordPress skal derimod understøttes af et shop plug-in - og installation af den slags er ikke altid ligetil for almindelige dødelige.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger en del ebøger, både på eget programmeret website/shop og via selvudgiver-sektionen på Saxo.

Hvis du gerne vil hurtigt i gang med at sælge dine ebøger, uden at skulle bekymre dig om den tekniske opsætning af din egen digitale webshop, anbefaler jeg stærkt at kigge på Saxo.

Der er flere grunde til at jeg anbefaler Saxo.

  • Det er let og intuitivt at komme i gang.
  • Du kan have din egen ebog til salg på mindre end et døgn.
  • Der er (relativt) mange kunder allerede inde på Saxo der leder efter ebøger.
  • De kører nogle forskellige tilbud, som man som forfatter kan melde sin ebøger til, der giver nogle gode boosts i salget.
  • Saxo tager 30% af hvad du sælger din ebog til. De resterende 70% får du.
  • Du beholder alle rettigheder til dine ebøger og kan ændre, rette, aktivere, deaktivere, uploade og slette dine ebøger lige så mange gange du har lyst.
  • Der er ingen klausul om at du kun må sælge din ebog via Saxo. Du kan stadig sælge fra din egen hjemmeside/blog/webshop eller fra en af Saxo's konkurrenter.
  • Dit optjente beløb udbetales månedligt, hvis du har solgt for over 100 kr. Det kræver således ikke at få solgt særligt mange ebøger, før du kan begynde at nyde frugterne af dit arbejde.

Der er dog også nogle ulemper ved at bruge andres platforme, såsom Saxo.

  • Du kan ikke split-teste dine salgssider.
  • Du får ikke (direkte) mulighed for at samle kundeoplysninger sammen, f.eks. i form af en emailadresse-tilmelding til dit nyhedsbrev, sammen med bestilling af din ebog.
  • Din ebog bliver én blandt mange andre, hvilket kan presse prisen nedad.

 

Hvis du vil se hvordan salgsprocessen fungerer på Saxo, kan du bestille nogle af deres gratis ebøger. Jeg har selv en lille, gratis ebog på Saxo, som handler om at skabe, markedsføre og sælge sit eget informationsprodukt

 

Når jeg sælger mine ebøger via min egen webshop, er det blot i ren PDF-format. Jeg gør ikke det store ud af at kopisikre dem, da det hurtigt bliver besværligt for kunderne at åbne og læse ebøgerne. Det skal dog retfærdigvis fortælles, at jeg i øjeblikket sælger mine ebøger for 99 kr. eller mindre.

Hvis jeg, som Martin Thorborg, solgte en ebog til 1.875 kr. (www.e-pusher.dk), kunne det dog godt være jeg ville følge i hans fodspor og indsætte kundens navn på alle sider i ebogen, da den er mere i farezonen for at blive piratkopieret. Men en ebog i den lavere ende af prisskalaen vil jeg ikke gøre noget specielt ved.

Jeg har skrevet en artikel om hvorfor du ikke skal være bange for uretmæssig kopiering af din ebog på Informationsprodukter.dk, hvor du også finde en del andre artikler om at skrive og sælge ebøger. Endnu flere tips finder du også på min Facebookside om informationsprodukter.

      
Fra Odense C
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:

Gider du ikke forklare hvad det "overkill" består af? For Magento er sådan set også gratis og allerede fra start klar til at håndtere salg af downloads - og kan sådan set også installeres med 1-click mange steder.

WordPress skal derimod understøttes af et shop plug-in - og installation af den slags er ikke altid ligetil for almindelige dødelige.

Min personlige erfaring siger mig at Magento har en meget stejl learning curve sammenligned med de mere lightweight shops som WooCommerce og Prestashop.

Det kommer selvfølgelig af den enormt avancerede backend med alle de funktioner der nu er et krav for store etablerede salgsportaler.
Samtidig er Magento lidt tungere og kræver derfor lidt flere ressourcer for at køre optimalt.

Jeg ville aldrig foreslå en lille shop med et meget få antal varer og få krav til avanceret funktionalitet samt lille budget at benytte Magento.
I øvrigt er det typisk meget dyrere at få fat i en Magento ekspert end en eksempelvis Wordpress ekspert.

I min verden kan WooCommerce klare jobbet mere intuitivt og brugervenligt for nye folk i webshop-verdenen. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)