Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Din mening om konceptet

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Visu Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg kom her den anden dag til at tænke på, hvorfor der ikke var nogen som har lavet en prissammenligningaside af serviceydelser i stedet for produkter? Altså en side magen til Pricerunner, hvor man i stedet sammenlignede priser på frisør, tandlæger osv..

Hvad jeres mening med det? Og er det helt ude i skoven? 

Mvh.

Mads  

Få en gratis tilstandsrapport for din Adwords konto her www.malano.dk.   

Fra Aulum
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Nieborg Media Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det vil være en fed ide. Dog, har jeg fornemmelsen af at programmeringen og indformationssamlingen af data vil komme til at tage alt for længe. PriceRunner kan jo blot få feed fra diverse webshops, og wupti, så passer det ind på deres side. (Der rettes selvfølgelig til og sådan, men du forstår hvad jeg mener) 

Mvh.

Dennis 

Fra Århus
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Visu Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes nemlig også det er en rigtig god ide... Men ja det er helt klart nogle af de største barriere ved konceptet og nok grunden til at det ikke er blevet lavet. Man burde outsource det manuelle arbejde :p  

Få en gratis tilstandsrapport for din Adwords konto her www.malano.dk.   

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen på produktsammenligning og servicesammenligning er at et produkt er sammenlignelig, da det er 100% det samme produkt ligegyldig hvor du køber den, derfor kan man anvende pris som parameter til at sammenligne produkter. Mens en serviceydelse udover at være en subjektivbedømmelse, ikke er 100% ens og dermed ikke sammenlignelig.

Ja, man kan godt sammenligne priserne på f.eks. frisører, men bare fordi en frisør på Nørrebro er billigere end en frisør på Strøget, er det jo sikkert at ham fra Nørrebro også er det bedste valg, samme kan siges med modsat tegn.

Men det kan da godt være at der er nogen der udelukkende går efter prisen, ligegyldig hvordan kvaliteten er på serviceydelsen, for dem ville sådan en servicesammenligning måske være brugbar. :)

Kommer snart...

Fra Århus
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Visu Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun give dig ret, men man kunne løse det ved, at tage flere parameter i brug f.eks. med et ratingsystem. Jeg ved godt siden, så vil blive endnu mere omfattende, men det kunne være en holdbar løsning.  

Få en gratis tilstandsrapport for din Adwords konto her www.malano.dk.   

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er til at lave noget seriøst over det.

bliver service ydelserne så sammen lignet på helt lige vilkår. Eks. Hos en frisør er hårvask en med som tager 5 min, hvor hos anden frisør er det uden hårvask, og tredje frisør er med 2 min hårvask med balsam men uden hovedbunds massage.

jeg tror det bliver svært.

men man kunne sætte et udvalg af ydelser, hvor det så er frisørernes eget ansvar at skrive prisen for ydelsen direkte.
eks.
herreklip uden hårvask
herreklip med hårvask

det er så deres eget ansvar at holde det opdateret.
Men meget svært at sammenligne vil jeg også mene.

jeg tror heller ikke der vil være et nødvendigt marked for det

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Fra Århus
Tilmeldt 16. Sep 13
Indlæg ialt: 34
Fra  Visu Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja serviceydelserne skulle sammenlignes på stort set samme vilkår, hvor man måske bare havde et ratingsystem, som skulle skille de forskellige service ydelser ud. Det kunne også være en god ide, som du nævner, at få selve frisøren til at skrive, hvad ydelsen indebær f.eks. at det tager 30 minutter. 

Tror også det vil være rigtig svært at lave sådan en side... 

Det kan godt være forbrugerne slet ikke har behovet, for at gennemsøge de forskellige serviceydelser. Men vil du ikke benytte det, hvis du hurtigt kunne finde en billigere frisør, tandlæge? Hvis de havde fået gode anmeldelser osv.. ? 

Få en gratis tilstandsrapport for din Adwords konto her www.malano.dk.   

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke personlig vælge efter pris, men klart jeg ville skele til smiley ordning hvis det kommer, på tandlæger og lign.

Jeg håber personlig ikke der kommer sådanne ordninger da jeg syntes servicefag bygger meget på tillid og ikke priser eller smileyordninger. Offentlige ordninger tænker jeg på.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste ting på pricerunner refererer jo også til netshops. Så det er i princippet ligemeget hvor i landet varen befinder sig. Lidt svært at blive masseret over nettet:-) Ideen er på sin vis god nok, men tror udvalget geografisk ville blive meget småt og differencieringen på serviceydelser er for stor.

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen er rigtig god!

Det store problem er tidsforbruget til at indsamle information.

Desuden er serviceniveauet forskelligt og kvaliteten samt mængden er forskelligt fra f.eks. tandlæge til tandlæge.

Alternativt kunne du mixe din konceptidé med konceptet www.bapoon.dk. Dette kunne være en mulighed for at tænke kommercielt på flere punkter og løse nogle af de krævende udfordringer. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)