Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning provision af salg incl eller ekskl moms?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man antager at man ansætter en person på 100% provisionsløn.

Han får 30% af det beløb der faktureres til kunden, altså salg. skal de 30% så beregnes af beløbet før eller efter moms?

For der er jo forskel i beløbet om man beregner med eller uden moms.

Eks.

Salg: 20.000 ex. moms * 30% provision = 6000,-

Salg: 20.000 + 25% moms * 30% provision = 7500,-

Fra Fredericia
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Moms er ikke indtjening - skal man så have løn af en "indtjening" som firmaet ikke har ???
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv samme spørgsmål så fandt denne gamle tråd. En der evt. lige vil opsummere.

Hvis jeg skal havde 20 % i provision for det salg jeg laver, så skal det være 20 % af salget ex. moms ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

mabru:

Har selv samme spørgsmål så fandt denne gamle tråd. En der evt. lige vil opsummere.

Hvis jeg skal havde 20 % i provision for det salg jeg laver, så skal det være 20 % af salget ex. moms ?

ja det vil det som udgangspunkt altid være - provision af omsætning som jo er uden moms altid

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Gistrup
Tilmeldt 20. Nov 13
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Som John skriver vil det som udgangspunkt være ekskl. moms.

Vil dog anbefale at du i forbindelse med aftalen med sælgeren præciseret dette og gerne skriftligt, så du ikke ender i en tvist på et eller andet tidspunkt, der enten kan koste dig penge eller ødelægge samarbejdet.

Mvh Peter

Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal jeg nok sørge for.

Ved nogen af jer der ved hvad der er mest normalt ? Og hvordan det evt. vil se ud i en kontrakt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46479
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det helt klart normale er ex moms som jo er omsætning - Moms er jo noget deres kunder betaler og som de skal aflevere videre hver en krone, så det kan de jo ikke give dig. Bare skriv at provisionen beregnes af omsætning uden moms (selv om uden moms er rent ekstra da omsætning altid er uden moms) Det langt mere besværlige er på hvilke kunder - på kunder som du skaffer først men som siden køber direkte, i alle lande, områder - slutter det den dag du slutter eller skal du har agentprovision af de kunder du har skaffet i aftrædelse osv

Tag og bed om en kontrakt som en advokat udarbejder

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

mabru:

Det skal jeg nok sørge for.

Ved nogen af jer der ved hvad der er mest normalt ? Og hvordan det evt. vil se ud i en kontrakt?

Business Danmark har en hel del rigtig gode punkter på deres hjemmeside, herunder også hvordan man forholder sig til ferie osv.

Den mest enkle måde er at sige xx% af omsætningen ex moms. Ferie er med løn (ikke feriepenge, men husk du SKAL give 1% i ferietillæg). Mersalg bør også køre med i provisionen. Det betyder til gengæld at provisionen ikke bør være så sindsyg høj, da du så kan risikere at have en sælger ansat på provision der ikke behøver tage på arbejde og bare lever af mersalg. Provisionen bør være til forhandling hvert år, eller når et bestemt økonomisk mål er nået. Husk at sæt nogle minimumpriser på det der sælges hvis ikke det kører efter prislister.

Der er ikke nogen speciel korrekt køreplan i forhold til provisionsløn, men jeg vil da godt tilføje at jeg synes at 30% er en meget flot provision. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)