Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbne muligheder i salgsvirksomhed

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:
vis I er noteret på Børsen, så kan du vel sagtens skrive navnet på virksomheden. Og hvorfor fortæller du ikke mere om hvad I "sælger"?
Ja det må vist siges at være helt uhørt at en børsnoteret virksomhed fører sig frem sådan lidt skjult - frem med navnet så vi kan se hvad det er for en spændende børsnoteret virksomhed og i hvilket land/lande den er børsnoteret. Det andet er næsten en first-time fra en alm. børsnoteret virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Emballadøren:
Og da alle pengene føres op i strukturen, og kun en smule tilbagebetales - kan det dårligt være andet end pyramidespil.

Hvis jeg beslutter mig for at sælge Braun kaffemaskiner - og køber 100 stk. hjem til lager - så har både Braun og grossisten allerede tjent penge, men jeg har ikke tjent nogen endnu - og hvis jeg ikke får solgt mit lager, så har jeg oven i købet underskud - men "toppen af pyramiden" altså Braun og grossisten har stadig scoret en fortjeneste. 

Dermed må al forhandling af varer jo være at betegne som pyramidespil - ifølge din udlægning!?!?

Emballadøren:
Det er da glimrende hvis nogen kan tjene penge på det - men ret beset - er det så definitionen af en selvstændig iværksætter, at man ernærer sig med dette pyramidelignende foretagende? Hvorfor begynder man ikke selv at sælge kaffe - fremfor at gøre det for nogen man overhovedet ikke kender?

Du sælger da også kaffemaskiner for folk du ikke kender, hvis du beslutter dig for at forhandle Braun kaffemaskiner. 

Eller du mener måske, at hvis man vil sælge kaffemaskiner, så skal man bygge dem selv?

Forskellen på at forhandle Braun kaffemaskiner og Zinzino kaffemaskiner er, at du med sidstnævnte kan hjælpe andre igang med forhandling af kaffemaskiner, og så tjene provision på det. 

Hvis du som Braun-forhandler hjælper andre igang med forhandling af Braun kaffemaskiner, så har du fået en konkurrent. I network marketing har du fået en partner. Deri ligger den store forskel.

Så ja, jeg synes i høj grad, at der er tale om iværksætteri i begge tilfælde. For i begge tilfælde handler det om at få afsat nogle kaffemaskiner. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg nævner tidligere, er det ikke regulært pyramidespil - men derimod pyramidespils-lignende struktur.

Køber du 100 kaffemaskiner hjem - så er det dig der har haft den fulde omkostning. I Zinzino skal dine "medarbejdere" købe deres egne demoprodukter, og dermed er dine "medarbejdere" dine første kunder - og forud for de reelle kunder. Får dine "medarbejdere" så sine egne "medarbejdere" - er der kommet nye "kunder" til, som ikke kun du tjener på, men også dem højere oppe i strukturen.

Bemærk - at hele forskellen ligger i, at reelle medarbejdere ikke skal købe noget af arbejdspladsen for at kunne arbejde på denne. Men i Zinzino er det anderledes. Heldigvis er der et reelt produkt at forhandle - ellers var den helt gal.

Men - så forrygende går det jo så altså heller ikke for Zinzino - udover for topfolkene....

Men - folk må jo tage deres egne beslutninger om hvorvidt de vil være med. Jeg kan dog godt betakke mig... For skaber jeg en succes, ønsker jeg selv det fulde udbytte. Hvorimod din "succes" i Zinzino mest forgylder dem i toppen af strukturen - der uanset hvad - tjener de store penge....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Emballadøren:
Køber du 100 kaffemaskiner hjem - så er det dig der har haft den fulde omkostning. I Zinzino skal dine "medarbejdere" købe deres egne demoprodukter, og dermed er dine "medarbejdere" dine første kunder - og forud for de reelle kunder. Får dine "medarbejdere" så sine egne "medarbejdere" - er der kommet nye "kunder" til, som ikke kun du tjener på, men også dem højere oppe i strukturen.

Emballadøren:
Bemærk - at hele forskellen ligger i, at reelle medarbejdere ikke skal købe noget af arbejdspladsen for at kunne arbejde på denne. Men i Zinzino er det anderledes. Heldigvis er der et reelt produkt at forhandle - ellers var den helt gal.

Nu er jeg ikke Zinzino-forhandler skal det lige siges - men lad os bare blive i den terminologi. 

Det er en udbredt misforståelse og fejltolkning at man skaffer "medarbejdere" i Network Marketing. Du finder samarbejdspartnere, der starter fra PRÆCIS samme udgangspunkt som du selv startede - nemlig med at oprette sig som FORHANDLER. 

Det vil sige - jeg har købt diverse produkter og materialer, for at kunne komme igang med at forhandle kaffemaskinerne - præcis på samme måde, som mine kommende partnere også gør det - og præcis som jeg også ville være nødt til at købe et lager af Braun kaffemaskiner, hvis jeg ville starte som "almindelig" kaffemaskine-forhandler. 

Hvis jeg finder "medarbejdere" som du kalder det - så starter de på præcis samme præmisser som jeg selv gjorde - nemlig med at købe en startpakke, for at kunne komme igang med deres EGEN forretning. 

Og i reelle network marketing virksomheder, tjener jeg kun penge, hvis mine samarbejdspartnere tjener penge - det er det jeg får min provision af - altså deres omsætning

Med andre ord - hvis de har en omsætning, så tjener jeg provision, og de tjener også selv penge, i og med de har en omsætning. 

Hvis mine partnere IKKE har en omsætning, så tjener hverken jeg eller de nogen penge. Dermed har jeg en interesse i at hjælpe mine partnere med deres forretning så de kommer til at tjene penge - for på den måde tjener jeg også penge, og får belønning for mit arbejde. 

I pyramide-spil kan man være ligeglad med, om dem under dig tjener noget, så længe du bare sørger for at få nok ind under dig. Derfor er det en fejltagelse at kalde det for pyramide-lignende, blot fordi der gives provision i flere led i et forhandlernetværk. 

Og de personer "i toppen" der også tjener penge - de er jo OGSÅ startet på PRÆCIS samme forudsætninger som de nye forhandlere der kommer til. 

Derfor er hele terminologien omkring "dem i toppen" en klassisk misforståelse - for de er jo kun kommet "i toppen" ved at have udført et stykke fodarbejde - som de nu tjener provision af.

Lidt på samme måde som en forfatter kan udgive en enkelt bog - og leve af den i lang tid fremover - på det grundlag at ANDRE sørger for at promovere bogen. Så forfatteren tjener penge på, at andre arbejder med at forhandle og markedsføre hans bog - det bliver det jo ikke pyramide-agtigt af.

Det hedder passiv indkomst og er noget, som mange stræber efter at opnå. Network marketing er en af metoderne til at opnå dette. Salg af abonnementer, sangskrivning og udgivelse af e-bøger er andre måder at opnå en passiv indkomst på. 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er så de eneste samarbejdspartnere - der ikke selv må bestemme noget...

Og resultatet af det er ubetinget, at du slipper for en masse medarbejderbøvl - og performer medarbejderen ikke som du ønsker det - koster det dig ikke noget...

Samarbejdspartnere må sædvanligvis være med i prægningen af dagligdagen.

Men lad nu det ligge - Zinzino er i pressen forlængst blevet udråbt som en pyramidespilslignende organisation - og foreløbig er der ikke nogen der har modsagt det som sådan...

Jeg har egentlig ikke så meget imod sådanne salgsmetoder - jeg kan blot lide at det bliver kaldt for hvad det er - fremfor at forsøge at forherlige organisationen udover alle grænser :-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Emballadøren:
Det er så de eneste samarbejdspartnere - der ikke selv må bestemme noget...

Igen - jeg tror du blander tingene sammen - eller også formår jeg bare ikke at forklare det godt nok. 

Man er selvstændig forhandler - dvs. du bestemmer i høj grad selv, hvordan du vil markedsføre og vækste din forretning - for det er DIN EGEN forretning. Selvfølgelig er der nogle retningslinjer der skal overholdes, men det er der jo også når du forhandler alle mulige andre produkter. 

Matas og Føtex har jo heller ikke medbestemmelse i L'oreal's produktudviklig, markedsføring og forretningsmetoder - de forhandler bare produkterne.

I network marketing har forhandlerne faktisk mere medbestemmelse, da de ofte kommunikerer direkte med hovedkontoret og producenten, og nogle gange bliver forslag fra forhandlerne jo taget op og implementeret. Jeg tror endnu ikke, at Matas har fået gennemtrumfet noget hos L'oreal eller hos Dior, men det er bare et rent gæt. :-)

Emballadøren:
Jeg har egentlig ikke så meget imod sådanne salgsmetoder - jeg kan blot lide at det bliver kaldt for hvad det er - fremfor at forsøge at forherlige organisationen udover alle grænser :-)

Jeg er også varm fortaler for, at man kalder tingene for hvad de er, og at man er ærlig i sin markedsføring - men i så fald er der en masse andre koncepter og forretningsmetoder, som OGSÅ burde kaldes pyramide-lignende, og det er her jeg synes kæden hopper af i debatterne, for det gør man ikke. 

Det er oftest kun koncepter som man er negativ overfor, der bliver kaldt "pyramide-lignende". Hvis det skal være fair, så burde alle koncepter, der opererer med provision i flere led jo så kaldes for pyramidelignende - men sådan forholder det sig ikke pt. 

Det eneste der reelt adskiller network marketing fra "almindelig" forretning er, at man i NWM gerne vil have at folk kopierer det man gør - for det kan både de og en selv tjene penge på. I traditionel forretning vil man gerne have, at der IKKE er nogen der kopierer, da du så har fået en konkurrent. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Emballadøren:

Lugter lidt af pyramidespil...

Masser af superlativer og fantastiske økonomiske perspektiver - men intet konkret...

er da lidt nysgerrig...ikke på trådstarters indlæg...men er dette virkelig din forklaring på pyramidespil...intet konkret og fantastiske økonomiske perspektiver og masser af superlativer....

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Emballadøren:

Som jeg nævner tidligere, er det ikke regulært pyramidespil - men derimod pyramidespils-lignende struktur.

Køber du 100 kaffemaskiner hjem - så er det dig der har haft den fulde omkostning. I Zinzino skal dine "medarbejdere" købe deres egne demoprodukter, og dermed er dine "medarbejdere" dine første kunder - og forud for de reelle kunder. Får dine "medarbejdere" så sine egne "medarbejdere" - er der kommet nye "kunder" til, som ikke kun du tjener på, men også dem højere oppe i strukturen.

Jeg må tilstå at jeg opfatter det helt anderledes end dig. Køber man produkter hjem, så er det vel ikke noget der skal sælges videre til "medarbejdere", som i øvrigt i mine øjne er selvstændige ligesom mig selv. Jeg syntes klart man kan sammenligne det med franchise som f.eks. paradis is, der investeres og betales til moderfirmaet, akkurat som jeg mener er tilfældet her, Zinzino personen køber direkte fra producent ligesom teamet som du omtaler som medarbejdere.

Men som du snakker om medarbejdere, så kan jeg da godt forstå du opfatter det helt anderledes.

Emballadøren:

Bemærk - at hele forskellen ligger i, at reelle medarbejdere ikke skal købe noget af arbejdspladsen for at kunne arbejde på denne. Men i Zinzino er det anderledes. Heldigvis er der et reelt produkt at forhandle - ellers var den helt gal.

Bemærk...medarbejdere i Zinzino er vel de ansatte, TS søger måske med lidt forkerte detaljer, men mig bekendt er der ingen i MLM der er eller bliver medarbejdere. Det er selvstændige folk som igen kan sammenlignes med franchise.

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Emballadøren:
Det er pyramidespil - omend der er et produkt. Al den tid der er så fast definerede strukturer og indtægtsmuligheder, afviger det væsentligt fra et reelt arbejdsmarked. Og da alle pengene føres op i strukturen, og kun en smule tilbagebetales - kan det dårligt være andet end pyramidespil.

Jeg synes nu mit "rigtige arbejde" som lønslave minder meget mere om pyramideselskab.. Jeg arbejder i en tysk familie eget virksomhed, med mere end 4500 medarbejdere.. I denne fuldt ud normale struktur, er der ingen der har fordomme over de forskellige led og indtjenings niveauer... Men en ting er sikkert pengene går imod toppen, og min position og lønniveau er fastlåst meget mere, end min mulighed i mit network firma..
Håber i alle få en god dag..
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)