Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender folket en bank hvor man ikke skal betale for oprettelse af en erhvervskonto

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 23. May 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har startet et lille enkeltmandsvirksomhed som snedker og jeg vil gerne have en erhvervskonto.

Min jyske nærighed såvel som min begrænset startkapital gør, at jeg ikke vil betale 700 kr i oprettelse hos min nuværende bank som er danske bank.

Er der nogen som kan anbefale en god bank hvor man ikke skal betale penge for at oprette en erhvervskonto ?

Jeg er bosat i København.

Mvh. Simon Esbjerg

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv Sydbank, har haft et par stykker i mit netværk der har fået det gratis, men jeg ved ikke hvor meget de vil gøre for en, hvis man ikke er kunde i forvejen.

Held og lykke med din virksomhed :)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Næsten alle andre banker end Danske bank opkræver ikke gebyr.

Er det bare en helt alm. konto eller skal der være kassekredit til?

For du kan i princippet bare oprette en ekstra privat konto og så anvende den til firmaet - så længer du ikke har private bevægelser på kontoen, er der ingen problemer.

Mvh

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Betale? det har jeg ikke hørt om før. jeg betalte ikke for min i danske bank da! -har sidenhen skiftet til Nordea -heller ikke der har jeg betalt for det. Altså ... det er da dem der får lov at låne mine penge, det vil jeg %&/¤&%&¤/(# ikke betale for da!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flotte bandeord - Altså bare for at få ting på det rene Jannie - så får banken 0% i rente hos nationalbanken for at ha dine penge stående og Mybanker har udregnet at det koster banken ca 750-1000 kr om året at drive en sådan konto. 

Nå - derudover er der bestemt banker der giver erhvervskonto uden gebye (ved du at det er en erhvervskonto du har og ikke bare en personlig du bruger til erhverv?? Det gør en forskel)

Det siger så sig selv, at de banker lader deres andre brugere betale omkostningen ved at drive en erhvervskonto de ikke tjener på men kun har omkostninger af - sådan er realiteten

Læs evt om ERHVERVSKONTO OG PERSONLIG KONTO HER der vil fremgå også hvorfor der oftere og oftere kræves gebyr for oprettelse osv.

Eneste ønske med dette er en realistisk opfattelse hos iværksættere og andre som må indebære, at det er fint med gratis erhvervskonto, men er den uden lån, så skal og må banken enten tabe ca 1000 kr om året på den, eller lægge omkostningen over på andre kunder -der  er ikke andre alternativer

Det kan være fint at lægge det over på andre kunder i gebyr, hvis man mener man på sigt tjener på det som bank, men den gammeldags opfattelse af, at hvis banken får lov at ha min penge, vil jeg ikke gi noget for det, holder ikke i 2013 hvor renten er RENT 0 - desværre - det hører tidligere tider til og vi kan være sure og bande - men vi skal ikke forvente, at bankerne bare forærer noget bort desværre for iværksættere

venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en konto hos Saxo Bank, der skulle jeg ikke betale noget for at oprette en erhvervskonto.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Remy:

Jeg har en konto hos Saxo Bank, der skulle jeg ikke betale noget for at oprette en erhvervskonto.

Lad os få nogle flere navne på banker på banen, som har indset dette. 

Vi kan ikke bruge indlæg her, som bare forvarer bankerne.

Min egen bank krævede kr. 2.000, så jeg har ingen erhvervskonto.

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 24
Fra  TItan Gaming Systems I/S Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min partner og jeg er ved at oprette en erhvervs konto i nordea hvor de ikke tager noget gebyr for oprettelsen, kan muligvis have noget at gøre med at jeg selv har privat konto der i forvejen, det ved jeg desvære ikke lige. De ville dog have en del oplysninger som f.eks. budget, forretnings plan osv. til at starte med, men da vi ikke lige er helt klar med det endu, kunne vi nøjes med at aflevere en I/S kontrakt (da vores virksomhed er et interresentskab). Men ellers en meget "smertefri" proces.

Tilmeldt 2. Sep 12
Indlæg ialt: 113
Fra  Billigstandup.dk Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Næsten alle andre banker end Danske bank opkræver ikke gebyr.

Er det bare en helt alm. konto eller skal der være kassekredit til?

For du kan i princippet bare oprette en ekstra privat konto og så anvende den til firmaet - så længer du ikke har private bevægelser på kontoen, er der ingen problemer.

Mvh

Hvad er forskellen på en erhvervs konto og en privat konto, når man er enkeltmandsvirksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan se lidt om det her i ERHVERVS ELLER PERSONLIG KONTO 

Der er en del forskelle også for banken som skal sikre sig nyt kendskab til formål, budget osv i erhvervsvirksomheden som kan være mere kompliceret, men for brugeren er det nogen gange lidt hip som hap hvis man er enkeltmandsvirksomhed

Et par forskelle af betydning for brugeren som jeg lige kan komme på kunne være: 

NETS kan kræve, at den konto man vil har registreret nets på skal være i det CVR nummer som virksomheden drives i. Det burde kunne løses ved at ens personlige konto ud over at være tilknyttet Nemkonto, også tilknyttes som en EKSTRA tilknytning, til ens CVR.

Om NETS kan og vil kræve, at kontoen KUN er CVR tilknyttet ved jeg ikke?

Det største problem vil så kunne være for den personlige virksomhed, at privat penge der betales via NemKonto og via helt samme NemKonto for virksomheden blandes privat og erhverv og kan rode bogholderiet lidt sammen. Hvis man derfor har brug for at ha den konto firmaet bruger tilknyttet Nemkonto (f.eks. kan det jo være sådan at moms foretager tilbagebetalinger), så er det ofte en klar fordel at ha hver sin NemKonto, privat og erhverv.

Man kan ikke ha mere end EN NemKonto tilknyttet sin person, men jo altså en ny NemKonto tilknyttet til hvert CVR nummer man har.

Jeg mener IKKE at man kan få tilknyttet NemKonto til en personlig konto hvis man i forvejen har en anden personlig konto tilknyttet - men det var vel et forsøg værd at se om NemKonto vil tilknytte ens CVR nummer til en anden personlig konto end den som man har som privat NemKonto. Jeg mener kun de vil tilknytte CVR nummer til en i forvejen eksisterende personlig konto. Hvis nogen får tilknyttet CVR nummer til en anden personlig konto end deres normale personlige NemKonto vil det være meget spændende at se påvist.

Har man gode personlige relationer i banken bør man kunne få erhvervskonto, og ex i Nordea har man samme rettigheder prismæssigt som lille erhverv, som man har som person - ex hvis man er start-up kunde eller fordel eller fordel+ kunde, hvor man ikke vil blive opkrævet noget for en erhvervskonto, og jeg tror mange, hvis de ellers har noget andet banken kan tjene på, kan få erhvervskpnto helt uden omk i rigtigt mange banker - hvilket jo også er fremgået her i tråden. Så tjener banken det ind på andet som det ellers koster dem at ha en erhvervskonto liggende uden udlån men kun med indstående ind og ud, som de får 0% for hvis de går i nationalbanken

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)