Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

50% prisstigning - Farvel Meebox!

Side 2 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

MSkovmose:

Tidligere kostede det 45 kr at registrere et domæne. Nu koster det 69 kr. 53% stigning.

Der er vel intet galt i at meebox ikke mere vil sælge dig domæner til deres egen kostpris, tjener de jo ingen penge på. Meebox er en forretning som skal tjene penge for at kunne levere en service, du har således i et stykke tid kunne nyde godt af at de har valgt at sælge dig domæner til den pris de selv betalte. Er du så prisfølsom at de 24 kr mere gør ondt kan du altid købe dem hos http://www.webhosting.dk til 44 kr.-

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:
Jeg har altid undret mig over at de har denne chat funktion (...)

De folk, vi har til at sidde på chatten, er ikke teknikere. De er hammer dygtige til at vejlede, pege folk i rigtig retning og hjælpe rigtig mange af vores kunder med relativt "små" problemer (fx. opsætning af e-mail i outlook og lignende, som for os teknikere jo er småting, men som nogen gerne vil have en hånd til). De mere tekniske ting skal en tekniker tage sig af, og de er i helpdesk. Heraf opdelingen. 

Omkring e-mail udsendelse, så sidder jeg ikke med det selv, men har selvfølgelig givet det videre. Så vidt jeg ved, er det allerede på todo. Som sagt er der 90 dage til, at det rammer nogen eksisterende kunder.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

MSkovmose:

Tidligere kostede det 45 kr at registrere et domæne. Nu koster det 69 kr. 53% stigning.

Der er vel intet galt i at meebox ikke mere vil sælge dig domæner til deres egen kostpris, tjener de jo ingen penge på. Meebox er en forretning som skal tjene penge for at kunne levere en service, du har således i et stykke tid kunne nyde godt af at de har valgt at sælge dig domæner til den pris de selv betalte. Er du så prisfølsom at de 24 kr mere gør ondt kan du altid købe dem hos http://www.webhosting.dk til 44 kr.-

Det kan godt være, at 24 kroner ikke er meget for dig, men hvis man eksempelvis laver affiliate sider, og lever af at købe domæner og lave nye sites hele tiden, så løber det godt nok hurtigt op at kræve så meget for en domæneregistrering. Personligt er jeg da i hvert fald færdig med at købe min domæner der, når jeg lige så godt kan købe dem hos Webhosting.dk og bare pege domænet over på Meebox' servere.

Der skal ikke mange domæneregistreringer til, før det løber op i mange penge. Og der er da flere i gamet, som sidder inde med flere hundrede domænenavne, så der snakker vi altså flere tusinde kroners forskel, hvilket ikke er småpenge i mine øjne.
 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sander:

Der skal ikke mange domæneregistreringer til, før det løber op i mange penge. Og der er da flere i gamet, som sidder inde med flere hundrede domænenavne, så der snakker vi altså flere tusinde kroners forskel, hvilket ikke er småpenge i mine øjne.
 

 

Det er da klart!

Så må vi håbe at webhosting.dk ikke også sætter deres priser op for så er der vist ikke andet end at gribe til lommerne :-)

 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Søren.Pedersen:
Der er vel intet galt i at meebox ikke mere vil sælge dig domæner til deres egen kostpris, tjener de jo ingen penge på. Meebox er en forretning som skal tjene penge for at kunne levere en service, du har således i et stykke tid kunne nyde godt af at de har valgt at sælge dig domæner til den pris de selv betalte. Er du så prisfølsom at de 24 kr mere gør ondt kan du altid købe dem hos http://www.webhosting.dk til 44 kr.-

Det kan godt være, at 24 kr ikke lyder så voldsomt i sig selv. Men jeg har i skrivende stund 27 domains fordelt over 4 webhoteller hos Meebox. Hvis de 27 domains alle havde været købt til den nye pris kontra den gamle, så er det en forskel på 648 kr. Og der kommer løbende nye domains til. Jeg står og skal registrere 2 nye nu. Men der er da mange andre, som har langt, langt flere domains end jeg har. For dem betyder det endnu mere.

Men nej, 24 kr er ikke meget, men det skal jo ses i forhold til, hvad det kostede før. Og 50% er immervæk 50%. Forestil dig hvis dine dagligvarer blev sat op med 50%. Så kan det godt være, at en liter mælk kun bliver sat op med 3 kr, men det løber stadig op i det lange løb.

At Meebox har (læs: havde) valgt at sælge til deres kostpris - jeg aner ikke, hvad deres kostpris er, men det lader til, at du ved, at det er 45 kr, det er jo kun med til at lokke nye kunder til, så de kan tjene mere på salg af webhoteller og andre services.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sander:
Det kan godt være, at 24 kroner ikke er meget for dig, men (...)

Det er klart, at hvis der er tale om flere hundrede/tusinde domæner, så betyder det noget. I så fald ville det (for en nordjysk købmand som jeg, i hvert fald) være naturligt at tage kontakt til leverandøren og høre, om ikke man kan lave en god aftale (hint hint). 

Faktisk, så taber vi penge på at sælge ting til indkøbspris, da vi er så flinke at afholde jer kunder fra kreditkort gebyrer ol. :-) De gebyrer osv. betaler vi iøvrigt stadig for jer.

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 21. Sep 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener man kan købe .dk domæner hos 123hjemmesider.dk eller hvad det hedder for 9 kr. hvis bare man opretter en ny bruger hver gang.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

Det er da klart!

Så må vi håbe at webhosting.dk ikke også sætter deres priser op for så er der vist ikke andet end at gribe til lommerne :-)

Måske, men de har haft disse priser meget længe, så folk kan jo håbe, det koster jo heller ikke udbyderne meget at sælge et domain, det hele sker jo automatisk i dag.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders - Meebox:

Sander:
Det kan godt være, at 24 kroner ikke er meget for dig, men (...)

Det er klart, at hvis der er tale om flere hundrede/tusinde domæner, så betyder det noget. I så fald ville det (for en nordjysk købmand som jeg, i hvert fald) være naturligt at tage kontakt til leverandøren og høre, om ikke man kan lave en god aftale (hint hint). 

Faktisk, så taber vi penge på at sælge ting til indkøbspris, da vi er så flinke at afholde jer kunder fra kreditkort gebyrer ol. :-) De gebyrer osv. betaler vi iøvrigt stadig for jer.

Men for mig, der er studerende og ikke har så mange penge til nye domæner, så vil jeg da meget hellere lægge pengene et sted, hvor jeg kan få flere domænenavne for pengene. Det kan godt være, at det ikke betyder så meget for jer at miste små kunder som mig - nu kender jeg ikke jeres tal, så jeg ved ikke hvor meget vi små kunder fylder i jeres omsætning. Men jeg regner i hvert fald med at registrere mine domæner andetsteds nu, da jeg bare ikke har råd til at punge ud med 24 kroner ekstra for hvert navn.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Sander:

Det kan godt være, at det ikke betyder så meget for jer at miste små kunder som mig -

Ilfg. Anders har meebox tabt penge på at sælge dig domæner så de er sandsynligvis nok mere end glade for du køber dem andetsteds :-)

 

 

Side 2 ud af 9 (87 indlæg)