Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tjener for mange penge - hvordan sparer man?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Experter,

Jeg har det luksus problem, at jeg efter har udvidet min forretning tjener over topskat.

Jeg har snakket med min pensionsmand og han siger, at man kan indbetale op til 30% af sit overskud til pension.

Hvordan kan man sparer skatten ellers? Kan man investere i noget eller er der nogen er har gode ideer?

Har bare ikke lyst til at ende med at det hele kommer til at blive restskat, da jeg i sidste ikke tjente lige så meget og forskudopgjort mig til samme resultat, som sidste år.

Det drejer sig om et enkelmandsfirma.

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan overveje at anvende VIRKSOMHEDSSKATTEORDNINGEN hvor du kan fordele overskud fra gode år over på mindre gode og undgå topskat hvis resultatet kan svinge. Er det fast højt, ja så skal du jo helt frem til pension før det virker. check linket

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg helt sikkert overveje

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du en kone, kunne du benytte hendes eventuelle fradrag, og har hun ikke en høj løn, kunne du tage noget af din løn, og flytte over til hendes, så i begge er lige under topskats-grænsen.

Ellers kunne du investere i f.eks. fuldt fradrags berettiget investering, som f.eks. vindmøller. Kan ikke helt huske hvordan det er med vindmøller - men mig bekendt er de vidst fuldt fradrags berettiget i 10 år, hvorfor du om 10 år - såfremt din løn er lavere på det tidspunkt, sælge dem og først betale skat af indtægten der.

Jeg skyder lidt i blinde her, men en revisor bør kende alle "smuthullerne". 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Justin Timberlake:
Har du en kone, kunne du benytte hendes eventuelle fradrag, og har hun ikke en høj løn, kunne du tage noget af din løn, og flytte over til hendes, så i begge er lige under topskats-grænsen.
som jo for ikke at være snyd i skat betyder, at konen udfører et arbejde der kan dokumenteres svarende rimeligt til lønnen + vil skabe det problem, at hun ikke vil kunne få dagpenge uden manden lukker sin virksomhed, så den løsning skal man ha checket helt specifikt før man kaster sig ud i den Læs evt om selvstændige og dagpenge hvor hustru med løn eller medhjælpende ægtefælle er med.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Fjerbolden.

Først og fremmest, tillykke med din succes. Som jeg læser dit "luksus problem", har du efter at have udvidet forretningen fået vind i sejlene, men du har stadig bibeholdt det som enkeltmandsfirma med de fordele og ulemper som det bringer med sig.

Nu skriver du jo ikke noget om hvilken branche du er i eller hvordan du har foretaget udvidelsen af virksomheden, så et helt konkret råd om hvad der netop er den bedste måde at sikre din kapital på, kan jeg ikke komme med på den baggrund. Men et par overvejelser du kan tage med på vejen er:
Har virksomheden fået en forøget risiko i forbindelse med udvidelsen, og er likviditetsbehovet større nu end tidligere?
Har du eksempelvis fået ansatte til at håndtere ordre du ellers ikke kunne klare selv, vil sygdom kunne presse bundlinien ret hurtigt.

I nogen tilfælde, kan det være en sikrere løsning at stifte et kapitalselskab til driften af virksomheden, som udbetaler dig almindelig månedsløn. Med den løsning kan du planlægge din private økonomi ud fra de penge du har i hånden uden at tænke i restskat, idet at skatten allerede er betalt. Virksomhedens overskud efter din løn er betalt, skal der betales virksomhedsskat af for virksomhedens egne midler.

Alternativt til at stifte selskab, bruger mange virksomhedsskatteordningen til at udskyde personbeskatningen af overskudet fra virksomheden, efter at din løn er betalt. Det opsparede beløb skal man så beregne og indbetale virksomhedsskat aconto af.

Selvom at mange selvstændige har kørt smertefrit med virksomhedsskatteordningen igennem mange år, kan det i sidste ende dog godt risikere at være en dårlig forretning, hvis man eksempelvis kommer ud for at skulle hæve flere penge i virksomheden til sig selv end overskuddet kan bære, skal du stadig betale fuld skat af den del du har hævet til dig selv, hvilket kan klemme likviditeten på et dårligt tidspunkt. Ligeledes er det ikke altid lige til at overskue hvor mange kroner og øre man egentlig skylder, skulle man indfri gælden.

Pensionsordninger virker som et sikkert bud på placering af kapital, ud fra et risikosynspunkt. Men hvis skatten udskydes nu, skal den betales i den anden ende.

Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 252
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok ha ændret din forskudsregistrering ellers ender du jo ud med restskat.

bb

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Malmros:
Men hvis skatten udskydes nu, skal den betales i den anden ende.
ja og det vigtigt.

En del kører selskab eller VSO og har succes og lader måske 200.000 kr overskud stå hvert år og hæver kun en mindre løn alt efter hvad der er brug for

I så fald bør man normalt altid hæve op til topskattegrænsen helt og fuldt, for ellers vil man jo nemt risikere, at når man en gang skal ha et overskud på måske til den tid 1.500.000 kr ud, så kan det kun komme enten via løn eller udbytteskat (og her i stor del nok top udbytte 45%) I VSO er det godt nok med hævninger hvis de kommer i dårlige år, men i både VSO og selskaber, er det skidt hvis man skal hæve det overskud.

I VSO får man topskat af det hvis man ikke har dårlige år hvor man kan hæve op til topskat og æde tidligere overskud, og i selskaber må man enten tage det som løn oveni den betalte selskabsskat på 25% eller udbytte og man ender nemt med topskat af alt det man har sparet op i VSO eller selskab¨

Derfor, generelt, Hivs det er topskat man vil undgå, så hæv helt op til topskatte grænsen hvert år og behold kun resten som buffer. Er det mere end man behøver til dagen og vejen, sættes det til side og står til skattefrie investeringer overalt man vil

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak ;)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)