Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. skat - Intet CVR nummer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har lige et spørgsmål vedr. betaling af skat osv.

Sagen er, at jeg skal lave en hjemmeside for en vens far, der har en virksomhed. Han vil gerne betale for den, men samtidig kunne trække det fra i skat. Da jeg ikke har et CVR nummer er mit spørgsmål, hvordan jeg løser dette. På nettet har jeg set en løsning, der hedder, at jeg gerne må udstede en fakturaer, hvor jeg opkræver beløbet. Når jeg modtager betalingen, skal jeg skrive dette på min årsopgørelse under b-inkomst, så længe jeg ikke tjener mere end 50.000 kr. om året. Er dette korrekt? :-)

Med venlig hilsen

Rasmus 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er korrekt - bortset fra det med 50.000 kr.. Det er kun hvis man tjener over dette, så skal man momsregistreres. Men hvordan kan din vens far nogen sinde trække beløbet fra i skat?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, du skal dog skrive dit CPR-nummer på, og ingen moms

det er omsætning på 50000,- ikke fortjeneste

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene :-)

Lige så jeg har forstået det korrekt.

Jeg udsteder en faktura til min vens far, hvor beløbet står skrevet på osv. I stedet for at skrive et CVR.-nummer, skal jeg skrive mit CPR.-nummer på.

Herefter modtager jeg betalingen og indberetter den som b-inkomst. Hvis jeg kommer over en omsætning på 50.000 kr. om året, skal jeg oprette et CVR.-nummer.

Det min fars ven vil trække fra i skat er vel momsen, går jeg udfra, men det kan han vel ikke i dette her tilfælde? Eller? :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, for der er jo ingen moms på, og det er nok i sit regnskab han vil trække den fra og ikke i skat

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Super tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har der lige meldt sig et spørgsmål igen :-)

Kan det passe at trækprocenten for b-indkomsten er 42%, selvom jeg har frikort? :-)

Skal jeg ikke kun betale 8% (arbejdsmarkedsbidrag), så længe jeg ikke tjener mere end 31.500 kr. årligt som ung under 18?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hold dig til en tråd med samme spørgsmål helst - men som også svaret i den anden - hvis du er under dit frikort så er det 8% AM bidrag og det vil dukke se når du sætter de i forskud. % ringer ingen klokke, for der hæves jo ikke i forhold til procenten men derimod en B skat som du ser når du trykker vis konsekvens når du forskudsregistrer og den vil være 8% af beløbet så længe det er under dit frikort

Din vens far kan trække regningen fra som omkostning når han har en korrekt regning fra dig

Du må ikke først omsætte 50.000 på f.eks 9 mdr og så bare køre videre. Hvis du kunne ha forudset, at du ville kommer over 50.000 kr på 12 mdr i træk, så skulle du har momsregistreret med det samme og vil ellers risikere moms og bod - læs evt om PLIGT VED MOMSREGISTRERING 

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)