Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hviklen webshop platform/CMS mener du er bedst?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 36
Fra  GreenCreative Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Inden længe skulle vi gerne have en webshop op at stå. Og derfor vil vi gerne høre hvilken webshop platform/CMS I foretrækker, inden vi beslutter os 100%

På forhånd tak :)

Nysgerrig på 3D print? - Kig forbi GreenCreative

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er stor forskel på hvilke systemer folk foretrækker. Nogle foretrækker et system fordi det er nemt at arbejde med, men tænker måske ikke over at det er endnu vigtigere at det også skal være nemt for kunderne at benytte, når de skal handle på webshoppen.

En anden synes et bestemt system er godt, fordi der findes en afprøvet integration til et eller andet kassesystem, man benytter i sin butik.

En tredje synes et webshopsystem, hvor han/hun kan få lov til at programmere end masse selv er bedst.

En fjerde vil helst ikke rode med teknikken, men vil bare gerne have noget der fungerer, så man kan koncentrere sig om at sælge varer.

Folk har forskellige præferencer og det er ikke sikkert du har de samme. Derfor skal du sætte dig ned og finde ud af hvad der er vigtigt for dig og især dine kunder. Derefter skal du se på en række webshopsystemer og finde ud af hvilket der passer bedst.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Leander Christensen:

Der er stor forskel på hvilke systemer folk foretrækker. Nogle foretrækker et system fordi det er nemt at arbejde med, men tænker måske ikke over at det er endnu vigtigere at det også skal være nemt for kunderne at benytte, når de skal handle på webshoppen.

En anden synes et bestemt system er godt, fordi der findes en afprøvet integration til et eller andet kassesystem, man benytter i sin butik.

En tredje synes et webshopsystem, hvor han/hun kan få lov til at programmere end masse selv er bedst.

En fjerde vil helst ikke rode med teknikken, men vil bare gerne have noget der fungerer, så man kan koncentrere sig om at sælge varer.

Folk har forskellige præferencer og det er ikke sikkert du har de samme. Derfor skal du sætte dig ned og finde ud af hvad der er vigtigt for dig og især dine kunder. Derefter skal du se på en række webshopsystemer og finde ud af hvilket der passer bedst.

Kan tilslutte mig dette svar 100%. Der er kæmpe forskel på systemer og behov. Så hvis du vil have en blog, en side til fodboldklubben eller lign, som er let af finde ud af og administrere - så brug wordpress. Hvis du vil have et stort avanceret system der kommer til at skulle bruge specielle funktionaliteter og bliver besøgt af rigtigt mange hver dag, men som dog kan kræve at du er lidt mere "teknisk bevidst", så vælg drupal.

Hvad webshop systemer angår, så er vi ude i præcis det samme igen.. Hvad er dine krav? Skal det integreres med økonomisystem? Varelager i butikken? - og måske noget helt 3? Eller er det rent faktisk bare en simpel webshop der skal sælge garn?

Opsumering: - alt afhænger af dine behov.

Fra København
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 36
Fra  GreenCreative Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hurtige svar - i princippet er det bare en simpel webshop der skal sælge garn (3D print). Der er ikke behov for integreret økonomisystem eller varelager.

Har selv kigget på Shopify, fordi det virker simpelt og "idiot sikkert" - men wordpress vil jeg heller ikke udelukke, da jeg efterhånden har sat et par sider op i det. 

Tror lidt at jeg bare kigger efter noget der kan tippe mig i den ene eller anden retning. Man vil jo så gerne vælge rigtigt fra start :)

ps. der skal være en blog :)

Nysgerrig på 3D print? - Kig forbi GreenCreative

Fra Denmark
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke prøvet det, men ta' et kig på Magento.

Jeg har bare hørt folk på mit studie rose det - du må ikke hænge mig op på det. Do your research :)

http://www.magentocommerce.com/ 

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Til en simpel webshop er Wordpress (med woocommerce) ganske udemærket. Magento vil jeg ikke anbefale til en mindre shop, hvis du selv skal lave den. Man kan meget nemt gå død i den, og så kommer man jo ingen vegne Cool

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sofie:

Til en simpel webshop er Wordpress (med woocommerce) ganske udemærket. Magento vil jeg ikke anbefale til en mindre shop, hvis du selv skal lave den. Man kan meget nemt gå død i den, og så kommer man jo ingen vegne Cool

Jeg er enig - magento er ret omfattende, og det kræver at du ikke blot har gåpåmod - men også masser af tid til at sætte dig ind i systemet. Inden man overhovedet er gået i gang som "ny", vil jeg let tro der kan gå 100 timer med det. Derefter så kommer alle moduler mm. Så hvis man er ny inden for området, så vil woocommerce være et rigtigt fint bud efter min mening.

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med PrestaShop - hvad siger folk til det?

Jeg har selv prøvet at lege lidt med Magento, OpenCart og Prestashop, og PrestaShop var helt klart det mest brugervenlige (selvom det stadig scorer meget lavt på det punkt i forhold til WordPress). Samtidig virkede det som om det havde alle funktionerne til at drive langt de fleste webshops. For mig virker PrestaShop som løsningen, hvis man vil have en decideret webshop, der kan det meste, og som kunden i hvert fald kan lære at bruge.

Fra København
Tilmeldt 12. Oct 13
Indlæg ialt: 36
Fra  GreenCreative Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt der kommer så mange input - Jeg suger bare til mig, så bliv endelig ved :)

Nysgerrig på 3D print? - Kig forbi GreenCreative

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Kjær Eriksen:
Hvad med PrestaShop - hvad siger folk til det?

Jeg kan også godt gå ind for Prestashop. Især hvis man ønsker et system som er 95% shop, og ikke så meget hjemmeside.

Dog lige i dette tilfælde, hvor trådstarter i forvejen har erfaring med Wordpress, og ønsker en blogdel, der vil jeg stadig gå med Wordpress. 

Men ja, Prestashop er helt sikkert også et godt alternativ, hvis man har mod på at lære et nyt system at kende. Det kommer jo helt an på trådstarters lyster i den retning Smile

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)