Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress - Kan man lave forretning på det?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Fra  lukket her Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Mit spørgsmål er meget simpelt: Vil man kunne bygge en lille fritids-forretning op omkring Wordpress-løsninger til privat-personer/små virksomheder?

Der er uden tvivl en del hjemmesider derude der kunne bruge en overhaling, og jeg har en efterhånden en smule erfaring med Wordpress. Derfor tænkte jeg på, at man kunne lave en lille forretning, hvor man tilbød et remake af hjemmesider for folk der ikke selv orker opgaven, men gerne vil have det løst til rimelige penge!

Jeg forestiller mig at købe premium-temaer til hvert projekt, også tilpasse indholdet efter kundens behov. Det forekommer mig svært at finde ud af hvor mange af denne type virksomheder der eksisterer derude, og om det overhovedet ville være realistisk at det kunne give overskud?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 44
Fra  www.plbold.dk Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan lave et godt produkt til en god pris, så kan du godt lave en forretning ud af det - det kan du med alt!

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til de personer, der mangler en hjemmesider eller vil have lavet den nuværende om. Mange på Amino efterspørger hjemmesider, der er lavet i WP. 

Du siger selv, at du har 'en smule erfaring' - Har du lavet en eller flere færdige hjemmesider for nogen? Eller måske bare for hyggens skyld?

Præsentér de ting du har lavet for dem, så vil de selv bedømme, om det du har lavet, er godt nok til deres hjemmeside

Blot mit lille indspark :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Fra  lukket her Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bl.a. stået for opsætning, grafik, billeder og alt øvrigt indhold på www.kontekst.it. Vi har købt et premium-theme, også har jeg tilpasset det.

Det er sådan set den eneste hele side jeg har lavet, men den har i tidens løb set anderledes ud, og har været igennem et par forskellige premium themes på vejen.

Desuden kan jeg finde ud af en smule Illustrator/Photoshop, og mener selv jeg har en udmærket sans for det simple design og rene linjer. 

Det jeg er mest "nervøs" for er om der findes flere tusinde af sådanne små virksomheder, da det virker som noget der er ufatteligt simpelt, men alligevel giver et tydeligt og i mine øjne væsentligt udbytte.

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 44
Fra  www.plbold.dk Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke være "nervøs" for noget - spring ud i det! Skype-Wink

WordPress er let - altså for de mennesker, der vil bruge en masse tid på det! 

Siden, du referer til, er ganske fin efter min mening, og mange virksomheder vil sikkert have interesse i at få lavet en hjemmeside som denne. Jo flere hjemmesider du kan skrive på cv'et, jo større er chancer for at en virksomhed vælger netop dig til opgaven. 

Konkurrencen er uden tvivl hård i denne branche (Bare se her på Amino - mange kan lave hjemmesider). Måske skulle du overveje at tilbyde gratis hjælp - altså lave hjemmesider uden at få en eneste krone ned i lommen, eksempelvis de først fem.

Hvis du har noget af vise på cv, så er jeg slet ikke i tvivl om, at du nok skal få en opgave senere hen, hvor du kan få en skilling for det Skype-Smile

Fra Stenløse
Tilmeldt 4. Jun 13
Indlæg ialt: 101
Fra  Roop webudvikling Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 44
Fra  www.plbold.dk Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Fra  lukket her Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen ville ikke være at gå all-in på at levere store løsninger ala webcoders, men at fange dem med et behov, der ikke vil betale 7000 kr+ for en side.

Og jeg er slet ikke i tvivl om at alle med vilje kan starte virksomhed, men som studerende vil jeg heller ikke spilde min tid på et projekt der måske er forsøgt talrige gange uden succes.

Tak for alle svarene :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 4. Jun 13
Indlæg ialt: 101
Fra  Roop webudvikling Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er meget sjældent spild af tid at gøre et forsøg, hellere ikke selv om man fejler eller ikke opnår succes, men man kan hurtigt spilde for meget tid på at overveje om ting kan betale sig. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Fra  lukket her Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt! Men jeg har dog lidt mere tid end jeg har penge ;) 

Så jeg vil tage min beslutning på det bedst mulige grundlag.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej MIKarlsen

Der er RIGTIGT mange der har prøvet at starte op som WordPress-leverandører og de fleste lukker igen. Dette skyldes hovedsageligt at WordPress på overfladen er meget nemt at arbejde med, så det virker som let tjente penge at tilbyde WordPress-løsninger.

De fleste glemmer dog at ingen kunder er ens, og et template+nogle plugins sjældent løser en kundes behov perfekt.

Så de fleste af dem der leverer web-løsninger uden at have egentlige udviklings/programmerings-kompetencer, de ender ofte med en masse kunder som ikke rigtigt er tilfredse. WordPress bliver ofte solgt meget billigt, netop pga. de mange færdige plugins og templates, men hvis man ikke har tilfredse kunder, skal man altså have dem på andre måder end anbefalinger, og det tager lang tid og er svært.

Og her støder man så igen på problemer, da det er svært at lave en kontinuerlig forretning, hvis man konstant skal jagte ordrer, på mindre beløb.

Derudover er et overset emne også at de færreste kunder kun lige skal bruge en times support. En hjemmeside er for mange et ansigt udadtil, så selvom man kun har taget f.eks. 3500 kr. for en hjemmeside, hvor kunden måske egentlig burde kunne regne ud der ikke er en masse rettelser og support på, så er det langt fra altid tilfældet.

Så kan man diskuttere hvis skyld det så er, men den diskussion er lige meget, resultatet er igen kunder som ikke er helt tilfredse, og det er kun rigtigt tilfredse kunder der anbefaler end til andre.

Det var lidt om nogle af faldgruberne, lad os tage et par gode råd :-)

Overvej hvordan du kan give kunder værdi på bundlinjen. Kan du forbedre deres bundlinje, kan du tage højere priser og gøre kunderne gladere. Sælger du en hjemmeside til f.eks. 5000 kr. med et template der er rettet lidt til, og en præsentation af firmaet og nogle tekstsider omkring deres ydelser, så er det du sælger en udgift for firmaet og det er altid svært at sælge udgifter.

Hvis du i stedet for kan lave de fede landingpages til firmaets services, sporing på de enkelte landingpages, så firmaet og du ved hvilke trafikkilder der konverterer til henvendelser/salg, ofte sat op sammen med f.eks. adwords, så er det lige pludselig en investering i øget bundlinje du skal sælge, hvilket er meget bedre for både dig, fordi du kan tage mere for det, og for firmaet fordi de får en reel værdi på bundlinjen, såfremt du gør dit arbejde godt.

De firmaer der lever af at sælge værdi på bundlinjen er dem der overlever og vokser, og de firmaer der sælger en udgift, uden den store værdi udover at lave en simpel præsentation, det er dem som ofte er stoppet igen efter et år.

Du kan sagtens starte med at levere løsninger til små penge og få noget erfaring med tingene, men du skal løbende virkelig overveje hvad du kan blive bedre til så du kan give mere og mere værdi til dine kunder, og dermed stille og roligt få en bedre løn.

For der er intet der hedder "fair" eller "hvad burde noget koste". Nej prisen du kan få hænger sammen med den værdi du kan skabe og den branding du har.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)