Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk adresse. Tysk firma. Dansk internet side .

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en plan jeg godt kunne tænke mig og føre ud i livet.
Jeg bor i dk. Men for og være konkurence dygtig bliver jeg nød til og handle med en tysk grossist for Danmark har deres indkøber og de er simpelthen for dyre hvis jeg skal slå igennem. Det hele skal være ren internet handel og det er ikke for og spare skat og moms men kun for og være konkurence dygtig og kan kun handle med grossist hvis mit firma er tysk. Tænker lidt at jeg lejer mig ind på et kontor hotel , laver min hjemme side køber vare ind på lager og sælger så til danske forbrugere . Men hvad med skat er den dansk da jeg er dansker og opbygger en formue i udlandet. Og hvad med moms når nu jeg sælger til Danmark er de. Tysk eller dansk når nu ejer er dansk og firma er tysk. Hvordan gør jeg dette? Vil ikke lave noget ulovligt og kunne jeg blot handle med tyskeren som dansk firma ejer hade jeg gjort det. Har dansk ApS men det en hel anden virksomhed. Så de skal ikke have noget med hinanden og gøre. Varen der skal handles er inden for dagligvarer dog ikke fødevare.

Tilmeldt 30. Sep 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kræver flere forklaringer. Men der intet imod at du etablere et tysk selskab og sælger til danske kunder. er omsætning til DK større end 280.000 kr skal den tyske virksomhed momsregistres i DK. Overskuddet beskattes i Tyskland. Du betaler kun skat af det beløb du trækker ud af virksomheden.

Skriv gerne tilbage. Jeg sidder netop med en webshop der skal sælge varer i Tyskland og har også prøvet med en konstruktion der minder om din.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Et firma i Tyskland hvor ledelsen sidder i Danmark skal selvangive indkomsten i både Tyskland og Danmark.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)