Hej alle sammen jeg startede min virksomhed for 2 mdr. siden og har et STORT spørgsmål. i forbindelse med stormen Bodil har jeg været ude og fjerne (stormfald) nogle træer der var væltet, træet stod ved naboen og væltet hen over indkørslen. det er den første forsikringsskade jeg har udført så er i tvivl om hvordan jeg sender fakturaen. kunden har ingen selvrisiko så forsikringsselvskabet skal betale det fulde beløb. (ifølge kunden)
Spørgsmål 1. skal fakturaen sendes til kunden eller til forsikringsselvskabet?
Spørgsmål 2. skal der skrives noget særligt på fakturaen eller er det bare den "almindelige" faktura der skal sendes?
Spørgsmål 3. der er noget mad at forsikringsselvskaber er uden moms så vidt jeg har læst mig til. hvordan er de lige det foregår med momsen så skal fakturaen sendes uden moms så?
håber der er nogle der kan hjælpe mig Med venlig hilsen Troels Kristoffersen |
HEj Troels
En faktura til et forsikringsselskab er en normal faktura med moms, du kan ikke lave andet
Om der skal stå noget specielt på fakturaen er op til forsikringsselskabet, men jeg ville nok sørge for at fortælle hvor og for hvem jeg har udført arbejdet samt evt få et police nr fra kunden.
Forsikringsselskabet betaler så normalt dig for udført arbejde og sender regning til forsikringstager hvis der er en selvrisiko.
Det med moms det er hvis det er en anden erhvervsdrivende som har fradrag for momsen, så skal han selv betale momsen og så have den med i hans momsregnskab, men det er noget som forsikringsselskabet styrer med kunden.
M.v.h.
Niels Thestrup Bach
Elsager Bogføringsservice