Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af forsikringsskade

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Nov 13
Indlæg ialt: 3
Fra  Thy multi service Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

jeg startede min virksomhed for 2 mdr. siden og har et STORT spørgsmål.

i forbindelse med stormen Bodil har jeg været ude og fjerne (stormfald) nogle træer der var væltet,

træet stod ved naboen og væltet hen over indkørslen.

det er den første forsikringsskade jeg har udført så er i tvivl om hvordan jeg sender fakturaen.

kunden har ingen selvrisiko så forsikringsselvskabet skal betale det fulde beløb. (ifølge kunden)

 

Spørgsmål 1.

skal fakturaen sendes til kunden eller til forsikringsselvskabet?

 

Spørgsmål 2.

skal der skrives noget særligt på fakturaen eller er det bare den "almindelige" faktura der skal sendes?

 

Spørgsmål 3.

der er noget mad at forsikringsselvskaber er uden moms så vidt jeg har læst mig til.

hvordan er de lige det foregår med momsen så skal fakturaen sendes uden moms så?

 

håber der er nogle der kan hjælpe mig

Med venlig hilsen Troels Kristoffersen

Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

HEj Troels

 

En faktura til et forsikringsselskab er en normal faktura med moms, du kan ikke lave andet

Om der skal stå noget specielt på fakturaen er op til forsikringsselskabet, men jeg ville nok sørge for at fortælle hvor og for hvem jeg har udført arbejdet samt evt få et police nr fra kunden.

Forsikringsselskabet betaler så normalt dig for udført arbejde og sender regning til forsikringstager hvis der er en selvrisiko.

Det med moms det er hvis det er en anden erhvervsdrivende som har fradrag for momsen, så skal han selv betale momsen og så have den med i hans momsregnskab, men det er noget som forsikringsselskabet styrer med kunden.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

 

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Normalt er en faktura til et forsikrings selskab uden moms !!

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

rainerbay:
Normalt er en faktura til et forsikrings selskab uden moms !!

Sikke noget vrøvl. Hvis man leverer en momspligtig ydelse, skal der moms på, uanset omkøber kan fratrække den.

Til trådstarter: Har du lavet en aftale med forsikringsselskabet? Hvis du har, sender du en regning til dem, incl. moms. Hvis du ikke har en aftale med forsikringsselskabet, men med den, du har udført arbejdet dor, sender du regningen til rekvirenten, o0g beder ham om at betale. Her er det dig uvedkommende, om han for den refunderet af sit forsikringsselskab.

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

rainerbay:
Normalt er en faktura til et forsikrings selskab uden moms !!

 

NEJ faktura for udført arbejde i Danmark udført af en momsregistret virksomhed skal ALTID indeholde moms.

Forsikringsselskaber er momsfritaget, på den måde at hvis forsikringstager er momsregistreret, kan forsikringsselskabet laden forsikringstager betale momsen, forsikringstager kan herefter fradrage beløbet i sin momsafregning.

MVH

Kim

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Thy multi service:

Spørgsmål 1.

skal fakturaen sendes til kunden eller til forsikringsselvskabet?

 

Det kommer da helt an på hvem du har entreret med, men det lyder som om det er kunden du har indgået en aftale med så skal kunden også faktureres.

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så prøv at spørge din mekaniker om han sender en faktura med moms til dit forsikrings selskab hvis han skal lave din bil i forbindelse med en skade som forsikrings selskabet skal betale.

Forsikrings skader er kun i visse tilfælde momspligtige.... Jeg har blandt andet for få år tilbage tilrettet en forsikringsløsning og jeg tror at største delen af skaderne var ikke momspligtige. Har jeg helt uret så er det fordi der er ændret på momsloven de senste tre til fire år.

vh
Rainer

Fra Ikast
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Høj - Have & Anlæg Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi har haft forsikringsskader har vi som regel lavet et overslag, som forsikringsselskabet har skullet godkende inden. Akutte skader udbedrer man og finder ud af det med forsikringsselskabet efterfølgende. Og det er ALTID med moms!

Eneste gange vi ikke sender regningen til forsikringsselskabet er, når vi arbejder for boligforeninger.

Er du i tvivl, så kontakt kundens forsikringsselskab og få det afklaret med dem...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

rainerbay:
jeg tror

Det er fint nok at tro, men dette har altså ikke noget med religion at gøre. Det er rigtigt, at der ikke er moms på forsikringer, men derfor betaler forsikringsselskabet stadig moms af det af arbejde, de får udført. Det kan bare ikke fratrækkes. Hvis skadelidte er momspligtig, udbetaler selskabet erstatning excl. moms, og skadelidte trækker så momsen fra i sit momsregnskab.

Men som udgangspunkt SKAL der altså moms på en regning til et forsikringsselskab.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Se nu bliver det en endnu mere spændende tråd for på forsikrings skader på biler har forsikrings selskaber fast priser som værkstedet så skal levere til. Det er selvfølgelig op til værkstedet om de vil deltage.

Jeg fik rep en bil efter et voldsomt hærværk og tyveri og der var faste priser på alt, ny bagrude, ny hækspoiler, maling af bag parti, ny bag kofanger, to nye lygteglas osv. 16K....i alt. Faktura sendt til forsikrings selskab uden moms.... jeg så selv faktura fra min mekaniker.

Forsikrings selskaber betaler ikke bare hvad som helst for en skade, der er priser på alt..

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)