Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Papirløst kontor, hvordan?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Kunto Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

I den virksomhed jeg arbejder i vil vi i fremtiden se om ikke vi kan gøre virksomheden mere eller mindre papirløs.

Har søgt lidt rundt på nettet og har fundet et par forskellige programmer, som kan bruges til at arkivere alle papirer mv. som PDF filer osv.

Er det noget i har erfaringer med og hvilke programmer bruger i til formålet? Det skal helst være let og overskueligt at gå til.

Tak! :)

Hilsen Kenneth  

Se vores hjemmeside: www.kunto.dk Kunto - Vi har alt i merchandise 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Sep 13
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til bilag der skal bogføres, kan jeg anbefale dig at gå ind på www.bogført.dk , hvor du kan scanne dine bilag ind i systemet, og så bliver du lagret i skyen og du er fri for at gemme dem på kontoret. Jeg ved ikke om det er sådan nogle løsninger du søger, eller? :)

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Kunto Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Både og. Altså vi har i forvejen Navision, så det er ikke så meget det vi mangler. 

Altså mange af de kundekorrespondancer osv. vi har i dag bliver udskrevet og sat i mapper. Her mangler jeg lidt et system hvor man kunne danne PDF filer og senere skrive noter på ordren og måske gemme den i en anden "mappe" bagefter.

 

Se vores hjemmeside: www.kunto.dk Kunto - Vi har alt i merchandise 

Fra Kirke Såby
Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Indblich. Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Har du/i kigget på Podio?

Selv har jeg kun arbejdet en lille smule med det, men der er ihvertfald mulighed for at tilpasse det til ens behov. 

mvh

Jesper

Fra København
Tilmeldt 9. Sep 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også sige Podio, du kan enmt oporette dine egne arbejdsgange, tilføje filer og sammenkæde med mange services som dropbox

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres leverandør af kopimaskine/printer burde kunne tilbyde jer en fornuftig løsning på et sådan system, har I forhørt jer der?

Fra Tranum
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Se først på dine eksisterende forretningsprocesser/arbejdsgange. Hvor bliver der skrevet ud dokumenter? Hvad sendes kunden (på papir)? Hvad er det dine medarbejdere skriver ud (af nødvendighed eller af vane)?

Sørg også for at interne, mere uformelle processer kommer med. F.eks. om I holder møder med sagslister og mødereferater og alle eller enkelte printer disse for at have med i mødet.

Tegn op dette billedet (på papir Smile).

Tegn så op hvorledes det optimalt sæt skulle se ud, uden at skele til hvad det ene og andre af dine IT systemer kan. Det er her vigtig at der ikke indgår "Hvis kunden har en kommentar eller reklamation, så printer vi ordren (eller pdf´en) skriver kundens kommentar på den, scanner den til pdf og lagrer i en anden mappe, eller vi printer lige en kopi af kundens ordre.

Så er det på tide at se hvad dine IT-systemer kan understøtte af dette. Er det nødvendigt at købe noget ny SW? Skal man bruge tablets i møder?

En anden løsning, som helt sikkert vil reducere din papirmængde er at sælge alt IT udstyr. Wink Smid printeren og kopimaskinen ud.

Da PC´en gjorde sit indtog tidlig i firserne, var det mange som mente at nu var det blot et tidsspørgsmål før vi havde det papirløse kontor. Yeah right.

Så langt kan man fastslå at "vejen til det papirløse kontor, går ikke gennem IT." (Strøm, 1986). Tvært i mod.

Lykke til

mvh Øyvind

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Anskaf dig en Doxie GO! - du kan ikke undgå, at nogen sender breve til dig, at du får et bilag i hånden, eller at der er papirer i det hele taget. I så fald er en Doxie GO! fantastisk god til hurtigt og nemt at få det scannet ind og arkiveret. 

Ellers så kig dine forretningsprocesser igennem. Det eneste papir som findes i Meebox, er det, som folk sender til os. Ellers bruger vi det slet ikke. Alt er digitalt. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 04:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Scansnap! :)  - alternativ kigger jeg selv på neatreceipts / neatworks

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Kunto Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de mange gode svar! :) Nu har jeg lidt at arbejde med. 

Glædelig jul til jer alle :)  

Se vores hjemmeside: www.kunto.dk Kunto - Vi har alt i merchandise 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)