Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ideen, men ikke meget mere end det :)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Anden23:
Det fedeste kunne jo være at man kunne møde en programmør, som man stoler på :) Jeg synes bare man har hørt om så mange som har fået stjålet en ide de arbejdede på fordi partneren så sit snit til at tagen hele kagen :( Men hvordan sikrer man sig bedst muligt? Eller er det bare at stole på folk og håbe på det bedste i folk? :) For det er godt nok svært at stole på folk man lige har mødt :)

Hvis du har muligheden for det, vil jeg tage ud steder, hvor der også er programmører. Her kan du måske også lige se dem an. Jeg kender ingen personligt, som har fået stjålet deres idé af en programmør. Men jeg kender mange, som har indgået gode samarbejder og derved fået udført deres idé.

Tilmeldt 15. Dec 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Og helt specifikt, hvor finder man programmører? :) 

Og ville det være bedre at snakke med en "upcoming" end en etableret? :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Anden23:

Det fedeste kunne jo være at man kunne møde en programmør, som man stoler på :) Jeg synes bare man har hørt om så mange som har fået stjålet en ide de arbejdede på fordi partneren så sit snit til at tagen hele kagen :( Men hvordan sikrer man sig bedst muligt? Eller er det bare at stole på folk og håbe på det bedste i folk? :) For det er godt nok svært at stole på folk man lige har mødt :)

Jeg forstår godt dine bekymringer; jeg er selv blevet snydt på det groveste af en programmør, jeg "kendte" her fra Amino (han har været meget aktiv her på siden). Mit bedste råd til dig er at lave en kontrakt, der er så grundigt udarbejdet, at du har en virkelig stærk sag i tilfælde af, at du er nødt til at hyre en advokat.

Den programmør, der røvrendte mig, var dygtig til at udarbejde en meget "vag" kontrakt, og som det ærlige/lidt naive menneske jeg er -- ja, så stolede jeg blindt på, at han også var en mand af sit ord; han siger alt det, du gerne vil høre, når du sidder sammen med ham (han er typen, der er en klassisk "buldretønde" -- dvs., han har ikke så meget at have det i, når alt kommer til alt). Den fejltagelse må du for Guds skyld ikke begå. Tænk ALT igennem -- helt ned til den mindste detalje. Sørg for, at alle dine behov og krav kommunikeres klart og tydeligt på skrift, så der slet ikke er noget at tage fejl af.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anden23:
Og ville det være bedre at snakke med en "upcoming" end en etableret? :)

Det kommer nok helt an på din idé, og hvem der har tid. :D . Hvis du kan finde en dygtig ung upcoming, har de ofte mere mod på at smide en masse gratis arbejdstimer i et projekt mod at få en god ide skabt. De etablerede har tit travlt med en masse ting. Men derfor kan jeg ikke sige, at de ikke også kunne være noget for dig. Mit gæt er, at det tit er lettere at overbevise en programmør uden børn. :P 

Men nej, det er ingen naturlov.

Her kan du i hvert fald finde nogen, som interesserer sig for Wordpress: http://www.meetup.com/WordPress-Copenhagen/

Det kommer jo også lidt an på, hvad du er på udkig efter. Du kan med fordel tjekke Meetup.com ud og tage til nogle arrangementer om forskellige ting. Til mange af disse arrangementer, møder du tit nogen, som guider dig i den rigtige retning. 

Alternativt kan du også skrive mere om din idé på Amino og finde en programmør den vej igennem, men så blotter du dig selvfølgelig langt mere, end hvis du møder op i den fysiske verden, hvor du selv styrer, hvem du fortæller din idé til.

Du kan evt. også holde øje med denne FB gruppe: https://www.facebook.com/uge47?fref=ts . Der er mange, som poster links til andre arrangementer her. Jeg vil også anbefale dig at tage til iværksætterarrangementer, da mange unge programmører bevæger sig i disse miljøer.

Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  KA Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Anden23. En idé er det hele. Ingen får noget arbejde uden der først er en idé. Kompetencerne er ikke noget værd i sig selv. Hvis det var sådan, var din idé jo allerede taget af de mange gode kompetencer. Hvis din idé er så god, som du tror, vil hverken finansiering eller kompetencer være et problem. Udfordringen er at lave en forretningsplan, så dem der skal hjælpe dig videre kan se den samme gode idé som dig. De fleste der begynder fra bunden må selv bære den største risiko. Du får ikke folk til at arbejde gratis for dig. Men igen ... hvis ideen er god vil du også kunne investere i kompetencerne. Hvis nogen vil have medejerskab i din idé, skal du være klar over hvad du gør. Er det venner, som du har tillid til, så lav klare aftaler. Venskaber går i stykker af "gode intentioner". Hvis det er andre forretningspartnere skal du vide, at du giver din idé fra dig. Igen er forretningsplan og samarbejdsaftaler afgørende.
Det er ikke rigtigt hvad der er sagt her på siden, at idéer er der masser af, og at det er kompetencerne der er vigtigst. Gode idéer hænger dog ikke på træerne, og ingen idé giver adgang til "guld på gaden". Det findes ikke. Hvis din idé er god, kan du lægge grundlaget for det du skal leve af resten af livet. Jeg har ikke selv prøvet det, men mødt mange virksomhedsejere, der har gjort det. Det er et stort arbejde, men meget tilfredsstillende hvis det lykkes. Held og lykke.
Niels Albinus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anden23 :-)

Jeg er ked af at ikke kunne hjælpe dig. Men det er lidt sjovt fordi jeg står akkurat med samme problemstilling for tiden. Jeg brænder så meget for at starte mit eget og går konstant og tænker på innovative idéer og ender som regel altid med en eller anden spændende online løsning. Derfor følger jeg helt klart din frustration og bekymringer, da jeg heller ikke besidder de kompetencer som er krævende til at udvikle det selv.

På samme tid har jeg desværre heller ikke opbygget det store netværk som indeholder en fortrolig programmør endnu, men håber at få det i takt med videregående uddannelse. Men, hvem ved om idéen er gået tabt til den tid?

Kan 100% se min egen tankegang i din tråd og jeg vil bare lige give thumbs up for at bringe det på banen, for det var sgu rart at få tingene belyst fra lidt forskellige synspunkter. Nu kan du ikke andet end at sparke røv og vende tilbage til denne tråd om et par år og prale lidt ;-)

Held og lykke! 

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Prøv at ring til mig ( 2159 6572 ), du kan bare ring nu, imorgen eller når du nu har tid og lyst.

fortæl mig din ide jeg skriver gerne under på en fortrolighedserklæring.

Ideen er kun god hvis man har en som brænder 100% for det som du gør. Jeg er på ingen måde interesseret i at stjæle din ide.

Jeg har flere programmør ansat og har arbejdet med web selv i 10 år og jeg mener godt jeg kan spotte en god ide og også anslå hvad et projekt vil koste i udvikling.

så kan man fastslå udgifter og roller i arbejdsfordeling og derefter fordele ejerskab hvis din IDE virkelig er så god som du siger.

Men som udgangspunkt skal du betale 50% af udviklingen for at få 50% af ideen/forretningen. Ellers må du få den udviklet for egne penge og score 100%.

Det kan også være du kan bidrage med marketing, tekster, salg whatever og få flere % eller betale mindre i udviklingen.

ring til mig så kan jeg vurdere din ide gratis.

Fra Odense
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 224
Fra  Marketing Manager Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

se mit forrige indlæg har du også en god ide så prøv da at ring :)

mvh

Kim Thrane

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)