Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontantsalg og webshop

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har en webshop, hvorfra der også udskrives ordrebekræftelser og fakturaer til kunderne. Af og til sælger jeg også mine produkter til bekendte eller deres bekendte kontant, hvor handlen altså går udenom web shoppen. Disse kunder vil jeg også gerne udskrive en faktura til, så mit spørgsmål går på:

- må jeg godt oprette en dummykunde i systemet med min egen adresse/mail osv., men blot give "kunden" et sigende navn, såsom "Salg - kontant" eller lign., og så føre alle mine handler, der går udenom webshoppen, herpå?

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er fordi du vil kunne styre omsætning og evt. lager via din netbutik er det en rigtig god idé at oprette en "kontant-salgs-kunde" med 99999999 i telefonnummer og x@x.dk i mailadresse (hvis din netbutik kræver det udfyldt, ellers lad det bare stå tomt).

Hvis det bare er for at kunne lave en kvittering til dine kontantsalgskøbere, så er en det måske hurtigere og nemmere bare at købe en regningsblok med kopi og udfylde den.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)