Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate hjælp

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er i gang med at opsætte en affiliate webshop via partner-ads, og da det er første gang jeg prøver det har jeg i den forbindelse en række spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med.

1. Jeg linker via min webshop direkte til produkter. Findes der en metode jeg kan teste om det virker som det skal ?

2. Hvis en kunde bliver linket til et produkt via min webshop, men vælger at ikke at købe det produkt, men i stedet søger videre på den side som jeg linker til og køber et andet produkt, får jeg så stadig en procentdel af salget ?

3. nogle annoncører lever feed. Jeg kan forstå at det en XML fil som implementerer produkterne, beskrivelserne osv. automatisk på siden, men holder det også styr på udsolgte varer prisændringer osv ?

Håber at der nogle der kan hjælpe med svarene.

På forhånd tak

Kenneth

[Signaturlink fjernet fra indlægget]

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og godt nytår..:)

1) Du kan udmedbart ikke teste, med mindre du køber et produkt, via din side du tænker om du kan se du har fået penge, ? du kan prøve at skrive til dem og hører om der er en måde du kan vide jeg sikker på det virker, men du skal jo bare kopier den kode du får, og sætte ind. med link til produktet. du kan også lave en google analytics så du kan se, hvor du smider dine besøgende hen, men du kan jo så ikke se om de køber det! det bliver jo så registeret på partner ads.

2) ja det gør du, da trafiken kommer fra din side, får du procenter af det alligevel, derfor kan din statik også se lidt mærkelig ud på partner ads, hvis de har klikket videre på siden og valgt et andet produkt, deres adresse bliver vist registeret op til 24 timer, efter din side, så vis de går ud af side og direkte ind igen, får du stadig procent af købet. 

3) det er HTML fil som du sætter ind, og partner ads sørger for opdateringer, så det hele tiden er varer der er til at få fat i, og linker til de rigtige steder og sådan, det er det der er det smarte ved Produktfeed. 

Håber det hjalp lidt på dine spørgsmål...

Mvh

cecilie 

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen Brian. Det kigger jeg lige på.

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cecilie.

Tusind tak for de hurtige svar

1.Jeg havde selv tænkt på at jeg kunne teste om linket virker ved ay købe noget selv.
Problemet er at det link jeg får kun videresender til min egen forside, men hvis jeg ændre lidt i linket bliver man videresendt til annoncøren. Jeg kan se oppe ved URL adressen at den lynhurtigt skriver noget med partner-ads inden den går in på det rigitge link, så jeg er ret sikker på at det virker, men må alligevel nok hellere prøve at købe noget så jeg kan være 100% sikker på at det virker.

2. Kanont, det havde jeg egentlig også regnet med, så dejligt at få det bekræftet.

3. Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår svaret her. Du siger at den partner ads selv sørger for at opdaterer osv. Men jeg skal vel også selv have opdateret min egen side når partner-ads kommer med en opdatering ?

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mrp:
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår svaret her. Du siger at den partner ads selv sørger for at opdaterer osv. Men jeg skal vel også selv have opdateret min egen side når partner-ads kommer med en opdatering ?

Den kode du sætter ind, er lavet sådan at den bliver opdateret med priser mm. det har så ikke noget med dig at gøre, på den måde, du skal så holde øje med om siden f.esk lukker, for så kommer der et logo at partner ads i stedet for produktfeed. men du skal selv gå ind og vælge hvilke varer og katagorier du vil have op, så kan du vælge mange så, den selv blander rundt. 

Når du nu, sætter mauelt produkt links op, skal du derimod holde godt øje med om produktet ikke er der mere og hvis du har pris på skal du også holde øje og tilbud mm. så du kan rette det, det gør den ikke automatisk. der skal du jo også holde med, om siden lukker og sådan, fordi der kommer ikke noget logo af partner ads på, da det er direkte links du laver. men du får en mail hver måned fra dem også, hvilke ting der lukker hvad der kunne være godt at udnytte og sådan. og det er et fuldtidsarbejde, det er ikke noget du bare lige sætter op i håb om at tjene hurtige penge,. 

Jeg har oplevede rigtig mange der gør for den grund, man skal lave affilete vis man vil lære noget med kodning, og hjemmesider mm. ikke fordi du har læst i en artikel "tjen penge mens du sover" det er ikke det jeg tror, bare lige et godt råd med på vejen. det kan være meget tidskrævene med sådan en side, hvis man vil have succes med den. Så er du advaret..

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt. Det var nøjagtig sådan jeg havde forstillet mig og håbet på at det ville fungere.

I øvrigt har jeg aldrig forstillet mig at det skulle være nemt, og har heller ej forstillet mig at blive millionær. For mig er det lidt mere på hobbyplan, da jeg har fundet ud af at det interesserer mig en del at lave hjemmeside, på trods af at det er første gang.

Et sidste spørgsmål:

I produktfeedet er der noget der hedder billedeurl og vareurl.

Hvad er forskellen på disse to ? De engelske guides jeg har set bliver kun imageurl nævnt, og der bliver man guidet til at indsætte imageurl i extern/affiliate link, men hvad bruger man så vareurl til ?

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mrp:
I øvrigt har jeg aldrig forstillet mig at det skulle være nemt, og har heller ej forstillet mig at blive millionær. For mig er det lidt mere på hobbyplan, da jeg har fundet ud af at det interesserer mig en del at lave hjemmeside, på trods af at det er første gang.

Det er jeg heller ikke i tvivl om, jeg har bare oplevet mange, der har tænkt sådan..:) 

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit sidste spørgsmål. er det i koderne, når du kigger i partner ads..? eller  

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det, men nu prøver jeg alligevel :-)

Det er i selve XML filen.

Nu ved jeg ikke hvor meget kendskab du har til det system jeg bruger, men jeg bruger wordpress med woocommerce, og der skal man trække de forkellige "tekster" fra XML filen ind i nogle felter.

<kategorinavn>

<produktnavn>

<produktid>

</beskrivelse>

<nypris>

<fragtomk>

<billedurl>

<vareurl>

Og der er jeg i tvivl om jeg skal bruge billedurl eller vareurl til feltet hvor man indsætter external/affiliate link.

På de guides jeg har set, bliver kun imageurl brug som jo så må være billedurl, men hvad er så vareurl til ?

Håber du forstår hvad jeg mener :-)

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte at nævne at jeg bruger et produktfeed plugin der hedder WP All Import.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)