Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger programmør/designer til nicheprodukt af Trustpilot

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

@JesperHansen

Mange tak, det vil jeg prøve!

@JesperLaugesen

Beklager, hvis jeg virker utålmodig. Det er ikke tilfældet. Så bare mit indlæg ryge længere og længere ned og tænkte jeg hellere ville opdatere dette end at oprette flere… Men problemet er nok, at jeg grundet manglende tekniske kunnen får svært ved at definere arbejdsopgaven detaljeret og ønsker derfor lidt debat, som kan hjælpe mig med at få lidt ord på :-) Tak for svar!

@dkchok

Hvis det er sandt, kan jeg da godt se jeg kræver lige lovligt meget ;-)… Igen har jeg ikke den store viden endnu, men tak for brugbart svar!

Mvh. Simon 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Størup:

 Kunne det tyde på at opgaven er for omfattende, siden ingen har kontaktet mig?

Mvh. Simon 

Nej, det tror jeg ikke - men det virker bare ikke så seriøst til, at nogen vil bruge tid på det. Hvis du er seriøs omkring dit projekt, så synes jeg du skal bruge de kolde aftener på, at beskrive de funktioner som sitet skal have. Derudover laver du nogen tegninger - evt i hånden eller på computerne, som viser de forskellige skærmbilleder.

Derudover kan du skrive, hvordan du forestiller dig designet skulle være - evt med billeder fra andre sites, som du godt kan lide designet på. Alt dette samler du i en mappe og så skriver du en ny tråd herinde. Hermed kan du fortælle, at du har det hele klar til en programmør kan give dig en pris. Ydermere kan du SELV tage kontakt til virksomheder i Danmark som programmere software, få snakket med dem på telefonen og hvis du har en god fornemmelse, så sender du dem alle oplysninger på projektet og beder om en pris.

Husk at virksomheder som programmerer, ikke er sat i verden for at stjæle andres projekter!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en udviklingsprocess!

Jeg forestiller mig man starter ud med at tilbyde den absolutte kerne af ens idé og løbende evaluerer og udvikler på den. Hvis behovet for din idé eksisterer, så skal du nok komme i mål alligevel.

Men ja, jeg mener at omfanget af opgaven er for stor til at den fanger nogens interesse. Det tager lang tid at lave og folk skal have noget at leve af. :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KennM!

Tak for svar! Det vil jeg helt sikkert arbejde på! Har allerede et par sketches, som jeg vil forsøge at arbejde videre på. Jeg er ked af, hvis det virker useriøst, jeg havde bare troet at mit oplæg var tilstrækkeligt til at give et groft estimat af hvilken kapital det ville kræve. Så kunne jeg med det samme begynde at overveje finansieringen.

Jeg får konkretiseret detaljerne, funktionere og designet og så håber jeg et par troværdige web bureauer kommer mig for øje inden da!

Mvh. Simon

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Størup:

Hej KennM!

Tak for svar! Det vil jeg helt sikkert arbejde på! Har allerede et par sketches, som jeg vil forsøge at arbejde videre på. Jeg er ked af, hvis det virker useriøst, jeg havde bare troet at mit oplæg var tilstrækkeligt til at give et groft estimat af hvilken kapital det ville kræve. Så kunne jeg med det samme begynde at overveje finansieringen.

Jeg får konkretiseret detaljerne, funktionere og designet og så håber jeg et par troværdige web bureauer kommer mig for øje inden da!

Mvh. Simon

Hej Simon

Det er ikke særlig konkret og det er helt umuligt at give et bud ud fra. Det er ikke engang muligt at komme med et prisniveau uden at prøve at gætte på, hvad du skal have lavet. Et system som Trustpilot kan jo betyde mange ting.

Hvis du ikke vil ud med flere detaljer kan du prøve den anden vej. Skriv hvad du har af budget, så kan vi andre prøve at fortælle, hvor langt man kommer med sådan et budget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kernen må være at lave et kundelogin, bedømme og tilføje nye virksomheder. Derudover skal der også være mulighed for at lave et virksomhedslogin til at besvare eventuelle dårlige bedømmelser. Mange "features" ville være fordelagtige at tilføje med tiden, så siden skal være skalerbar og let at opdatere. Men først skal rating delen på plads, så jeg kan markedsføre, få nogle brugere og noget aktivitet, så jeg kan se om der er grundlag for at arbejde videre og smide flere penge i siden. Evt. søge investorerer eller partnere til den tid. Jeg vil bare gerne vise at jeg selv vil det og tør at tage risiko først. Jeg kan jo blot tale ud fra de funktioner jeg nu ser på fx trustpilot eller andre rating sites og ikke definere i samme fagsprog som i nok foretrækker :-) 

Men lad da der sker en del i mit liv pt. og jeg bl.a. skal ud at rejse i flere måneder, samt flytte til København i forbindelse med studiestart, er det svært at sige, hvad jeg har til rådighed når det gælder. Men lad os nu sige et beløb på 20.000, hvor langt ville det tage mig i sådan et projekt?

Mvh. Simon Størup 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

For 20K kan du vel få en god programmør i 20-30 timer. Er det nok til en nicheklon af en tjeneste, der har været online og er blevet forfinet igennem, årevis? Jeg tvivler.

Jeg tror, din udfordring er, at du søger kræfter, der vil løfte 85-95% af opgaven for at dit projekt kan komme i mål.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Jeg ved ikke, hvorfor der generelt er en negativ tone overfor min problemstilling. Jeg er blot en ung gut som forsøger at få sat tingene i perspektiv og finde ud af, hvor omfattende sådan et projekt er. Jeg synes jeg har svaret venligt og udtrykt at jeg kun er i idéfasen og forsøger mig med mine første skridt som iværksætter og gøre mig nogen erfaringer.

DERFOR skriver jeg på Amino, hvor intet spørgsmål efter sigende er for dumt og jeg synes også at folk svarer rigtig venligt når den 20. gut på en uge spørger efter, hvor man kan købe iphone covers til vidersalg eller hvordan man opretter cvr, men mit spørgsmål er åbenbart i en klasse for sig siden der skal skrives i en nedladende tone. 

Men jeg forstår da dit budskab og det tyder på at man skal være en anelse mere kapitalstærk end jeg er, hvis man skal opstarte sådan en side.

Tak for svar!

Mvh. Simon 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Størup:

Hej Kasper.

Jeg ved ikke, hvorfor der generelt er en negativ tone overfor min problemstilling. Jeg er blot en ung gut som forsøger at få sat tingene i perspektiv og finde ud af, hvor omfattende sådan et projekt er. Jeg synes jeg har svaret venligt og udtrykt at jeg kun er i idéfasen og forsøger mig med mine første skridt som iværksætter og gøre mig nogen erfaringer.

DERFOR skriver jeg på Amino, hvor intet spørgsmål efter sigende er for dumt og jeg synes også at folk svarer rigtig venligt når den 20. gut på en uge spørger efter, hvor man kan købe iphone covers til vidersalg eller hvordan man opretter cvr, men mit spørgsmål er åbenbart i en klasse for sig siden der skal skrives i en nedladende tone. 

Men jeg forstår da dit budskab og det tyder på at man skal være en anelse mere kapitalstærk end jeg er, hvis man skal opstarte sådan en side.

Tak for svar!

Mvh. Simon 

Ja, det er ikke heldigt med en negativ tone - men det skal også siges, at der kommer utrolig mange af denne slags spørgsmål. Det der blot var problemet i starten, var at du ikke kom med nogen konkret og det vil folk ikke bruge sin tid på. Hvis man vil have gode svar, så må man gøre sit arbejde og give nok informationer.

Men hvis du ingen penge har til projektet, så bliver det selvfølgelig svært - jeg synes dog du er inde på noget rigtigt! Start med basis funktioner, lav evt. en beta-version og se om der er et marked for det. Hvis der så er det, så kan du begynde at smide flere og flere funktioner på.

I forhold til, at finde en programmør så kan jeg anbefale dig at du skriver til Niels Henriksen herinde. Han er ganske kompetent i .net sproget og har hjulpet mig rigtig meget. Han kan også give dig et tilbud på projektet, men husk nu: skriv først ned hvilke funktioner du skal have pris på i fase 1.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 143
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 3 (21 indlæg)