Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er sgu i tvivl - Svindler nu også på Amino

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det vil være helt rigtigt at sige at der er mange svindlere herinde på Amino.

Der er til gengæld rigtig mange erhvervsdrivende herinde (logisk nok) og der er desværre også nogle erhvervsdrivende, ikke kun på Amino, som af forskellige årsager kører på kanten af lovgivningen eller over på den anden side. Amino tiltrækker folk der er interesseret, under opstart og i gang med virksomheder, uanset hvilken holdning de har til lovgivningen. Og de ting lagt sammen giver jo så nogle Amino-brugere som i mere eller mindre grad kan betegnes som svindlere.

Men det er vel ikke anderledes end hvis man åbner f.eks. et diskotek? - der vil så være mange fulde mennesker hvis man kigger på det isoleret set. Men hvis man sammenligner med den jævne fordeling ud over resten af landet, så ser det anderledes ud.

Omkring Trustpilot så må jeg desværre konstatere (beklager Trustpilot) at "systemet" kan bøjes i den retning man ønsker.
Hvis man lige nu og her kigger på kundens side på Trustpilot så er der udelukkende meget positive anmeldelser. Men sådan er det ikke hele tiden. Når der kommer en negativ anmeldelse, så går der ikke mange dage før den er fjernet igen. Hvordan det kan lade sig gøre ved jeg ikke, men sådan er det i hvert fald og derfor mener jeg ikke at det kan bruges til noget som helst.

/Jesper

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv oplevet flere kunder hvor jeg nogengange må rive mig selv i armen. Det virker som om nogen mennesker er blottet for samvittighed og det er en del af deres kalkulation at snyde andre. Jeg har også oplevet emner herinde som har drillet, men kunne aldrig finde på at hænge nogen ud, hvis man selv falder ned på den platform er man ikke bedre selv. 

Hvis man begynder at hænge andre ud hver gang man føler sig snydt så viser man også omverden at man kan være farlig at handle med. Farlig i den forstand at man hænger andre ud hvis samarbejdet ikke fungerer. Jeg ville være meget ked af at vælge sådan en samarbejdspartner. 

På den baggrund er det også vores forbandet pligt som selvstændig at sørge for aconto betalinger og holde fast i disse. Der er altid en kalkuleret risiko når man fører forretning og man glemmer nogengange økonomien fordi ordren er fed og overstråler alt det kedelige. 

Hvis du laver en klokkeklar aftale omkring løbende betalinger så er risikoen for tab absolut minimeret. Så vælger du selv om du falder for alle tricksene, bogholderen er syg, netbank er nede, ham der lige skal underskrive er på ferie i 2 uger osv osv....Jeg har hørt et utal af forklaringer og er selv faldet for flere af dem fordi jeg var forelsket i orden..........der endte med et stort tab...

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)