Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er sgu i tvivl - Svindler nu også på Amino

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

  Som overskriften siger, så er jeg i tvivl om hvad næste skridt bør være omkring nedenstående:

Jeg har været så "heldig" at min virksomhed har haft en kunde i starten af sidste år, som ikke har kunnet finde ud af at betale.
Selve forløbet omkring dette er der som sådan ikke noget specielt i, ment på den måde at vi har et godt inkassofirma og en dygtig advokat i ryggen.

Men efter vi har løst opgaven for kunden og sendt den første rykkerskrivelse afsted, så har jeg kunne se at der er begyndt at dukke nogle ret negative ting op på internettet, omhandlende virksomheden og ejeren og antallet af dårlige historier har været stødt stigende siden da. Det er alt fra lemfældig omgang med kunders vare indleveret til reparation, egen fortolkning af garantisager og fortrydelsesret, betalinger trukket for varer der ikke bliver leveret, brugte varer solgt som nye varer og så ellers over til kunder der er blevet truet og endnu mere uheldige ting.

Vi har haft sagen forbi fogedretten og der har kunden så afgivet insolvenserklæring - for så, blot en måned efter, at starte endnu en butik (samme cvr-nummer - enkeltmandsvirksomhed). Fogedretten er meget sort/hvid og stiller sig ved at han har underskrevet insolvenserklæring under tro og love og derved selvfølgelig ingen omsætning, indkomst eller nogen værdi ejer... De bruger ikke tid på at undersøge, bare med et simpelt opslag over SKAT, E&S og andre, om det vitterligt at tilfældet. Det er svært at drive virksomhed, med to butikker, 4-5 ansatte og vare på hylderne, uden at have omsætning. Her er tale om en person som kører på den anden side af lovgivningen, men også ved hvordan han skal udnytte det offentlige systems amatøragtige niveau til at slippe afsted med det.

Begge butikker har lige skiftet navn pga. de dårlige rygter, som personen havde nået at skabe i det oprindelige navn i løbet af det lille år siden starten, på Trustpilot, Facebook og rundt omkring på Internettet. Men de kører stadig under samme CVR-nummer.

Jeg, vores bogholder og vores advokat har fået dårlige undskyldninger og intet andet. Og vi er tydeligvis ikke de eneste, da jeg indtil videre har fået samlet 5 andre erhvervsdrivende sammen til en fælles politianmeldelse. Det skulle gerne blive taget noget mere seriøst end de private politianmeldelser om svindel, som jeg ved at andre allerede har indgivet. Men det skaffer mig jo ikke nødvendigvis de penge han skylder min virksomhed. Vi er nok blot en dråbe i havet. Jeg har hørt fra andre i vores lokalområde, som også kender personen, at den eneste måde de har kunne få penge af ham på, har været ved at gå ned på hans niveau og decideret true ham - men så har de også fået betaling, kontant.

Den eneste grund til at jeg for en gangs skyld ikke blot sætter mig ned og venter på at fogedretten vågner op, er at vedkommende har stået og løjet mig direkte op i mit ansigt og overtrådt en personlig grænse, ved at begynde, nedladende, at belære mig om hvordan betalinger og regninger normalt skal håndteres og henvise til at det vel ikke var Nørrebro jeg drev virksomhed fra... og så den lille detalje at jeg kan se at personen nu også er blevet en del af Amino (en bruger - ikke ansat)...

Hvad vil I anbefale jeg gør? For første gang nogensinde i min karriere som virksomhedsejer (det er så nu 20 år), hælder jeg til at smide vedkommende i en offentlig gabestok - Lige nu og her kunne jeg med to tastetryk henvise til hans tråd herinde og samtlige brugere ville kunne se hvem der er tale om og derfra Google sig frem til resten.

Men igen: Dette er på ingen måde min stil!
Men jeg føler mig virkelig personligt provokeret til IKKE at vente på at systemet på et eller andet tidspunkt tager sig sammen og tvangsopløser hans virksomhed imens han stille og roligt er smuttet ud af landet.

Hvad siger I?

/Jesper

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er noget forbandet svineri at nogle "driver forretning" på den måde.

En offentlig gabestok kunne være en god advarsel for andre. Men vil foreslå du vender det med en admin, så kan de tage stilling.

Det vil ikke være fedt at have sådan en i dette netværk.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo altid smide ham i din egen offentlige gabestok, på din egen hjemmeside.

Det er jo som du påpeger ikke tilladt på Amino.

Og det udelukkende fordi der har været tilfælde af efterfølgende sagsanlæg på grund af injurier.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 329
Fra  Mallorca Oplevelser Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper.

Det lyder som en trist og ubehagelig omgang du har været udsat for her. Men husk på Nemesis! Jeg kender udmærket til situationen, hvor en vendetta nærmest synes at være en løftet pegefinger. 

Men disse typer ender jo i reglen altid med, at få deres straf og specielt når de først bevæger sig åbenmundet rundt på internettet. De bliver sporet, husket og alt lagres i uendelighed.

Hvis personen er så usympatisk som du her beskriver, hvorfor så ikke skrive et godt oplæg til Operation X eller lignende? Det er altid de typer, der giver bedste underholdning og du får din lille hævn:-)

Det kan være svært at vende den anden kind til, specielt når man på den måde er blevet ydmyget og krænket, men den tid du bruger på alt det her, har allerede kostet dig megen tid og mange ressourcer, som skulle være gået til positive ting i hverdagen. Hvad vil du opnå ved, at gå efter ham personligt her på amino? Vil det være det værd? Vil det have konsekvenser for dig selv?

Jeg kan ikke give dig kommentarer der giver dig mere smil på læben, men kun give dig medhold i dine tanker. Jeg ville tænke præcist de samme tanker.

Mvh Eugene  

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Træls at folk ikke kan finde ud af at drive forretning efter reglerne, men hold dig for god til den offentlige gabestok. Du har et godt ry herinde, og det vil være ærgeligt at sætte bare lidt af det over styr på grund af mudderkastning her på Amino.

Til gengæld håber jeg at han kan komme igennem den helt store offentlige vridemaskine når apparatet en dag får taget sig samen til at undersøge hans forretninger.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der burde vi også have et enkelt tryk på en knap, som vi har i anmeld tilbud på amino, så kan thorborg og dem som sætter dem  standby, indtil man finder ud af om dette er korrekt, svindlere er desværre alle steder.

Surt :-( god weekend

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
og så den lille detalje at jeg kan se at personen nu også er blevet en del af Amino...
Trist hvis det er en person der vil være synlig på amino - jeg tvivler på at det er i MTs ånd at have ansatte der har en tvivlsom fortid. Ikke mindst i relation til forretningslivet.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske ikke i dag, måske ikke i morgen, måske hører du aldrig om det, men en eller anden dag rammer karma ham så hårdt i røven at han ikke vil ane hvad der skete.

Lig din tro til det, og drop at bevæge dig ned på hans niveau, med udhængning og det ene og det andet. Hvis du kan forsvare overfor dig selv og dine principper at bruge tid, energi og penge på at forfølge ham, så gør det, for din egen og andres skyld. Dropper du det, så vid dig sikker på at han eller anden dag, for tifoldigt igen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
jeg tvivler på at det er i MTs ånd at have ansatte der har en tvivlsom fortid. Ikke mindst i relation til forretningslivet.

jeg tror nu ikke vedkommende er ansat hos Amino, men blot en bruger herinde

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)