Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af ny virksomhed!!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er! :-)


Jeg er en ung pige på 18 år, der sammen med min kæreste gerne vil starte en virksomhed op.

I gennem længere tid har jeg lavet mine egne smykker og solgt dem til nær og fjern. Dette er nu blevet en del mere seriøst og vi er begyndt at sælge over en side på facebook. Dette fungerer imidlertid rigtig godt og taget i betragtning af at vores side kun har været oppe at køre i 10 dage og vi allerede har sendt vores første ordre afsted, synes vi selv at det går fremad. 

Vi sidder begge to med snuderne nede i en masse bøger bla. "Den geniale iværksætter", som giver os rigtigt meget, da vi ellers er meget på bar bund! Der er tusindvis af spørgsmål og jeg håber i kan hjælpe os lidt herinde :-)

- Hvornår kan vi lade os Cvr-registrere? Og er det noget vi skal, nu hvor vi sender ordre eller hvordan? 
- Hvilken virksomheds form gør vi os klogest i at bruge? Interessentskab?  
- Hvad med momsregistrering? Kan det betale sig nu eller først når omsætningen er højere?


Det er hvad jeg kan komme på lige nu, men der er uden tvivl mange flere spørgsmål undervejs!

Jeg håber i kan hjælpe! :-)


God aften!

Venligst
Alberte Barratt

Facebook.com/wellsjewelry 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alberte

Det er utroligt sværd at rådgive dig om hvad der er den bedste virksomhedsform at starte, når I er et ungt kærestepar - så danne forhold  har jo med ikke at holde i længden.   Umiddelbart vil den bedste løsning nok være at se tingene lidt an og bare fortsætte som i har gjort - der må omsætter for op til 50.000 kr. pr. år inden der kræves at i bliver moms registreret. I skal dog betale skat af fortjenesten.

Jeg vil i øvrigt anbefale Jer at kontakte Jeres kommune, for at høre hvilke iværksætter kurser de kan tilbyde Jer.    

Held og Lykke

Mvh

Ravn

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Alberte Campbell:
- Hvad med momsregistrering? Kan det betale sig nu eller først når omsætningen er højere?

Alberte Campbell:
- Hvornår kan vi lade os Cvr-registrere? Og er det noget vi skal, nu hvor vi sender ordre eller hvordan? 

Det med at lade sig registrere, er som sådan ikke noget man selv bestemmer, det skal man lige så snart man kan se at ens omsætning vil overstige 50.000 kr. på hinanden 12 følgende mdr. skal man registrere virksomheden

læs mere her

Alberte Campbell:
- Hvilken virksomheds form gør vi os klogest i at bruge? Interessentskab?

Hvilken virksomhedsform i vil benytte, er svært at svare på, er der en risiko erstatning med mere. har i noget kapital  at indskyde. 

læs om virksomheds former her.

Hvis det skulle gå hen og blive lands kendt har i tænkt på at tage patent på disse smykker, så der ikke kommer efterlingender.

ellers held og lykke.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget du totalt har misforstået

c.j.hansen:
Hvis det skulle gå hen og blive lands kendt har i tænkt på at tage patent på disse smykker, så der ikke kommer efterlingender.

Der er noget du har totalt misforstået, man kan altså ikke tage patent på smykker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

som udgangspunkt er smykker (og design) beskyttet i 3 år fra start dato, men de kan designbeskyttes yderligere hvis man vil det efter 3 år - er dog dyrt, og spørgsmålet er om man vil ha kræfter til at retsforfølge misbrugere - ellers giver en ekstra beskyttelse ikke mening - og så er det i øvrigt værd at ha med at det er lettest og billigst at være beskyttet i EU

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)