Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at starte

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 14
Indlæg ialt: 128
Fra  www.dingodeven.dk og www.batterilyset.dk(administrator) Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad koster det at starte et lille firma der sælger service-ydelser. fx rengøring eller tekstforfatter??

Der skal laves en webside, med det kan jeg selv.

Men hvor meget skal man give til rivisor og er det nødvendig at have en revisor.

Og er det andet man skal betale til : staten eller????

Forestiller mig det bare skal være til lidt fritidsjob og altså ikke indtjening i det helt store.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du selv laver website - så er der ikke nogen tvungne omkostninger - ikke krav om revisor og gratis at stifte personlig virksomhed

Du skal dog regne med, at du måske alligevel behøver hjælp til regnskab skat og momsog at der måske er omkostninger til reklame, rengøringsmidler osv, men det kan du jo lettere kontrollere

Læs om at STIFTE PERSONLIG VIRKSOMHED og læs lidt BASALT BEGYNDERSTOF OM SKAT OG MOMS 

Hvis du på forhånd føler dig sikker på ikke at omsætte for over 50.000 på en hvilken som helst 12 mdr periode er der ikke KRAV OM MOMSREGISTRERING ELLER ANDEN REGISTRERING 

Uanset hvad vil du skulle føre regnskab og følge skatteregler, alle indtægter minus alle rene virksomhedsudgifter giver resultatet som du skal opgive til skat i forskud og selvangivelse

Læs linkene så du er lidt bedre klædt på, og check videre

god vind  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det John siger er meget rammende. Der er selvfølgelig noget moms du skal betale af det du tjener, og skat du skal betale.

Til hjemmesiden skal du have en webhost, men det koster jo ikke alverden.

Derudover er det nok en god ide at have et regnskabssystem. Hos Serverfruit bruger vi Billy's Billing, men du kan jo også tage et kig på Dinero. Udover det bør du også overveje hvordan du vil tage imod betaling for dit arbejde.

Fra Slagelse
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv været på et kursus hos SKAT. Det er gratis og tager et par timer. Du lærer her om moms og skat samt diverse regler og pligter. Derudover får du også en relativ tyk guide med dig hjem.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)