Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla vs Magento ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ny her på Amino, men inden jeg kom her til, overvejede jeg at få lavet en webshop i Joomla. Men nu kan jeg se at der er rigtig mange her, som benytter Magento. Er der en større forskel på de to, eller nogen grund til at vælge den ene frem for den anden ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kun den ene er en decideret webshop, og det er Magento. Derfor skal du selvfølgelig vælge Magento og glemme alt om Joomla i dén forbindelse.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes extensions til Joomla, som kan gøre det til en webshop - men det er ikke Joomla's primære funktion at fungere som shop. Magento er derimod udviklet som en decideret shopløsning.

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Magento er en shopløsning og kun shop.

Joomla er en cms løsning hvor der som udvidelse kan installeres en webshop. Denne løsning giver mulighed for shop og evt blog i ét.

Så er det at du må tage stilling til hvad du ønsker. Begge løsninger er gode og kan helt sikkert opfylde dine ønsker om funktionalitet.

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KS71!

Jeg har selv benyttet Virtuemart sammen med Joomla i mange år.

Det fungerer rigtig godt & der har været meget fokus på Virtuemart gennem de sidste år.

I starten kunne jeg selv tilrette & bygge op for at spare penge da det er meget nemt at arbejde med.

Senere skulle der så updateres & udvikles mere proffesionelt & med så meget andet kom det hurtigt til at koste penge i det lange løb da jeg ikke selv havde kompetencer til dette. Specielt opdateringerne. Hvis jeg kigger rundt på mange joomla & Magento løsninger kan jeg se der er mange der ikke har trykket update i lang tid. Det kan man selvfølgelig også lade være med :-)

Fra Thorsø
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 334
Fra  Joomlakonsulenten.dk Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Jeg giver Brian ret i, at du skal vælge Magento eller en anden standalone webshop, hvis du vil have en "ren" webshop.

Joomla er også meget stærk til at køre en webshop på, hvor du har stort set de samme muligheder som i Magento - plus minus.

Magento er meget kompleks at opsætte, hvis man aldrig har prøvet det før eller ikke har kendskab til kodning. Det kan Joomla også være, men du har ikke brug for at kunne kode. Har du brug for mere avanceret opsætning eller kodning, så vil du kunne finde mange, som kan hjælpe dig.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Jeg har bedst erfaringer med Magento. Da Joomla er et CMS, det skal dog siges at Virtualmart til Joomla er slet ikke skidt.

Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 78
Fra  Brøndholt CMS & design Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KS..

Som sofie skriver, er Magento rene Shopløsninger. Joomla er et CMS og mere generel, men der findes skam også forskellige shopløsninger til Joomla. Der findes mange alternativer hvis du vil have en shopløsning. Til wordpress findes butiks-plugin'et woocommerce, shopify er også populær mm. Fælles for disse løsninger er:

1) Man betaler for de fleste af dem på den ene eller anden måde, enten skal du betale licens, abonnement, fastpris, eller du får brug for 'premium-plugins' der så koster penge.

2) De har alle de funktioner man har brug for i en standardshop. Men ønsker man at tilpasse  funktioner, design eller layout, er der god sandsynlighed for at du løber ind i en mur. Ønsker man noget udover det sædvanlige vil det nok ikke kunne lade sig gøre eller vil betyde et større komplekst og dyrt udviklingsarbejde.

Der er et alternativ der i mine øjne overgår de nævnte på alle områder, og det koster gratis. Drupal commerce kan bruges 'ud af boksen', men der hvor drupal commerce virkelig skiller sig ud fra de andre er ved at du får en bunke byggeklodser du kan sætte sammen som du vil.
Du kan selv installere drupal commerce på under 25 minutter ved at følge den simple guide her: http://www.drupalcommerce.org/commerce-kickstart-2/install. Så har du en fuld funktionel shopløsning klar til at bruge(OG GRATIS!), en løsning hvor du har store muligheder for selv at ændre siden og tilføje nyttige funktioner. Når det kommer til markedsføring, SEO osv. giver drupal de andre alvorlig baghjul med de mange funktioner og moduler det tilbyder på det område.
se her(http://www.creativebloq.com/20-best-drupal-modules-seo-6133890).

Jeg behøver vel ikke fortælle at drupal commerce selvfølgelig og er født med responsivt design og derfor tilpasset, mobil, tablets mm..

Hvis du vil se på løsninger lavet med drupal commerce så se her http://www.drupalcommerce.org/showcase, hvor der findes showcases indenfor alle typer shopløsninger som du kan se.

Jeg er lige Pt. ved at udarbejde en serie videoer der netop viser de muligheder du har med drupal commerce, og hvordan drupals funktioner og moduler kan give netop din webshop et boost. Det kan være jeg offentliggør dem om en 2-3 uger

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle samme for jeres svar :)

Jeg har for 1 år siden kigget lidt på Joomla, og også haft det installeret og leget lidt med det. Jeg kunne nogle lunde navigere rundt i det, men jeg mangler totalt den evne det er at sætte det pænt op som jeg kunne tænke mig det og så tilføje muligheder, så som betalingsdelen osv. Jeg er godt nok uddannet programmør - for 14 år siden, men gik over i en helt anden branche da jeg blev færdigudlært. Så jeg har desværre glemt meget af det jeg lærte den gang.

Jeg tror jeg hælder til Magento, som der er flere af jer der anbefaler. Jeg tvivler på at jeg selv kan sætte det op til en fuld webshop, så jeg må nok ud og kigge mig omkring :)

Men 1000 tak for input :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Esbjerg
Tilmeldt 27. Apr 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været i samme dilemma for knap et år siden. Jeg har arbejdet med joomla i lidt over 5 år, og her har jeg lavet en hel del med Virtuemart. Blandt andet lavet en meget customized webshop til www.mrpizza.dk (tilbehør-funktion, pointssystem, gavekortsystem etc) . Rent funktionmæssigt kan Virtuemart stort set alt. Du kan finde mange udviklere, der billigt kan lave allemulige løsninger.

Senest er jeg i skrivende stund ved at arbejde på en webshop i magento til en virksomhed, der skal sælge gardiner. Det har været en positiv oplevelse, fordi webshoppen kan utrolig meget rent webshop-mæssigt, og det virker ret professionelt med checkout-processen og måden hvorpå man filtrer i produkter. Men det er en hovedpine at oprette statiske sider og bloks/kasser.

Virtuemart

+ Billigt at udvikle på

+ Nemt at arbejde med indholdssider da det er en del af Joomla CMS

+ Kan snildt drives på billig webhosting som fx. one.com

+ Masser af gratisk udvidelser både i Virtuemart og i Joomla!

+ Mange gode og lækre templates hos joomlart, gavick, joomlaxtc m.fl.  med indbyggede moduler

- Er fx. ikke understøttet af ewire-betalingsgateway (billig betalingsløsning)

- Ikke så komplet som Magento i standardudgaven

- En lang checkout-proces (kan dog tilkøbes 1pagecheckout-funktion)

- Har ikke indbyggede filter-system fx. hvor kunder kan filtrer på custom fields (størrelser, farver, pris etc)

Magento

+ Komplet og avanceret webshop, med gode indbyggede funktioner som filtrering

+ Nem dansk konfiguration, der hurtigt kan sætte moms etc op.

+ VIrker meget professionel og ligner det som de store webshops bruger

+ Mange gode og lækre templates hos joomlart og templateforest med indbyggede moduler

- Dyr i hosting. One.com understøtter ikke innoDB, så derfor skal din magento typisk hostes et sted hvor du skla betale 1000 kr+ om året

- Elendig til at drive statiske sider. Simpelthen for bøvlet. Ligesom det er bøvlet at oprette bokse rundt på siden

Særligt det med hosting og betalingsgateway skal man huske. Med virtuemart er du nærmest tvunget til at bruge den ret så dyre pbs/teller inkl. epay/quickpay etc, så du kommer op og skal betale en del pr måned alene for betalingsløsningen. Den spare du så på webhosting. Dog kan jeg forstå at Paypal DK nu også gør det muligt for kunde at bruge kreditkort på sitet uden at skulle oprette paypal-konto. En erhvervskonto er gratis hos paypal, men du betaler 2-3 kr inkl 2-3% pr transaktion. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)