Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefal revisor med styr på fradrag for erhversdel i privat bolig (ejendomskatter/ejendomsværdiskat)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg leder efter en skarp revisor der kan hjælpe mig med at få styr på de lettere kringlede regler ang. nedsættelse af ejendomsværdiskat og ejendomsværdiskat i privat bolig hvor der er dedikeret andel anvendt til erhverv. fordelingsareal er ca 200/20m2

Det er disse 2 punkter jeg primært interesserer mig for:

Ejendomsskat:
Hvis arbejdsværelset udgør ti procent eller mere af ejendommens vurderede areal, er der fradrag for den forholdsmæssige del af ejendomsskatten, der vedrører ejendommens erhvervsmæssige anvendelse.
Se TfS 1991, 403 LSR hvoraf fremgår, at det er ejendommens vurderede og ikke faktiske areal, der indgår i beregningen heraf.


Regel
Ejere af ejendomme, der anvendes delvist erhvervsmæssigt, kan fratrække ejendomsskatter, der vedrører den erhvervsmæssigt benyttede del af ejendommen, når den erhvervsmæssige benyttelse ikke er uvæsentlig. Se LL § 14.
Den erhvervsmæssige benyttelse er ikke uvæsentlig, hvis benyttelsen svarer til mindst 10 pct. af ejendommen.
Se CIR nr. 72 af 17. april 1996 om ligningsloven, pkt. 10.1, og TfS 2000, 275 TS.


Ejendomsværdibeskatning:
Nedsættelse af ejendomsværdiskatten
Hvis der er fradrag for udgifter til arbejdsværelse er det også muligt at få nedsat ejendomsværdiskatten efter et skøn, svarende til den erhvervsmæssige del af benyttelsen. Se EVSL § 11, stk. 2 og SKM.2006.165.LSR.
Bundgrænsen for fradrag for lønmodtagere på 5.500 kr. (2012) har ikke indflydelse på nedslaget i ejendomsværdiskatten, da der ikke er tale om et fradrag.

Der er ingen tvivl om at mit areal bruges erhvervsmæssigt så det er ikke så meget det jeg ønsker hjælp til.

På forhånd tak!

www.google.com

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug for en revisor? Få 3 gode og uforpligtende tilbud på netop dette af Ageras lige her!

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til at du har rimelig godt styr på det, så hvad er det du vil have hjælp til?

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Yiippie

Jeg har tidligere arbejdet sammen med Søren Lund fra City Revision ApS. Han er knivskarp og dygtig. Han kan fanges på 70 26 00 60.

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bærentzen:

Det lyder til at du har rimelig godt styr på det, så hvad er det du vil have hjælp til?

Hej Anders,

Jeg har brug for sparring til hvor stor en andel af ejendommens 'vurderede areal' jeg kan anvende til nedsættelse og til korrekt selvangivelse osv.

Mvh

www.google.com

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen: Tak skal du have - har din kontakt erfaring med lige netop dette eller er han bare overordnet dygtig?

www.google.com

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 4. May 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Jørgensen :
Som jeg læser det skal den erhvervsmæssige andel være over 25% og ikke kun 10%

Jeg tror du refererer til en erhvervsejendom? Jeg snakker om privat bolig med erhvervsområde.

www.google.com

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)