Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino er "gratis" for virksomheder

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 195
Fra  Supra Media Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Regnskabsprogram, skriver du?

Det er helt fint, at alt koster penge i DK, men så skal man være ærlig omkring det. Dvs. skrive, hvad der reelt er tale om - penge eller ikke penge.

Der findes eksempelvis lovregler inden for vildledende markedsføring - hvis man driver firma herhjemme. Disse gælder klart nok uanset, hvad man hedder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

fattede heller ikke ironien i første omgang men reddet på målstregen Big Smile

jeg fatter ikke helt hvad det er som ikke markedsføres ærligt Serenfi- Dinero gratis til første mio i oms - kan upgrades i funktioner mod betaling, men fungerer fuldt ud gratis -  - Freelancer - fremgår hvad der koster - + medlem  - man tilmelder sig og ved hvad det koster - og hvad ved jeg -. det fremgår da hvad der koster eller ikke koster

Jeg tror heldigvis konklusionen herinde er, at blandt iværksættere anses det ikke for kriminelt at ville tjene penge på sine projekter Big Smile Når det så som Amino kan kombineres, så der er en stor gratis del som jeg tror rigtigt mange nyder nytte af med spørgsmål og sparring - så er det noget af det tætteste vi kommer win-win

Mit GÆT er at det tætteste Martin T kommer på virkeligt at score kassen på projekterne er, hvis han en dag sælger dem til nogen der sikkert ikke bliver meget billigere at få "hjælp" fra. Til da - hvis den dag overhovedet kommer, så er Amino ud over at være en hjælp, en ganske stor arbejdsplads for en del mennesker, og det er for mig det bedste iværksætteri. At skabe arbejdspladser er toppen af iværksætterhierakiet for mig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sorenfl:

Her i dag havde jeg en dårlig oplevelse med at bruge Amino, som jeg gerne vil dele med resten af jer!

Man har tidligere kunnet lægge en opgave ud på Amino Freelancer uden at skulle betale for at gøre dette - f.eks. "jeg skal bruge en studerende til at gøre rent i tre timer på mit spøg og skæmt-lager, pris maks. 500 kr."

MEN DET KAN MAN IKKE LÆNGERE! Da jeg ville lægge en opgave ud, blev den ændret til en stilling a 299,- ned i Thorborgs (eks)iværksætter-pung i str. XL. Prøvede endda hele to gange, hvor jeg anden gang fjernede en generel tekst om, at opgaven måske kunne blive til et fast studiejob en dag af en art.

KONKLUSION: Hvis annoncen ikke kommer online som opgave på Freelancer, er der tale om vildledende markedsføring, da Thorborg & Co. reklamerer med "Sæt din opgave i udbud gratis" på et skilt på hjemmesiden.

Har andre oplevet nøjagtig samme praksis..?

PS. Det interessante er også, at man ikke kan se den opgave, man har lagt ud, FØR den - måske - kommer kommet online! Så hvordan kan man dokumentere, at Amino bedriver uærlig markedsføring?



Hej Søren

Vi er nogle stykker der godkender opgaver på Freelancer og vi har godkendt mange de sidste par dage, så jeg er ikke sikker på hvad den gik ud på.
Det der er gratis, det er at lave en fast defineret opgaver, som man direkte kan byde på. Det er det vi helst vil have, da det giver god værdi for alle.
Så er der mange andre former for "udbud". Nogle laver det bare for at markedsføre deres service, nogle udbyder samarbejder, nogle vil have alt gratis, nogle prøver at får brugere over på deres egen service og så 100 andre varianter.
Før i tiden brugte vi meget energi på at sortere og diskutere med folk, det gider vi ikke mere. Så hvis man ikke laver en fast defineret opgave man kan byde på, så ryger man i den anden bunke og må så betale.

Præcis hvorfor du er røget i den bunke ved jeg ikke, da jeg ikke har set din annonce. Men måske du nu har en ide om det.
Hvis ikke, så send mig en mail med det du vil på martin@thorborg.dk så kigger jeg på det.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Joachim Løvgaard:

Ja, det er uretfærdigt. Har andre bemærket de der reklamer, der optager store dele af siden til tider? Er det også for at Hr. Thorborg skal fylde hans pung, så den kan blive XXL? Jeg er træt af det.

Det er lidt det samme med Dinero. Man må kun omsætte en million, før at han er der igen. Jeg synes det er symptomatisk for den måde det her sted bliver drevet. Hvad blev der af iværksætterånden, de endeløse nætter uden betaling? Hvor er det gode eksempel blevet af, Hr. Thorborg?

God ironi. Faktum er bare at du ikke kan bruge den gratis udgave af Dinero til en pind - det er ren markedsføring når der er tale om "gratis" regnskabsprogram. Det der er fidusen her, er at det ikke er muligt at uploade bilag på udgifter i den gratis udgave - det skal man købe sig til - og det gør regnskabsprogrammet total ubrugeligt da man så skal til at lave dobbel bogføring ved siden af med bilag. Så "gratis" er det ja, men lige så snart du skal lave en udgift, finder du ud af at du rent faktisk skal købe et abonnement, med mindre du gider sidde med ringbind og bogføre bilag.

Det er sådan set FINT NOK at lave en gratis, skrabet udgave. Men så fjern da en masse funktioner fra den gratis udgave som ikke gør det ubrugeligt, i stedet for at fjerne muligheden for at uploade bilag, som jo er noget af det vigtigste i et regnskabsprogram. Som sagt, den der "Gratis regnskabsprogram indtil du har omsat for 1 mio. kr." er udelukkende brugt til markedsføring, da alle kan lide noget der er gratis. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

R-M:
Det der er fidusen her, er at det ikke er muligt at uploade bilag på udgifter i den gratis udgave - det skal man købe sig til - og det gør regnskabsprogrammet total ubrugeligt da man så skal til at lave dobbel bogføring ved siden af med bilag

Hvorfor i alverden skal du lave dobbelt bogføring af den grund?
Du skal da bare skrive bilagsnummeret på bilaget og gemme det, ligesom man har gjort i de sidste 50 år.
Det er ok at kritisere, men at ramme så meget ved siden af skiven med argumentationen er ikke i orden.

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

R-M:
Det der er fidusen her, er at det ikke er muligt at uploade bilag på udgifter i den gratis udgave - det skal man købe sig til - og det gør regnskabsprogrammet total ubrugeligt da man så skal til at lave dobbel bogføring ved siden af med bilag

Hvorfor i alverden skal du lave dobbelt bogføring af den grund?
Du skal da bare skrive bilagsnummeret på bilaget og gemme det, ligesom man har gjort i de sidste 50 år.
Det er ok at kritisere, men at ramme så meget ved siden af skiven med argumentationen er ikke i orden.

At bruge ordet "dobben bogføre" er også forkert.

Jeg har i alle de år jeg har været selvstændig, været vant til Billy's Billing, og før det et andet regnskabsprogram der altid har haft denne funktion integreret, derfor synes jeg at det er et kæmpe skridt tilbage at skulle notere og gemme bilag i ringbind, når jeg altid har været vant til at tage et billede af en taxakvittering, og uploade den i mit program.

Jeg mener derfor at Dinero er tæt på ubrugeligt når det medfører så meget besvær, i hvert fald når man har været vant til noget meget nemmere. Det er min argumentation, og du må have lov til at mene at jeg rammer ved siden af - det kan jeg ikke tage mig af - og det er min mening til Dinero.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

R-M:
At bruge ordet "dobbelt bogføre" er også forkert.
totalt forkert ja og masser af regnskabsprogrammer har ikke funktion med upload af billag og integration med bogholderiet, det er vel tilfældet for klart de fleste programmer

Når den funktion var vigtig, og du da kunne vide det fra starten så fatter jeg ikke at du ikke bare kører videre med BB som jo dækker dit behov så fint. Der er masser af mennesker der er fint tilfredse med at ha bilag i ringbind - folk der har og får ting manuelt og synes det er dobbelt arbejde at printe - og så fotografere ind til programmet - så hver sin preference. 

Jeg forstår at det for mange er lysende at kunne skyde billede og lægge ind, men bliv dog ved BB hvis man ikke vil ha betalings delen til dinero med

Det er vel muligt for Dinero at fortælle hvor mange brugere der er gratis men det vil jeg mene måtte være forkert af konkurrence mæssige årsager

Jeg har Dinero som test program OG kører nu et mindre selskab spejlet i Dinero (ellers summa enterprise) for at finde problemer og kunne svare folk herinde, og jeg har ikke haft større besvær må jeg sige

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

@John

Jeg forbliver også hos BB, jeg testede blot Dinero ud pga. den store hype og omtale der er om programmet, og da jeg så skulle lave en udgift og fandt ud af at jeg skulle betale for at vedhæfte et bilag, stoppede jeg.

Jeg må indrømme at for mig og min forretning, og det jeg laver, har jeg altid troet at det var selvsagt at man kan uploade bilag på udgifter, i et "online" regnskabsprogram - derfor kom det som et mindre chock for mig :) Det er jo det jeg har været vant til, og derfor valgte jeg ikke at gå videre med Dinero. Er i øvrigt fuldt tilfreds med BB, aldrig haft større problemer.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

R-M:

@John

Jeg forbliver også hos BB, jeg testede blot Dinero ud pga. den store hype og omtale der er om programmet, og da jeg så skulle lave en udgift og fandt ud af at jeg skulle betale for at vedhæfte et bilag, stoppede jeg.

Jeg må indrømme at for mig og min forretning, og det jeg laver, har jeg altid troet at det var selvsagt at man kan uploade bilag på udgifter, i et "online" regnskabsprogram - derfor kom det som et mindre chock for mig :) Det er jo det jeg har været vant til, og derfor valgte jeg ikke at gå videre med Dinero. Er i øvrigt fuldt tilfreds med BB, aldrig haft større problemer.

Lyder som om BB passer rigtig godt til dine behov, og det er jo bare super.

Men det skal jo lige nævnes at du nu sammenligner BB - som du betaler for - med den gratis Dinero version.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

^ Husk at nævne Dineros version kun er en midlertidig gratis udgave. Du får jo lov til at betale når du omsætter for 1 mio. Så mere gratis er den altså heller ikke.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)