Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål til dinero's resultatopgørelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når jeg bogfører bilag som køb af diverse ting, står det som plus i resultatopgørelsen?

F.eks.
Jeg bruger kassekladen til at bogfører 1000 kr. som er blevet brugt til reklame/markedsføring.

I moms regnskabet står det korrekt som at det er købsmoms og at jeg derfor skal have penge tilbage, men i resultatopgørelsen viser den et plus i periodens resultat på 1000 kr.

selvom det jo er en udgift. Burde den så ikke vise periodens resultat som minus, eller er det bare mig der ikke ved hvordan det fungere?


På forhånd tak

Mvh.
Oliver Pedersen 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

prøver lige igen i håb om at der er en dinero ekspert der er logget på ?

 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det regnskabsmæssigt måske er mest korrekt, så er det tydeligt her på Amino, at det skaber en masse forvirring. I burde måske overveje hvem systemet retter sig til. Revisor eller iværksættere?
Mange andre regnskabsprogrammer har luret dette for længe siden og vender fortegn på resultatopgørelsen. Det giver nu engang bare mest mening at indtægter og overskud er positive tal og udgifter samt underskud er negative.

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ok. Så det vil sige at at hvis jeg har indtægter for 10.000 kr og udgifter for 1000 kr. Så vil der i resultatopgørelsen stå minus 9000 ? Og det er korrekt ? og det vil så i princippet være periodens resultat ?

Mvh.

Oliver 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Pedersen:

Hej igen

Ok. Så det vil sige at at hvis jeg har indtægter for 10.000 kr og udgifter for 1000 kr. Så vil der i resultatopgørelsen stå minus 9000 ? Og det er korrekt ? og det vil så i princippet være periodens resultat ?

Mvh.

Oliver 

Korrekt - men vil anbefale dig at kigge på vores overbliks side i stedet.

Så giver det ingen forvirring :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 24. Oct 11
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

et sidste spørgsmål :)

kan man oprette alle sine bilag under kassekladden ? eller skal man op og bruge salg/køb hvor man skal oprette fakturane ?

Ja på overbliksdelen passer det når jeg bruger kassekladden, men da jeg oprettede et salg i kassekladen, så står den stadig i plus inde ved resultatopgørelsen hvilket betyder at den plusser indtægter og udgifter i resultatopgørelsen, hvor man burde tro at den vel skulle minusse tallene med hinanden? 

Er det mig der er helt forkert på den?

Mvh.

Oliver :-) 

Spar penge på dine badmintonbolde på www.billige-fjerbolde.dk

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver Pedersen:

et sidste spørgsmål :)

kan man oprette alle sine bilag under kassekladden ? eller skal man op og bruge salg/køb hvor man skal oprette fakturane ?

Ja på overbliksdelen passer det når jeg bruger kassekladden, men da jeg oprettede et salg i kassekladen, så står den stadig i plus inde ved resultatopgørelsen hvilket betyder at den plusser indtægter og udgifter i resultatopgørelsen, hvor man burde tro at den vel skulle minusse tallene med hinanden? 

Er det mig der er helt forkert på den?

Mvh.

Oliver :-) 

Hej Oliver.

Ja du kan sagtens bruge kassekladde - men synes du skal bruge køb/salg.

Det lyder lidt som om du ikke er bogholder eller revisor, hvorfor du mindsker fejlmængden ved at bruge disse funktioner :)

Indtæger skal stå i minus i årsrapporten - se linket jeg skrev længere oppe :)

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)