Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i egen bil (enkeltmansvirksomhed)

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 16. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, det er da fint at have med, nu hvor jeg åbenbart skal føre kørselsbog Wink

Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 12
Fra  Preben H. Larsen, Revisor HD Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark | Parfume-S:
Dog har jeg lige fundet udaf, at hvis du omsætter for mere end 50K/året, kan du trække momsen fra på alle udgifter såsom benzin, værksted osv. Også selvom bilen er registreret privat. Jeg vidste det ikke, da jeg troede man kun kunne det ene eller andet. Men den er god nok.

Ovenstående er ikke helt korrekt. Det gælder kun, hvis der er tale om en varevogn, d.v.s. en bil på gule plader eller papegøjeplader.

Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46526
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark | Parfume-S:
Dog har jeg lige fundet udaf, at hvis du omsætter for mere end 50K/året, kan du trække momsen fra på alle udgifter såsom benzin, værksted osv. Også selvom bilen er registreret privat. Jeg vidste det ikke, da jeg troede man kun kunne det ene eller andet. Men den er god nok.
 uh kun papegøje plader - ikke sådan bare for hvidpladebiler

ENTEN statens takst efter korrekt ført kørebog ELLER % af alle udgifter delt firma/privat og INGEN momsfradrag overhovedet på udgifter til hvidpladbil hvis den metode med deling udgifter privat/virksomhed bruges

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der ikke tale om at der skal være ført kørebog for at få fradrag for kørsel. I de tilfælde, hvor der ikke er ført kilometerregnskab,  så angives kilometertallet efter et skøn. Udfordringen er så at underbygge dette skøn, hvis - og jeg gentager - hvis SKAT gider se på det.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46526
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Nu er der ikke tale om at der skal være ført kørebog for at få fradrag for kørsel. I de tilfælde, hvor der ikke er ført kilometerregnskab,  så angives kilometertallet efter et skøn. Udfordringen er så at underbygge dette skøn, hvis - og jeg gentager - hvis SKAT gider se på det. 

for en gangs skyld aner jeg ikke hvad du vil med indlægget

Man bør naturligvis føre kørebog og ikke satse på et skøn som sjældent vil gå ens vej men selvklart skal trådstarter bare lave sin kørebog, som hun jo også helt har fattet - og ja skat checker ikke alt, skal vi så bare lade være med at opfordre til at føre regnskab i det hele taget, det vil jo ofte gå godt bare at sætte et vilkårligt tal ind i årsopgørelsen

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
for en gangs skyld aner jeg ikke hvad du vil med indlægget

 

Jeg siger blot at dit svar tidligere i tråden ikke er korrekt. Der er intet krav om at der skal føres kørebog for at få fradrag.  For  2013 er det så bare at gøre op hvad der er køre og så tage diskussionen med SKAT hvis de spørger ind. Det er for sent at rette ind for 2013, da en kørebog ajourført efterfølgende ikke er gældende for praksis.

Og så enig i at fremadrettet vil det mest smarte være en løbende ajourført kørebog.

/Henrik


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Man bør naturligvis føre kørebog

- og så er dem der dropper kørebeogen og alt ekstraarbejdet og lader SKAT gå ud fra at 8000 km årlige henføres til privat kørsel - resten erhverv.....

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46526
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

og så er dem der dropper kørebeogen og alt ekstraarbejdet og lader SKAT gå ud fra at 8000 km årlige henføres til privat kørsel - resten erhverv.....

det er jo bestemt en løsning. Er man rimeligt sikker på at skat kun sætter 8000 km som privatdel hvis man ikke fører kørebog og så bare tager alt over 8000 km som kørepenge fradrag efter statens takster?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Er man rimeligt sikker på at skat kun sætter 8000 km som privatdel hvis man ikke fører kørebog

 

8000 kr. plus evt. kørsel mellem hjem og en arbejdsplads er det udgangspunkt som SKAT selv angiver i den juridiske vejledning. Men intet er sikkert med skøn - og her vil man kun kunne påberåbe sig praksis.....

Som du selv påpeger - kørebogen er det mest optimale hvis den føres løbende.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Fys_:
Mange tak for svar (selv om det ikke var lige det jeg ville høre)..!

Jeg synes du skal prøve at ringe til SKAT og høre dem ad.
Du HAR jo kørt de kilometer og ikke i færd med at snyde nogen.

Ja, det skader jo aldrig at høre. Får du et desværre, så har man prøvet og ellers kan man blive positivt overrasket :-)

Krydser fingre

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)