Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I klørene på Lotto24.dk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har virkelig brug for nogle råd her, til at håndtere en kedelig situation. Min familie er ikke så IT-kyndig og sprang på en reklame der lovede et helseprodukt til 1 kr. Godt 'skjult' blev hun også tilmeldt et dyrt løbende abb. til Lotto24.dk til 299,-/mdr. 

Jeg har forsøgt at komme ud af det, men deres udmelding virker ikke på deres side og bange for at sletter jeg blot brugeren, hæfter jeg stadig. 

Jeg mener det må tangere til bedrageri og er helt sikkert bundefangeri af værste skuffe. Yderst skuffet over man kan finde på at genere folk på den måde og at det er lovligt. Burde jeg sende det videre til forbrugerombudsmanden? Ved netop dette scam har været belyst i DR Kontant og der er tilsyneladende ikke sat en stopper for ham endnu.

Rent juridisk, hvordan skal jeg bære mig ad? Jeg afviser naturlig pakken og har skrevet per mail jeg vil benytte 14 dages fuld returret idet handlen er forgået online. Jeg overvejer også om det skal politi-anmeldes og banken skal nok også indrages hvis der hæves uberettigt penge. 
Alle råd er velkomne. 

Fra Vrøgum
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 22
Fra  www.opti-mal.dk Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal tage alle de forholdsregler du selv har nævnt og under ingen omstændigheder betale noget som helst, heller ikke når der kommer alverdens trusselsbreve fra inkassofirma, har prøvet noget lignende med et andet selskab. Et inkassofirma sender af og til trusselsbrev, og jeg siger til dem, at de bare kan komme an, men intet sker. Det er nok tre år siden, jeg modtog første skrivelse fra inkassofirmaet, som jeg også lige tjekkede på nettet, deres ry var mildt sagt meget blakket, så det kan jeg ikke have respekt for.

Megatræls at der findes sådan nogle mennesker...

Deres tur i deres fede Aston Martin, må være lidt af et antiklimaks...

Flad fornemmelse at vide, at de penge der ruller ind på kontoen, er penge man har svindlet sig til.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Da en mail i dag er lige valid som et stykke papir skal du sørge for at gemme den mail du har sendt hvor du forholder dig til de 14 dages opsigelse. Vælger firmaet stadig at sende opkrævninger, være sig direkte opkrævninger eller inkasso, skal du straks sørge for at sende et brev/mail til firmaet/inkasso om at du har gjort brug af de 14 dages fortrydelse.

Gør du det kan de ikke registrerer dig i Feks RKI før en sag har været forbi fogedretten, derfor er det også meget vigtig at du ikke bare lader som ingen ting da der er noget der hedder stilsigende accept.

Held og lykke

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du prøve at sende et link til den kampagne hun har tilmeldt sig? Er sikker på, at der er link til betingelser på siden.

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan heller ikke se hvad problemet er.
Hvis man ikke kan læse det med småt, så kommer man til at betale.

Lad familien betale som en billig lærestreg, så tænker de sig nok om 2 gange fremover.

Det de gør er fuldstændig lovligt, da det står i de betingelser så klikker ja til.

Hvis noget lyder for godt til at være sandt, er det det sjældent - men det ved din familie nok fremover :)

Held og lykke med det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

luskebuksen:

Kan heller ikke se hvad problemet er.
Hvis man ikke kan læse det med småt, så kommer man til at betale.

Lad familien betale som en billig lærestreg, så tænker de sig nok om 2 gange fremover.

Det de gør er fuldstændig lovligt, da det står i de betingelser så klikker ja til.

Hvis noget lyder for godt til at være sandt, er det det sjældent - men det ved din familie nok fremover :)

Held og lykke med det.

Det er ikke lovligt at binde brugeren, medmindre at det fremgår meget tydeligt af tilbuddet.

Markedsføringsteknikken udnytter tydeligvis en naturlig uopmærksomhed i forbrugeren. Lotto24 ved godt, at hvis de skriver, at man er så heldig at blive VIP medlem til flere hundrede kroner om måneden, så ville folk ikke springe på tilbuddet.

Det er ikke svært at tjene penge. Det svære er at gøre det, og samtidig beholde sin værdighed og medmenneskelighed.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hoxer Bønding:
Det er ikke svært at tjene penge. Det svære er at gøre det, og samtidig beholde sin værdighed og medmenneskelighed.

Yes

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at du ikke er IT-kyndig men det betyder vel ikke at du ikke kan læse betingelserne for de aftaler du indgår!!

Desuden har de være så mange gange i TV at du burde have set det.

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan læse beder manden ikke om hjælp til at se hele situationen som en lærestreg, det lyder til at de HAR fået den! Det er super ærgerligt og jeg håber også at dit familiemedlem nu har lært at når noget koster 1,- gør det, det sjældent når regningen kommer.

Synes ikke at man kan komme med den der bedrevidende attitude når vi ikke aner om damen der faldt for det "gode tilbud" er i 90'erne eller ikke har begået sig nok på nettet til at vide når noget skriger af fup!

Men du søger hjælp til at komme ud af deres bondefangeri. De har helt sikkert skrevet betingelserne et sted - klart det er en beskidt forretning når de gemmer alt det med småt SÅ imponerende godt, men det er der helt sikkert et sted!

Politianmeldelse tror jeg ikke at du kommer langt med. Se hellere at få ringet til lotto24 med det samme...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)