Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn i enkeltmansvirksomhed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl her, hvordan er det med enkeltmansvirksomhed og løn til sig selv, kan man det? Og hvordan gør man?

Bodil Refslund 😊

Fra Randers
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Dækzonen Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke noget der hedder løn i en enkeltmandsvirksomhed. Du er firmaet og firmaet er dig - der er ingen skillelinje.

Når du trækker penge ud, skal de blot føres på kontoen for hævninger.

Uanset hvor meget eller hvor lidt du hæver ud,skal du betale skat af overskuddet i virksomheden. Dine hævninger trækkes IKKE fra i overskuddet.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, så blev jeg så klogere

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ertugrul Gultekin:
Det går ind over din privat årsopgørelse og skal betale skat udfra dit eventuelle overskud, da enkeltmandsvirksomhed er en personlig ejet virksomhed. Sålænge du betaler din kommune og B-skat, skulle der ikke være noget i vejen for at du kan trække løn til dig selv :)
Der er ikke løn i enkeltmandsvirksomhed - kun skat af overskud og hævninger sker via status og påvirker ikke resultatet så du må hæve alt det du vil uden at betale skat, det er dine egne penge og da det ikke påvirker overskuddet påvirker det ikke skatten

Hæver du for mange af dine egne penge, vil du ikke kunne drive virksomheden, men det er en anden sag. Læs gerne: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal jeg forstå det sådan at når året er omme og alt er gjort op så er min løn evt overskud som jeg betaler skat af... Tænke på om man kunne noget hver måned så hvis man har en måned hvor indtægt eks er 40000, kan man så give sig selv lidt i løn af dem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Bodil Refslund:
Skal jeg forstå det sådan at når året er omme og alt er gjort op så er min løn evt overskud som jeg betaler skat af... Tænke på om man kunne noget hver måned så hvis man har en måned hvor indtægt eks er 40000, kan man så give sig selv lidt i løn af dem?

du bliver nødt til at læse linket - det er ikke så kompliceret. Du må hæve alt det du vil hver måned og du må gerne hæve hvad der f.eks svarer til ca 56% af dit overskud og gemme resten til skat

Det du hæver sker via status og trækkes ikke fra dit resultat så det påvirker ikke dit overskud og dermed ikke din skat overhovedet - men læs nu linket fra forrige indlæg og du forstår givet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde lige for travlt til at se linket. Har forstået nu, tak for svar. 😊

Fra Randers
Tilmeldt 29. Nov 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Dækzonen Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, den er jeg også med på. Jeg har vist formuleret mig noget anderledes :)

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sådan set også det jeg har gjort, så jeg har ikke lavet noget forkert der, tænkte bare om der var en anden måde at gøre det på

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)