Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

jeg har brug for hjælp til nyt firma.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

LKH Byg ApS:
Der er matrialer pt per md 80000,00 incl moms, og en omsætning per md ca. 209400,00 incl moms.
Er der ingen lønninger??

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej der er kun til en kop vand og et stykke brød::)) tager man 209400,00 og trækker 80000,00 fra hinanden er der 129400,00 per md til løn bil og en smule værktøj::))

Fra Espergærde
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 33
Fra  BrighterDay Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du undersøgt mulighederne for at sælger deltager i finansieringen af købet?

Grundlæggende er der her to muligheder:

1) Sælger låner dig helt eller delvist beløbet til købet (hvis delvist, må du jo selv komme med resten). Sælger skal således tro på dig og på virksomhedens fremtid, og yder dig så det lån, som banken ikke lige er klar til.
2) Der laves en såkaldt Earn-Out model, med en løbetid på typisk 2-3 år, og hvor prisen normalt afhænger af de opnåede resultater. Denne form har en del fordele (vil jeg mene) for både køber og sælger, men der skal laves en reel og fornuftig aftale, hvorfor du skal have en revisor eller advokat med inde over. Denne model består typisk af en 'up-front' betaling, som du så må skaffe (eller få sælger til at låne dig), og så et antal betalinger som beregnet/aftalt i modellen/kontrakten. Men her har du så mulighed for at tjene til betalingerne i virksomheden, og det giver dig jo en stor finansieringsmæssig fordel samtidigt med, at modellen kan skrues sammen således, at betalingen for virksomheden bliver mindre, hvis de forventede resultater alligevel ikke kan realiseres - henholdsvis større, hvis det går over al forventning (og det er vel også rimeligt).

Det kan forøvrigt være en fordel for både dig og sælger, hvis sælger deltager lidt i virksomhedens drift i en periode, for at øge begge parters sikkerhed for en vellykket overtagelse.

Læs evt mere her: http://www.match-online.dk/om-os/artikler-mv/artikel-saelgerfinansiering-ved-virksomhedsoverdragelse/

Eller søg på nettet efter 'sælgerfinansiering' eller 'Earn-out model'

Pøj pøj Cool

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper.

Sælger vil ud af virksomheden ved køb, han vil dog hjælpe i 3 md efter overtagelse, jeg har et udkast til en overtagelse liggende.

Han vil af med firmaet med det samme og vidre til noget andet.

Mvh Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

LKH Byg ApS:
Nej der er kun til en kop vand og et stykke brød::)) tager man 209400,00 og trækker 80000,00 fra hinanden er der 129400,00 per md til løn bil og en smule værktøj::))
start med tal uden moms - du skal jo af med momsen af de 209400 og får den kun igen af de 80.000 så tallene er 167.520 minus 64.000 kr og ja - så er der 103.520 tilbage til løn, bil, værktøj - Forsikring? Brændstof? Tab på kunder, internet, telefon, annoncer, regnskabshjælp/revision, affaldsafgift, forrentning af lån - og jeg skal gi dig ska jeg Big Smile

Du må kende alle udgifter før du har et godt nok billede til at finansiere noget, og du må ha tal for gerne 3 år tilbage så du ser et langt billede og en udvikling - , inkl. hvad der er hævet til ejer og hvad der har været i resultat i detaljer. Det kan sagtens være en god handel, men de få tal du angiver, tror jeg ikke du finder finansieringshjælp på desværre

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Alt det er der styr på, det skal selvfølgelig finjusteres fremad rettet, priserne er incl moms da det er et produkt der er rettet til private.

Mvh Lars

Fra Espergærde
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 33
Fra  BrighterDay Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Ja, set fra sælgers synspunkt er det jo forståeligt nok. De fleste har det nok sådan, at når et salg endelig er besluttet - så vil man gerne videre hurtigst muligt, og samtidigt realisere salgsprisen fuldt og helt.

Desværre står du nok ikke så stærkt, hvis du ikke selv har en del af den krævede kapital, og bankerne heller ikke vil hjælpe. Måske din konkurs også skræmmer lidt?!? Så jeg kan godt se, at det nok er lidt op ad bakke :-(

Men - det er altså heller ikke de bedste tider at sælge sin virksomhed på. Så det kan måske give dig et plus i en forhandlingssituation. For der er en reel chance for, at en anden køber ikke er nem at finde - og så er sælger muligvis villig til at forhandle betingelserne igen - da hans risiko jo er, at der slet ikke sker et salg. Så jeg vil stadig foreslå dig, at forsøge med en sælgerfinansiering.

Af andre muligheder, jeg lige kan komme på er:

1) Hvad med finde nogle branche kolleger du kender, som tilsammen kan rejse den kapital der mangler - altså sprede ejerskabet lidt ud.

2) Kunderne - hvis de er trofaste og har brug for jeres produkter på tilbagevendende vis - så kunne de måske også tænkes at ville skyde penge ind - og så kan du evt. give en rabat på fremtidige køb i en periode samtidigt med, at du betaler tilbage over en kortere årrække (hvilket du så tjener til via driften). Det burde desuden give endnu højere loyalitet, da de så er meget interesserede i, at du overlevet så du kan betale dem tilbage

3) Vækstfonden har desuden mulighed for at gå ind og hjælpe - evt. med delvise garantier overfor banker. Læs mere her: http://www.vf.dk/det-hjaelper-vi-med/koeb-en-virksomhed.aspx

4) Business Angels / Investorer er nok svære at få fat på i denne sammenhæng, da de ofte går efter skalerbare og internationalt orienterede vækstvirksomheder.

Det var hvad jeg lige kunne komme på af muligheder...

Hilsen Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46552
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

LKH Byg ApS:
priserne er incl moms da det er et produkt der er rettet til private
ja men hvis du skal se hvad der er i fortjeneste skal du da regne uden moms - moms er jo ikke noget du kan købe smør for så både salgspris og indkøbspriser og alt andet skal du kun se på uden moms

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Espergærde
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 33
Fra  BrighterDay Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har John jo fuldstændig ret i.

Så hvis dine budgetter er lavet med 'inkl. moms tal', så skal du fjerne momsen først, for at få et reelt billede af driften.
Lige gyldigt om virksomheden sælger til andre virksomheder (hvad jeg først troede den gjorde) eller til private så skal der moms på ydelserne, men da denne moms jo blot indeholdes på vegne af skat og derfor skal sendes videre til dem (minus moms fra de udgifter hvor du kan afløfte momsen), så vil det kun være beløbet ex. moms, som er tilbage til dig/virksomheden.

(hurtig metode: gang 'inkl moms tallene' med 0,8 - så får du ex. moms tallene. F.eks. 100.000 inkl. moms giver 80.000 ex. moms)

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John & Jesper.

Nu skal jeg prøve at gøre Jer glade.

En kunde er 27920,00 kr + 6980,00 kr moms =34900,00 kr. incl. moms.

Kunder per md, pt uden at der bliver gjort det helt store.

6 x 27920,00 =167520,00 + 41880,00 kr moms = 209400,00 kr. incl moms.

Der ligger en aftale om produktet i Danmark, Sverige, Norge.

Lige nu bliver der kun gjort noget i DK.

Der bliver solgt ca. 80 stk per år kun ved at tage telefonen pt, så der skal gøres et stykke forarbejde, i det fodarbejde giver også mere arbejde til LKH Byg ApS ved at kunderne har brug for hjælp til andet håndværk som jeg ikke kender omfanget af, så der ved jeg ikke hvad der af moms::::))))

Mvh Lars

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)