Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når SEO ikke virker!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  www.computeroptimering.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg startede min egen virksomhed op den 15/1-14 og lavede selv en hjemmeside i Wordpress. Jeg forstår bare ikke at den er så svær at finde når man søger efter den. Google har indekseret den og jeg har brugt meget tid på SEO hvor de fleste af mine sider er fuldt optimeret. Mit primære budskab til kunderne er IT-support, men er kommet til at tænke på om det er et problem at jeg ikke har en almindelig forside, men bruger den side jeg helst vil have folk lander på, nemlig IT-support, som forside. Er det en ulempe at den så hedder mit domænenavn: www.computeroptimering.dk eller er det en fordel at have den som underside: www.computeroptimering.dk/it-support når man søger efter IT-support. Vil det gøre nogen forskel at jeg laver en forside med mit domænenavn og så domæne/it-support for bedre at kunne findes på søgning.

Er der nogen herinde der kan finde noget forkert ved opbygningen af min hjemmeside, siden den er så svær at finde på web.


På forhånd tak.


Tilmeldt 2. Apr 13
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare rolig, SEO virker. Det kræver bare at man ved hvad man gør... Det du mangler er noget linkbuilding..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En ny hjemmeside hopper sjældent på side 1 efter 14 dage.

Din side skal have tid og links. Så skal det nok komme.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  www.computeroptimering.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de beroligende ord :-) jeg er i gang med linkbuilding.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kåre Högberg:
Jeg forstår bare ikke at den er så svær at finde når man søger efter den. Google har indekseret den og jeg har brugt meget tid på SEO hvor de fleste af mine sider er fuldt optimeret.


Hvordan du kan kalde det "fuldt optimeret" er mig lidt af en gåde.

Du har og har haft problemer med duplikeret indhold, og det kan snildt holde dig nede i Google - selv hvis du får gode links.

Eksempelvis har din side både svaret på URL'er med og uden "/". Det jeg kan se er dog fikset med 301 redirects nu, men Google nåede skam at opdage og indeksere det. Om du har fået styr på det hele kan jeg dog ikke se, da dit sitemap.xml (som i øvrigt er misbrugt til linkbuilding) måske kan hindre mig i det. Få det plugin deaktiveret og slettet - også via FTP, da den slags snask sjældent fjerner sig selv helt. Da du alligevel bruger et godt SEO-plugin (WordPress SEO af Yoast), kan du jo evt lave sitemap.xml med denne). 



Din side har også risiko for uendelige mængder duplikeret indhold hvis jeg taster:
w.ditdomæne.dk
1234.ditdomæne.dk
0987.ditdomæne.dk

Du har dog fået ditdomæne.dk 301 redirected til www.ditdomæne.dk, men først efter skaderne er sket, og det kan tage tid før skaderne er genoprettet i Google:



Og når vi så bliver ved duplikeret indhold, så har du selv Copy/Pastet din forsidetekst til din Google+-profil. Det er selvfølgelig også en skidt idé. Du er nødt til altid at bruge unikke tekster.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kåre

Det er langt bedre hvis du bruger din energi på at få rettet de fejl der er (som Ghita har listet) i stedet for at bruge tid på at linkbuilde. For det svarer til at du har en restaurant og beder dine venner om at henvise kunder inden du har fået sat alt inventeret på plads og så kommer de ind i et rodet lokale som får dem til at gå igen. Det er lidt sådan Google reagere på en side med de fejl.

Mvh

Brian

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  www.computeroptimering.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Gita Street, tak for rigtig flot respons.

Hvad mener du med at mit sitemap.xml er misbrugt til linkbuilding?

Det plugin du nævner, er det denne her: XML Sitemap & Google News Feeds?

Mine problemer med duplikeret indhold, skyldes nok lidt for meget redigering af mine sider og at jeg skiftede mit favorit-domæne til www foran mit domæne.

Med hensyn til "fuld optimeret" men jeg i selve SEO programmet ved gennemgang af mine sider i kontrolpanelet.

Mvh Kåre


Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil også sige, at noget linkbuilding vil kunne hjælpe.

Du kan evt. også prøve at lave nogle guides/flere sider, hvor du satser på nogle lidt mere longtail søgeord. Det kunne være "ekstern harddisk til backup" , "min computer er langsom", "pc optimering".

Her kan du måske lave nogle gode guides eller lign :)

Vh

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Benytter du Google Webmaster tool?

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kåre Högberg:
Mine problemer med duplikeret indhold, skyldes nok lidt for meget redigering af mine sider og at jeg skiftede mit favorit-domæne til www foran mit domæne.

Som Gita skrev svarer din hjemmeside med alt foran .computeroptimering.dk, det bør rettes med 301 redirect i htaccess.

Det er kun computeroptimering.dk der bliver redirectet til www.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)