Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

wordpress SEO by yoast

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogle der har problemer med wordpress seo by yoast efter at de har opdateret wordpress?

På sitet zorbas.dk virker det ikke mens det virker på zorbas.se.

Når jeg har pluginet aktiveret kan jeg ikke gå ind i min editor for at opdatere min frontside. 

Hvis jeg deaktivere nogle af de andre plugins, fx. min cache plugin, så kan jeg lige komme ind og redigere teksten, ellers vises der en blank hvid side.

Selv om jeg deaktiverer de andre plugins og kan komme ind, kan jeg ikke bruge seo pluginet.

Nogen der har en løsning til dette?

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

det ser ud til at det er min gravity forms som ikke virker med wordpress seo by yoast :(

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  Luttermann Design Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke selv været ude for problemet. I kunne prøve at slette (dvs. ikke kun deaktivere) Yoast og installere det igen, ved godt at det lyder meget som sluk og tænd computeren, men nogle gange hjælper det.

Ellers er spørgsmålet jo om I føler at der er en forskel i sidens hurtighed når I bruger cache plug-in'et eller ikke. Det kunn jo være at det slet ikke er nødvendigt for jet at bruge cache.

I burde sætte det op som en multi sprogs hjemmeside, hvilket ville gøre det meget nemmere at administrere. Jeg ville foreslå at I bruger WPML eller qtranslate (ikke helt så god men fungerer fint).

Så mangler I lige at oversætte "NYHETER OCH ERBJUDANDE" på den danske side


Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

Jeg har fundet ud af at det nok er gravity forms som ikke fungerer med Seo wordpress by yoast.

Hvis jeg reinstallere Seo wordpress by yoast mister jeg så mine metatag og det jeg har skrevet ind på hver side?

Hvordan jeg få den til at gemme det?

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  Luttermann Design Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er Gravity forms der er problemet, så vil jeg foreslå at bruge Contact Form 7 i stedet for. Jeg bruger hver gang den sammen med Yoast og har aldrig haft problemer.

Ja, hvis du sletter den helt, så mister du formentlig dine data.... kan ikke helt huske om der spørges til om man vil slette database data, men et ordentlig plug in burde rydde ordentlig op efter sig selv, dvs. slette alle spor hvis man sletter den.

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

problemet er at jeg bruger gravity forms til at generere priser, kan contact form 7 gøre det?

Problemet opstod tror jeg da jeg opdaterede min wordpress til den nye version.
Kan man overskrive fx. kun wordpress versionen FTP uden problemer? 

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

det handlede i bund og grund om flere plugins der ikke kunne fungere når de aktiverede.
Jeg fik det til at fungere, men det krævede at jeg slettede min wp minify og min wp cache.
Så nu virker det.

Du skrev noget ang. sproget som du anbefalede.
Kan du forklare hvad jeg skal gøre og hvad du anbefaler?

Jeg har to hjemmesider, zorbas.dk og .se.

Er det ikke godt nok at have flag som peger til frem og tilbage? 

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  Luttermann Design Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

lech07:

Du skrev noget ang. sproget som du anbefalede.
Kan du forklare hvad jeg skal gøre og hvad du anbefaler?

Jeg har to hjemmesider, zorbas.dk og .se.

Er det ikke godt nok at have flag som peger til frem og tilbage? 

Jo det virker da at have to seperate hjemmesider så længe siderne ikke er meget tunge at loade. Fordelen ved at have et plug-in til at klare oversættelsen er, at det kun er selve tekst/billeder der skal loades igen når man skifter sprog og ikke top/menu/sidebar/bund osv. Yderligere hvis man fx opretter en ny side, så skal man kun gøre det en gang og så lige oversætte teksten.

Der findes to gode plug-ins til at klare det for dig:

qtranslate der er gratis, men ikke database optimalt, men det virker.
WPML koster fra $29, men den virker også bedre og kan mere

Hvis du bruger en af de to plug ins, så har du kun brug for 1 WordPress installation at administrere og vedligeholde. Det andet domæne navn skal man så bare redirect til der hvor WordPress siden er.

Hvis man fx forestillede sig at I ville udvide til Norge, så skulle man bare tilføje sproget og oversætte siderne. Ingen opsætning af sidernes layout, menuer m.m. for det er allerede gjort i den originale hjemmeside.

Håber det giver lidt mere mening :)

Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 166
Fra  Zorbas Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det giver lidt mere mening.
Men er det mere optimalt?

Jeg tænker på at zorbas.dk hører hjemme under google.dk mens zorbas.se hører hjemme under google.se.
Det er vigtigt at de kan optimeres i hver "sin google".

Jeg har købt begge domæner (.dk og se.)

På den måde som du beskriver, beholder man så sin SEO hvis man har en?
Det lyder til at en wordpress installation som er dk. vil findes på google.dk, men jeg tænker, hvad med den svenske?
Hvis man skal redirecte så skal man jo redirecte til et svensk domæne eller nogle sider hvor locale er på svensk på at blive indexeret i den svenske google?

 

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  Luttermann Design Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er optimalt hvis du bruger WPML, da det også giver mulighed for "oversatte" Yoast definationer for de enkelte sider, dvs. du kan SEO både din dk og se version afhængig af hinanden

Selv hvis du redirecter fx zorbas.dk til zorbas.se vil Yoast og WPML sammen klare SEO på hvert af domænerne.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)