Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af privatbeløb til firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 13
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Med vores netop opstartede firma har vi kun omkostninger indtil videre. Dem vil firmaets ejere finansiere gennem private midler indtil virksomheden begynder at genere penge, eftersom det er nogle ret beskedne beløb, der er tale om. 

Jeg er dog i tvivl om, hvor vidt disse månedlige overførsler fra vores i alt seks privatkontoer til virksomhedens konto skal gribes an rent bogføringsmæssigt? Her er jo ikke tale om et salg?

På forhånd tak 

Fra Espergærde
Tilmeldt 21. Jan 14
Indlæg ialt: 33
Fra  BrighterDay Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Hvis jeg ellers forstår dig korrekt...

1) Nogle bilag/fakturaer betales af private midler. Debiter den relevante udgiftskonto og krediter Mellemregning konto (denne konto bruges til at holde rede på private indskud og senere refusion af disse, således at du/I hele tiden kan se hvad firmaet skylder de forskellige konti. Der kan evt. oprettes flere mellemregningskonti, hvis det sker rigtig mange transaktioner fra flere forskellige 'långivere', men det er klart nemmest med en enkelt)

2) Der skydes penge ind, så der er kapital til senere at betale omkostninger. Debiter Bank og krediter mellemregning.

Hold evt. også styr på skyldige beløb til de 6 privatkonti via Excel eller lignende pgm. for at undgå 6 mellemregningskonti.

Hilsen Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fået det korrekt svar - bare lige en tilføjelse. Du vil se, at de konti du har fået - f.eks privat indskud og bank - begge befinder sig under status og det betyder, at alle bevægelser slet ikke påvirker resultatet - Læs denne om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED og forstå hvorfor skat ikke interesser sig for jeres indskud og hævninger i en helt almindelig personlig virksomhed. Jeg går ud fra, at I må være et I/S siden du skriver i er 6 personer og husk så I/S AFTALE som i linketfor uden en sådan så er det gået mildest talt galt for mange med I/S - sørg for at den regulerer også sådanne ting som indskud og hævninger + jeres arbejds og overskudsfordeling

god vind med virksomheden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)