Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger dropshippere af iPhone covers!

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, for privat personer !

Men nu er Amino jo for iværksættere, så jeg regner jo med at folk er erhversdrivende.

Som erhvervsdrivende er der andrer regler.

Jeg får mange forsendelser hjem til min partner i Danmark hvert år, og selvom det er en reservedel som vi får gratis, sp toldbehandles den jo.
Nu har jeg kun beskæftiget mig i trading osv. i 27 år.

Dansk firma kan jo heller ikke få varen sendt fra en udenlandsk leverandør til deres kunde i Danmark.

Så søg oplysninger hvor de kommer fra https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2035302
En privat side kan man ikke altid stole på, men det er da pænt af dem at lave en til at vejlede folk.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

På den side du henviser til, står der øverst oppe, at -

  • Moms: Du skal betale dansk moms, hvis du køber varer for mere end 80 kr. før fragt.
Den linie kan jeg ikke opfatte anderledes end at, uanset om du er et firma eller privatperson, så kan man godt købe varer der koster 79 kr og at forsendelsen så godt må koste 2000 kr, uden at man så skal betale moms/told/toldgebyr, da man ikke overskrider grænsen på 80 kr.
Jeg giver dig ret i, at et firma der får sendt en vare fra Kina til en køber i Danmark, ikke kan slippe for at betale moms af salget, men igen, der skal ikke betales moms/told ved indførselsen til Danmark, hvis varens værdig er under 80 kr.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at forstå dig ret - Det du siger er at hvis man feks køber en varer i Kina der koster 1 kr og 1 kr i fragt = 2 kr. Så bliver et firma pålagt at betale 160 kr i toldgebyr, + moms ? Mens en privat person slipper for toldgebyr+moms ?

Du har altså ikke helt ret.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

JA FOR PRIVATE !!!!!

Jeg skrev også at dette forum var på Aminao som er et iværksætter forum, så jeg regnede med at folk var professionelle og ikke bare folk der sad hjemme og købte pirat kopier fra KIna !

Som firma skal ALT godsdeklareres når det ankommer til Europa.
Jeg har dog kun 27 års erfaring.

Som importør har du også ansvaret for at det dun importere overholder alle Europæiske love og normer.

Du kan ikke som privat person indfører produkter der ikke overholder Europæiske normer, sikkerheds mæssigt osv.
Det er der Skat kan beslaglægge dine varer og forlange at de destrueres på din regning, det gælder ikke kun kopier af mærkevarer, det gælder også produkter der ikke overholder Europæiske sikkerheds normer.

Men hvis du bare er en som køber privat, så har vi jo ikke meget at snakke om !

Jeg ville bare fortælle andrer at det altså ikke bare er sådan lige !!!
Man har ansvar ved import, både tekniks og økonomisk.

Bare i nu ikke får eksem af alle de billige telefon covers i køber i Kina, for der er der jo ingen der holder øje med hvad de kommer i plastikken, det kan være alt bare det er billigt.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal ikke gøre mig klog på om der er forskel på private og et firma, mht 80 kr grænsen - Jeg må se om jeg kan finde reglerne udspecificeret et andet sted, hvor forskellen mellem et firma og private er nævnt vedr. 80 kr grænsen.

Jeg køber mine produkter til min webshop på wholesales inden for EU, men har købt rigtig mange ting privat, uden for EU.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er helt sikkert at der er andrer regler for erhverv.

Desuden skal du sørge for at alt er EU godkendt, overholder CE osv.
Det kan blive en dyr affære ikke at have styr på det.

Et spædbarn der tygger på et phone cover og bliver sygt, så kan de sagsøge importøren.

Du kan altid spørge Skat !

Hvordan vil du bogføre noget som salg i din Webshop hvis du ikke har et indkøbsbilag med Moms ?

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke dy mig, så jeg ringede til SKAT og fik svar på mit spørgsmål - jeg ved ikke om jeg tør nævne det :) men vi to bliver nok ikke enige :)

Den pågældende medarbejder fra SKAT, fortalte mig, at grænsen på 80 kr, gælder for både private og for et firma. I følge SKAT, kan jeg som firma godt købe en varer til under 80 kr uden for EU, uden at skulle betale toldgebyr eller moms, og fragten tæller heller ikke med i den samlet pris.

Blot mit indlæg.

Ja, der er ingen tvivl om at produktet skal overholde forskellige krav, som stilles i EU eller i Danmark. Men nu er det kun grænsen på de 80 kr jeg er interesseret i.

Mht til bogføring uden moms, ville jeg bogføre det på samme måde som når jeg handler inden for EU, hvor jeg også via mit firma kan handle uden moms. Om det er den korrekte måde at gøre det på, ved jeg ikke når varen kommer uden for EU, om der så er andre regler.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

OK !

Men få det på skrift, hvad de siger hos Skat ved jeg at man ikke kan holde dem op på !

Jeg ved at får vi en forsendelse ind til Danmark kommer der papirer på alt.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Men køber i varer hjem der koster under 80 kr ?

Du kan naturligvis ikke have 10 varer i een pakke der hver koster 20 kr. Så bliver den samlet pris jo over 80 kr. Men man kan så godt modtage 10 pakker, med hver sin vare til 20 kr. Så holder man sig under 80 kr.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Khon Khaen
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tror jeg ikke i skal prøve at overdrive dette !
Pakkecentret i København er ganske avanceret, så se man et mønster, så kikker man nok nærmerer på det.

Ikke noget man kan bygge en forretning op på.

Hvor mange pakker skal der til for man kan lave en fortjeneste på 20.000 Kr. som vel er et min. for at man kan betale de omkostninger man har samt få en løn ud af det.

En kopi af et varermærke kan jo også koste mange tusinde kroner, da man skal betale alle omkostninger til detruktion advokat osv.

En elektrisk apparat som foråesager en brand, alt vil falde tilbage på importøren hvis han ikke har orden i procedurene.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)