Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adobe CC er for dyrt - Adobe CS6 købes?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg driver et firma hvor der bliver lavet lidt grafisk design i fritiden og har lige nu Adobe CC på prøve (har altid kørt Adobe's programmer). Men jeg har ikke nok indtjening i virksomheden til at bekoste de ca. 5.500 DKK årligt for et Adobe CC abb. oven i de øvrige omkostninger.

Så mit spørgsmål er nu, skal jeg købe en Adobe CS6 eller skal man holde sig til Adobe CC ?

Har du en Adobe CS6 til salg?

Jeg kører med en Macbook Pro Retina :)

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  Luttermann Design Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stod selv over for samme valg i slutningen af sidste år, da jeg valgte at opgradere min CS4. Jeg var først usikker ved alle de abonnement løsninger på software. Men alt i alt er det billigere end at købe en ny version, alt efter hvor tit man ønsker at opgradere..... og klart en anden pris end MS Office der er 80,- pr. måned med op til 5 brugere. Adobe lover dog at man altid kan downloade og installere den sidste afgåede version (dvs. CS6 lige nu) og bruge den når abonnement ophører, men er ikke sikker på at det holder stik.

Alt i alt har jeg altså valgt at bide i det halv sure æble og bruger CC.

Det gode ved CC er at du har adgang og lov til at bruge alle programmer og er altså ikke bundet til de enkelte i den pakke man ellers ville vælge. Så hvis du primært bruger Illustrator og Photoshop og så en dag får en video redigeringsopgave, så skal du ikke ud og købe licens til Premiere Pro, du downloader den bare !
Yderligere så er både Illustrator, Photoshop, InDesign og flere som 64 bit programmer og de kører langt bedre end min gamle CS4 versioner.

Hvis du allerede har en CS3+ version kan du få 40% rabat på CC det første år.

Min konklusion er hvis du vil tilbyde grafiske løsninger, så glem alt om de gamle versioner og få CC

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt følge dig i din tankegang, men en CS5/6 ville vel også kunne gøre jobbet, hvis ikke man skal udveksle filer med andre end sig selv :).

Synes stadig 455 / md. er en ret stor omkostning, men selvfølgelig har man så også adgang til hele Adobes program selvom jeg kun bruger 2-3 stykker af dem.

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  Luttermann Design Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også helt klart følge dig og selvfølgelig kan opgaverne løses med CS5/6, i sær hvis man ikke udveksler filer med andre. Ville gerne tilbyde dig min gamle Adobe, men da det er en student licens er det desværre ikke muligt :)

Held og lykke med at finde en lovlig version billigt. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - du kender ikke andre der kunne have licens liggende ?

Fra Denmark
Tilmeldt 25. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  Luttermann Design Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre ikke

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en cs5 på dba.dk lige nu.
Ind imellem er der en svindler, som udbyder versioner uden licens - altså ulovlige versioner, så vær lidt opmærksom på det marked.

Jeg fik i øvrigt fixet min CS2 til at køre under Windows 7. Til mine formål har jeg ikke behov for alle de nye, fede ting, så jeg hygger mig old school.

Hans 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har godt set nogle på DBA.dk, men er lidt bange for det "sorte" marked der altid findes på brugtvare - og især licenser synes jeg :).

Jeg overvejer også som man skal skifte til andre produkter ? Pixelmator, etc. ?

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke en i din familie med studiekort? På mit kunne jeg købe adobepakken for 2500,-. Jeg mener at det gælder hvis blot man har studiekort, men jeg skal ikke kunne sige om studiekortet skal høre til en grafisk uddannelse. Det er værd at undersøge :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Kristensen:
Du har ikke en i din familie med studiekort? På mit kunne jeg købe adobepakken for 2500,-. Jeg mener at det gælder hvis blot man har studiekort, men jeg skal ikke kunne sige om studiekortet skal høre til en grafisk uddannelse. Det er værd at undersøge :)

God idé - men nok ikke helt holdbar ift. jeg ikke er studerende og jeg bruger softwaren i mit firma :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)