Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående sponsorat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 6780 Skærbæk
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit firma har tilbud at sponsorere en hjemmeside med tilhørende Apps.

Mit spørgsmål er nu hvordan gør man det skattemæssig?

Er det er øvre pris man skal tage for det man laver?

Skal jeg lave en faktura eller skal der et andet dokument til?

Jeg står lidt på bar bund og vil gerne have lidt hjælp.

Det drejer sig om en sportsforening som afholder en byfest. 
Det er for denne nyfest at hjemmeside og Apps skal laves. 

JCIT

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke med. Du vil sponsorer en hjemmeside? Så skal du vel ikke lave faktura - hvis det er dig som skal gi pengene? Så skal du bare kunne vise, at det er noget du betaler til fordi du tjener på det sponsorat i form af goodwill og reklame, og dermed at det ikke bare er noget du gør fordi du er med i en klub og synes det er hyggeligt

Hvis sponsoratet er, at du skal lave hjemmesiden og en app for nogle andre, så skal du ikke fakturere noget, men her bliver det mere kompliceret, for så lyder det som om du vil kunne trække penge fra i dit regnskab for at lave den hjemmeside gratis for nogen andre, og er du personlig virksomhed så er prisfastsættelse af eget arbejde for at trække det fra, meget problematisk så det ville jeg personligt slet ikke rode mig ud i.

Var det varer du gav dem, var det lettere, for så var det indkøbsværdien som du havde som udgift, men er det dit personlige arbejde udelukkende, så er det mere end vanskeligt i en personlig virksomhed efter min mening. I så fald bør du enten få svar (nok bindende) fra skat på at de accepterer et beløb du trækker fra (jeg tror det bliver nej) eller som minimum finde en revisor der så vil påtage sig at forsvare dig over for skat hvis HAN synes du kan trække noget fra

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 6780 Skærbæk
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma som er en enkeltmands virksomhed skal udvikle hjemmesiden og Apps.
Jeg kan jo sætte prisen som jeg vil på hjemmeside og App.

Jeg er da selvfølgelig interesseret i at kunne trække et beløb fra. Måske som reklameudgift eller hvad man nu kan.

Det kan også godt være det er helt umuligt at trække noget fra. Så må jeg jo bare lave det uden beregning og fratræk. 

JCIT

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja som du sikkert var med på, jeg mener ikke du kan sætte værdi af eget arbejde i forbindelse med et sådan sponsorat til noget du kan trække fra. Du kan jo heller ikke engang sætte værdien af ejet arbejde på din egen hjemmeside til noget. Du kan gi ting og trække fra men ikke eget arbejde i personlig virksomhed er jeg ret så stenstikker på dit arbejde er ikke en udgift helt som din løn ikke er det, men ellers hør skat - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil vende situationen om og ikke fokusere på værdien af eget arbejde men på reklameværdien. Det er den som giver fradraget. Om den værdi så er lig med udviklingsomkostningerne er helt usandsynligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Jeg vil vende situationen om og ikke fokusere på værdien af eget arbejde men på reklameværdien. Det er den som giver fradraget
lige for at forstå dig ret - hvordan ville du "dokumentere" eller hvad vi skal kalde det, den "reklameværdi" som du skriver giver fradraget?

Mener du ikke, at han ikke tager fradrag for eget arbejde MEN jo heller ikke skal beskattes af den reklameværdi som han får ved sponsoratet? så intet af det skal i hans personlige virksomheds regnskab?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@John, det er netop problemet, hvad er reklameværdien. Der skal være en modydelse for app og hjemmeside. Hvad får trådstarter for at levere produkterne? Der må være en aftale som ligger bag aftalen.

Værdiansættelsen vil alt andet lige bero på et skøn. Herunder skal der ske en afvejning af om dette nu også har en reklameværdi for den pågældende virksomhed. Alle de sædvanlige overvejelser omkring hvornår noget er en reklameudgift.

Det vil være svært (læs umuligt) at få SKAT til at give bindende svar på dette. Hvis man accepterede at alle omkostninger ukritisk kan trækkes fra - ja så er der åben ukontrolleret gavebod

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

og ville reklameværdien - hvis det var en man vovede at gætte på i sponsorat så ikke alt andet lig skulle indtægtsføres med samme omk. som man trak arbejdet for at skabe reklameværdien med - så det gik 0 og derfor næppe noget der var værd at rode med - fratræk af værdi af eget arbejde i personlig virksomed?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)