Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på min forretningsplan

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Micka

1. Avancen på dit produkt er, hvad man på godt jysk vil sige, "det du kan stikke i lommen".
Et simpelt eksempel: Lad os sige du sælger en lampe til 500,- med fri fragt for kunden. Du har måske givet 200 kroner for lampen i indkøb, og skal give 50 kroner i fragt og forsendelse. Du har dermed en avance på 250 kr.

I ovenstående eksempel skal du dog i praksis tage højde for salgsmoms, moms på fragt mm. men det er hvad der er tilbage når alle udgifter til varen er betalt (samlet set for hele forretningen skal her så også tænkes løn, lokaler, lager, udstyr mm. ind for at kunne beregne virksomhedens samlede overskud.)

2. Mht. Shoporama-platformen skal du bare sige, at du har tænkt dig at bruge en webshop-platform som kan alt hvad en webshop skal kunne :-) 

En personlig note. Jeg tror du skal lave et par regnestykker på et stykke papir om, hvor meget du i grunden skal sælge for at 'kunne leve af det' - og ellers revurdere om det er noget du kan starte op "stille og roligt" og når du kan se markedet reagerer på dine varer, så gå fuldtid der.

Jeg siger det kun fordi jeg har set 15+ webshops de sidste 24 måneder åbne op og gå nedenom og hjem fordi folk ikke havde regnet på sagerne først. :-)

Jeg er blandt andet med i houseconnect.dk hvor der faktisk ikke er nogen der arbejder fuldtid med det :-) Det er jo også en mulighed for dig at alliere dig med nogen så man ikke behøver 'gå linen ud' før man har set positive bevægelser på bankbogen.

Mvh

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Vejby
Tilmeldt 6. Feb 14
Indlæg ialt: 105
Fra  Mit kreative liv Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis

1. Hvad er return on investment?

2. Skal jeg skrive de forskellige konkurrenters navn op på en liste eller bare skrive om hvad konkurrenterne også sælger, som jeg også gør?

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Micka

1. Return on Investment (ROI) er hvad du får retur ved en investering (direkte oversat.) Investerer du 100 kroner og øger din indtjening med 150 kroner som følge deraf har du haft en ROI på 50%.

Læs i øvrigt et glimrende indlæg om det her: http://densynligemand.dk/rod-i-roi/ 

2. I en konkurrentanalyse er der mange faktorer at tage højde for. Ivækst har faktisk lavet en o.k. guide til den type analyser når de skal laves fra bunden. Det kan du se meget mere om her:

http://ivaekst.dk/vaekst/0/6/2/1/hvem-er-dine-konkurrenter

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Micka

Det vigtigste du har gjort, er at du er gået i gang. Du har lavet din webshop og du har arbejdet på at beskrive, det du faktisk gjorde. Det har du garanteret fået meget ud af. 

Du har bedt om feedback på din forretningsplan, så du er åben for at lytte og lære, og så er man godt igang. Jeg tror dog der er et stykke vej endnu, inden du har en så god webshop, at den virkelig kommer op og flyve og mange kunder vil købe dine produkter. 

Brug tid på at lave din webshop mere brugervenlig og vurder om dine produkter er de rette til din målgruppe. Er de det, så skal du finde måder til at  kontakte målgruppe på. Tænk på din tidligere mødregruppe, vil de købe dine produkter?

Læs om at Starte en webshop - PDF fil. Se også et eksempel på en forretningsplan. Og se hvad investorer er interesseret i.

mvh

Mogens

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)