Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iPhone APP, udvikler søges evt.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad det ville koste for at få lavet en app til iphone, som skal indeholde spilleforslag som jeg ligger op og lidt mere til. Er der en som har en god pris på sådan noget ? :)

Og hvordan er det med priserne og Apple, de skal vel have noget af salget, korrekt ? 

Og hvis den bliver gratis, hvordan kan man så få noget indtjening ind på det ? 

mvh

Nicklas M.

Fra Jelling
Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Lukic Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Altså du vil lave en app, hvor du reklamere for andre spille app ?

Appel skal have 30% af app prisen. Hvis din app er gratis så skal du self. ikke betale noget til appel. Med i din buget skal du også medregne 100$ om året for Appel Developer konto, som giver dig mulighed for at uploade apps. Du kan self også lave en aftale med udvikleren om at uploade appen via deres konto.

Hvis du ønsker en ca. pris, så kan du fange mig på srdjan@lukic.nu og vi kan snakke lidt mere om selve funktionaliteten af appen. 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

App'en skal være en app, hvor jeg kan sætte nogle forskellige odds forslag op, ekspempelvis: Arsenal - Liverpool over 2,5 mål i kampen til odds 1.72, og når man evt trykker på Arsenal - Liverpool som der nu er tale om, skal der komme en analyse op som man kan læse, og kommentarer til, og ratings så man bedømme spillet.

Hvis jeg nu gjorde den gratis, hvordan skulle jeg så forholde mig til indtægt, er det via reklamer på selve app'en eller via antal downloads ?

Mvh

Nicklas M. 

Fra Jelling
Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Lukic Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas 

Ja, hvis din app er gratis, så skal du overveje at bruge reklamer i din app. Men reklamer giver først noget når du har flere tusinde aktive brugere som bruger din app i en længere periode ad gange. Altså hvis din app kun bliver brugt i 30sekunder inden brugeren lukker den igen så vil du ikke få' meget for dine reklamer. Jeg mener at en reklame skal være synlig i 45sek inden den begynder at kaste penge af sig.  Evt kan du tage en lille beløb for din app eller give brugeren mulighed for at købe en feklame fri udgave af appen for X kr. 

Fra Jelling
Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Lukic Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang. Alt den data som appen skal vise. Hvor skal det hentes fra ?

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg har en spilleside under udvikling, og kunne godt tænke mig at få en app, så er slet ikke så teknisk inde på det område. 

Kan alt min data køre fra min hjemmeside :/ Måske et dumt spørgsmål.

Mvh

Nicklas M.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dette formål, hvor du ikke skal bruge nogle af de mere specielle sensorer i telefonen (Gryroskop, Kompas etc) vil jeg helt klart anbefale dig en web-app i stedet.
Så slipper du også uden om udgifterne til diverse stores.

Og du kan få reklameindtægter fra f.eks. AdSense eller affiliate.

Husk at hvis du laver en app specifikt til iPhone, så rammer du kun ca. en trejdedel af dine potentielle kunder. De resterende bliver "sure" over at du ikke har noget til dem.

Læs mere om web-apps her: http://www.migrator.dk/web-apps.aspx

Og du er naturligvis også velkommen til at sende mig en PB for nærmere info, inspiration og snak om apps :-)

Fra Jelling
Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 43
Fra  Lukic Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper, hvad er det for en omgang sluder at sige? Hvis du laver en webapp, så skal du medregne webhotel udgifter også ;) + at brugeren vil aldrig have en samme oplivelse af en webapp som på en native app. Og hvis det er 800kr om året der skal afgørre om en app skal udgives eller ej, så kan jeg med det samme sige at den app bliver en flop. 

Det er også sjovt at du nævner det med hvor mange % af market an vil ramme uden at vide noget som helst om hans besøgende. I dag kan man rimelig let udgive den samme app til iPhone og Android, så jeg kan slet ikke se hvad du prøver at sige her.

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Jesper,

Jeg vil kun lave en iPhone app, og den skal som sagt indeholde:

- Oddsforlag som jeg ligger op.

- Oddsforslag som brugerne kan ligge op, 1 forslag par dag.

- Spilanalyser under oddsforslag.

- Kommentarfelt så brugerne evt kan diskutere mit forslag.

- Ratings så brugerne kan bedømme mit oplæg.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Srdjan:
Hvis du laver en webapp, så skal du medregne webhotel udgifter også ;)

Som han allerede har i forvejen?

Jeg antager at hans besøgende er rimelig repræsentative for danskere generelt.

Du kan rimelig let lave samme app til flere platforme ja, men uden en ordentlig indsats på hver platform, bliver det bestemt ikke nogen god brugeroplevelse.

Så jeg vil nu mene at det ikke var noget sludder, og forstår måske ikke helt den tone, når jeg bare bidrager med mit indspark, det er vel et åbent forum?
Beklager hvis du følte dig stødt på manchetterne, og selv om Nicklas ikke selv ønsker en web-app kan andre der læser tråden måske få noget ud af det.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)