Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel i pris hos Statoil som privat- og erhvervskunde - hvorfor?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er lige nysgerrig her og Statoils kundeservice formåede ikke at svare på spørgsmålet på et niveau, hvor jeg forstod det:

Jeg har for nyeligt oprettet et Statoil kort via Amino Plus og har nu fået første faktura. Her opdager jeg, at den listepris de bruger er en "erhvervs-listepris", hvor literprisen på diesel er 80 øre højere end for privatkunder. Og så er det jeg undrer mig lidt over, hvorfor der er forskel. Det er jo den samme diesel jeg hælder i bilen, ligemeget om jeg er privat- eller erhvervskunden.

Deres kundeservice forklarede at der var nogle afgifter til staten som skulle betales når man er erhvervskunde, men han kunne ikke sige nærmere om, hvad det dækkede?

Måske nogen andre kan gøre mig klogere? :)

Hilsen Jesper

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Hvorfor er der rabatklubber? Hvorfor findes der dealsites? Hvorfor kan du den ene uge købe 1L cola til 10kr og den næste uge 1l cola til 20kr?

Hvorfor koster et erhvervsabonnement med fri tale hos 3 kr. 236,25 når det koster 199 til private? 

Hvorfor er der rabat på visse varer hos Lærernes Indkøbscentral? Hvorfor har staten noget der hedder SKI? 

??? 

???

Det er jo ret normalt at der findes div. tilbud, rabatklubber oma. Amino har forhandlet en pris på billig benzin til dig, og den pris kan de sandsynligvis få fordi Statoil har en formodning om at ved at give Amino-brugerne en rabat, så er der en masse der køber hos dem...

Synes den ligger lige til højrebenet 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Det er jo ret normalt at der findes div. tilbud, rabatklubber oma. Amino har forhandlet en pris på billig benzin til dig, og den pris kan de sandsynligvis få fordi Statoil har en formodning om at ved at give Amino-brugerne en rabat, så er der en masse der køber hos dem...

Men der er vel ikke meget rabat at hente, hvis rabatten bare automatisk bliver lagt oven i prisen på standeren?

Gå du ned i Netto og køb en liter mælk til 4,50 kr på prisskiltet, gå op til kassen og få at vide, at du skal betale 6,00 kr fordi du er <indsæt selv et eller andet>, så den normale pris gælder ikke lige dig.

Men Shell laver samme nummer. Her får du heller ikke stander prisen, hvis den er lavere end listeprisen - din rabat. Her er der kun noget at spare, hvis du tanker på de dyre motorvejsstationer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MSkovmose:
Men der er vel ikke meget rabat at hente, hvis rabatten bare automatisk bliver lagt oven i prisen på standeren?

Ha ha jeg læste nok det oprindelige indlæg for hurtigt. BEklager..... Embarrassed

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Ha ha jeg læste nok det oprindelige indlæg for hurtigt. BEklager..... Embarrassed

Helt i orden, så giver det lidt mere mening. :)

Jeg kan ikke sige, hvordan Statoil kører det. Men som mangeårig Shell kunde så kan jeg fortælle, at de kører med listeprisen og så fratrækker din rabat - og det er den pris du får... hver gang.

Dvs hvis standerprisen er under =SUM(listepris-rabat), så sparer du ikke noget ekstra. Så må du vurdere, om det er det værd at bruge firma kreditkortet og så få et bilag mere og ikke få kredittiden fra Statoil.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det ikke noget med at rabatten kun gælder, hvis ikke de kører priskrig (hvilket de gør ret tit)

Det er vel forståeligt nok, at de ikke kan give eks. 80øre i rabat, på en listepris, de faktisk kun tjener 10øre på...!? Det må være derfor de kun giver rabatten på den normale, høje listepris, udenfor priskrigen Wink

Dbh
Michael Haahr
Maler-maling.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gælder ikke kun erhverv.

Jeg har et privat dieselkort hos den norske kæde og jeg undrede mig voldsomt over min regning - mest fordi jeg aldrig havde forventet at få 1,67 kr i rabat per liter diesel.

Når jeg så nærlæser min regning, så er det dette regnestykke, som jeg kommer frem til: Standerprisen: 9,98 tillægges en rabat på hele 1,67 kr, således at jeg faktisk har været udsat for en ikke-eksisterende førpris på hele 11,65 kr.

Dette er simpelthen bondefangeri af værste skuffe og jeg har i sinde at gemme mine kvitteringer fremover. Så kontakter jeg en advokat og kører en sag mod dem med krav om at få den rabat, som jeg er blevet stillet i udsigt i forhold til mine kvitteringer. Rabatten må og skal være i forhold til standerprisen - for ellers er der jo ikke tale om rabat, vel?

Man kan sgu da ikke bare opfinde en rabat for så at tillægge den prisen og så ender jeg med at give det samme som hvis jeg slet ikke havde haft kortet. Det er sådan set ikke det værste. For jeg havde slet ikke forventet rabatten. Det værste er, at man lyver mig lige op i fjæset og giver mig et indtryk af, at jeg opnår nogle fordele som andre uden samme kort ikke ville have.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Når jeg så nærlæser min regning, så er det dette regnestykke, som jeg kommer frem til: Standerprisen: 9,98 tillægges en rabat på hele 1,67 kr, således at jeg faktisk har været udsat for en ikke-eksisterende førpris på hele 11,65 kr.

11,65 kr er det område, som listeprisen for diesel ligger på i øjeblikket.

Så mon ikke bare at Statoil fortæller dig, at du har sparet 1,67 kr i forhold til listeprisen på den pågældende dag?

Listepriserne kan ses her og er vist generelt den samme for alle selskaberne.

Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter, at jeg havde bestilt kortet ville jeg lige tjekke den reelle besparelse ift. listepris (ikke under priskrig eller lign.) 

Listepris den 31.03.2014 Statoil:

Erhverv, blyfri 95: 12,89 kr.

Privat, blyfri 95: 12,09 kr.

Diff.: 80 øre - Men erhvervarabat fås der 90 øre i rabat... altså reelt 10 øre i forhold til privatkunder. Som privatkunde kan så få et rabatkort hvor der gives 7 øre i rabat, så den reelle forskel er i alt 3 øre i alt. (ikke værd og køre særlig langt efter)

Ser man så hos fx. JET i dag så hedder listeprisen 12.02 kr. altså 7 øre billigere end listeprisen hos Statoil og dermed samme pris som private kunder med rabatkort hos Statoil.

Her er der så ikke taget højde for evt., lokale priskrige mv. hvor man måske kunne ende med at få det noget billigere, helt uden rabatkort.

Min konklusion er, at det ikke lønner sig med rabatkort hos Statoil (Måske, med mindre man bruger Diesel - har ikke regnet på det.) 

Ser man på den mængder energi der er medgået til fremstilling af kort mv., fremsendelse af kort, parpir osv. så er det ikke mindst en dårlig forretning for miljøet.

Det er i min optik ikke god skik ift. markedsføringsloven, at man forledes til at tro man får 90 øre i rabat i forhold til andre som ikke har rabatkortet.

Hilsen

Kai

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)