Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cecilia

Noget helt konkret. Jeg kan forstå, at du ikke helt ved, hvad du vil sælge som iværksætter, du vil bare gerne være iværksætter. Derfor:

Læs hæftet Sådan starter jeg en webshop - åbner som PDF

Læs artiklen Start uden en klar ide.

Guide til at udarbejde en forretningsplan - information, eksempel på forretningsplaner og skabeloner

Tænk først på at passe dit barn som kommer om 9 uger og derefter drøm og planlæg start af virksomhed. Og lad være med at sælge børnetøj i din webshop, mange andre småbørnsmødre gør det samme.

mvh

Mogens

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Sue:
Der er ikke noget der hedder at være selvstændig og så få barselsydelse, så jeg går udfra at du regner med at være selvforsørgende
 Big Smile

 Lidt sjovt. Hvis man ER selvstændig, så kan man jo godt få barselsydelse - bare man har optjent til den gennem f.eks. at kunne fremvise overskud svarende til kravet for dagpenge og medlemskab af a kasse. Der søges som for alle selvstændige gennem nemrefusion, mere så ikke alle der ER selvstændige smider den mulighed væk, men åbenbart kan man så ikke stifte CVR medens man er på barsel.

Her kan det offentlige jo ikke kontrollere, at den selvstændige faktisk passer ungen og intet gør for virksomheden i barselsperioden, og man skal ikke skrive under på, at man ikke arbejder for ens virksomhed. Det er egentligt underligt.

Det gælder også hvis man er ejer af et selskab (ex aps). Her skal man som selskab søge - og angive lønnen f.eks seneste 12 mdr - og bliver så berettiget til barselsdagpenge, uden at skrive under på, at man ikke arbejder.

til trådstarter - selvklart - go for it - og alt godt for fødslen - det er og bliver det største - intet kommer nogensinde til at "overshinne" de to gange jeg fik være med til mine to knægtes indgang i livet.

vh John H

Det du skriver hér har jeg undersøgt ved min egen kommune, og de bekræfter at man IKKE kan få udbetalt barselsydelse når man er CVR registreret. De begrunder det med at barselsydelse er til for at forældrene skal kunne være der 100% for sit nyfødte barn og derfor må man ikke være registreret som selvstændig i denne periode. 

Jeg har prøvet det både i og undefor barselsperioden... så måske er det forskelliget fra kommune til kommune eller også er der nogen der ikke overholder reglerne.

Mvh Sue

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke helt med.Barselsydelse ringer måske ikke men Barselsdagpenge kan man da sagtens få som selvstændig, personlig virksomhed - aps ejer osv . det er ikke et problem bare man kan vise man har optjent dem, så taler vi barselsdagpenge, er der ikke problem hvis man har haft en indtjening/løn der berettiger til det, som selvstændig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 36
Fra  ABEL+ Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pas på med at overvurdere den tid du tror du får når den lille ny kommer til verden... jeg har en kone der købt alt muligt hun skulle være kreativ med, da hun skulle på barsel med den første... det står stadig urørt i kælderen efter #3 Smile Jeg er derfor enig med John i at dit fokus skal være på den lille, men derfor kan du jo godt arbejde med tankerne omkring din virksomhed samtidig.... jo mere man tænker på det jo flere ideer får man typisk.

God fornøjelse.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)