Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afmelde ledelse i Aps

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ønsker at afmelde hele ledelsen i et Aps, da der ikke er nogen som ønsker at lede virksomheden videre.

Hvordan går man det, kan ikke på Webreg afmelde hele ledelsen ?

Jeg er opmærksom på at selskabet vil blive tvangsopløst efterfølgende, når er ikke er ledelse af virksomheden.

På forhånd tak.

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo gå ind i ændringsblanketten på webreg og afmeld ledelsen. Husk der kan blive personligt ansvar hvis kreditorer kommer i klemme og ledelsen ikke inden de fragik har levet op til pligter

hvis der ikke er andre problemer, hvorfor så ikke lukke det normalt via betalingserklæring - så ingen står bag tvangslukning? En revisor kan let hjælpe hvis der ikke er kreditorer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan ikke gøre det i ændringsblanketten når der ingen ledelse er tilbage. Den fejl besked får jeg ihvertfald når jeg prøver.

Der er ingen værdier i selskabet, så ville gerne undgå at bruge private penge på en revisor.

Jeg har dog nogle andre Aps'er og et holdingselskab som skal revideres, så måske jeg skulle få en revisor til at lave det totale overblik og revision for alle selskaber samtidigt.

Ville bare gerne have det klaret hurtigt, korrekt og til en fornuftig pris, da midlerne i selskaberne er begrænset.

Søren

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bruge selskabsblanketten, som du kan udfylde i pdf-version.

Når denne er udfyldt kan den fremsendes til Erhvervsstyrelsen pr. mail eller med posten.

Du kan ikke registrere dette online..

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jo gå ind i ændringsblanketten på webreg og afmeld ledelsen. Husk der kan blive personligt ansvar hvis kreditorer kommer i klemme og ledelsen ikke inden de fragik har levet op til pligter

hvis der ikke er andre problemer, hvorfor så ikke lukke det normalt via betalingserklæring - så ingen står bag tvangslukning? En revisor kan let hjælpe hvis der ikke er kreditorer

vh John H

webreg.dk godkender ikke ændringer, hvor der ikke er nogen direktion...

Derfor kun manuel anmeldelse af ledelsens fratrædelse i selskaber.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
webreg.dk godkender ikke ændringer, hvor der ikke er nogen direktion
aha - tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for hurtigt svar, så var det ikke mig som havde kludret i det.

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

egentlig også fornuftigt - giver måske mindre risiko for at man ved fejl bliver tvangsopløst

Vær stadig opmærksom på, at det jo medfører denne tvangslukning hvor skifteretten udpeger likvidator og hvor ledelsen vil være ansvarlig for 100% ærligt at redegøre for alle forhold. Hvis der er en aktiv masse vil det kunne være en dyrere løsning for aktionærene der så skal betale behandlingen som jeg husker det. Hvis selskabet er insolvent vil det bare blive lukket ved straksopløsning. 

Kreditorer inkl. skat vil - og her må ex Tonny gerne sige til hvis det er galt, kunne gå personligt efter ledelsen, hvis ledelsen kan påvises at have drevet selskabet uforsvarligt, herunder forsæt gældsætning ud over det tidspunkt hvor det var klart man ikke kunne svare en hver sig.

Der skal heller ikke være en række aktiver købt i selskabet - ex computere osv nyligt trukket fra med moms fradrag som bare beholdes privat - så jeg synes altid det er klogt, uanset hvad, at involvere en revisor til lige at se det helt konkrete igennem, inden man vælger tvangsopløsning eller en §59 lukning ved betalings erklæring hvis der slet ikke skyldes noget. Direktør og ledelse vil som jeg husker det også kunne ses i cvr.dk fremover, som involverede i det selskab og med beskrivelsen tvangslukket - igen modsig mig hvis jeg husker forkert

Det råd om tvangslukning eller §59 kan godt være alle pengene værd at få fra en revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)