Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan virker edbpriser.dk?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan edbpriser.dk virker? Er det edbpriser som crawler udvalgte hjemmesider for data eller?

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra edbpriser.dk's egen hjemmeside:

" De oplyste priser på vores tjenester er indberettet af vores forhandlere og er at opfatte som vejledende. "

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

dkchokk:

Fra edbpriser.dk's egen hjemmeside:

" De oplyste priser på vores tjenester er indberettet af vores forhandlere og er at opfatte som vejledende. "

Tak for svaret :D

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dkchokk,

Ved godt at tråden er gammel.. men sidder selv med et projekt inden for en anden produktkategori hvilken jeg mener der er potentiale i.. :-)

Kunne du forklare lidt teknisk hvordan EDBpriser virker.. ?

Er det en webshop hvor alt er manuelt indtastet på baggrund af vejledende priser leveret af de forhandlere der samarbejdes med..?

Hvor tjenes der penge..? Jeg kan se reklamer.. men derudover..? Er det affiliate marketing..? Eller betaler forhandleren for at blive vist i søgningerne..?

Hvor hentes der materiale som billeder, reviews osv. fra..

Det er sikkert ikke alt der må/kan svares på... :-)

 

/Laursen

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forholdsvist simpelt.

De forskellige forhandlere leverer et produktfeed med produktdata og priser som EDBPriser indlæser med jævne intervaller.

EDBPriser tager et beløb for at gøre dataene tilgængelige på deres website og så er der sikkert også en form for referral-bonus ved eventuelle salg.

Det er egentlig ikke sværere.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Århus
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Dan for dit hurtige svar. 

Så sitet og teknikken er ikke den største udfordring her i forbindelse.. Det er at få forhandlere med på ideen og bygge sin trafik op.. ? 

Hvad kunne sådan en referal-bonus ligge på..?

Og er dette et projekt for en der aldrig har arbejdet med hjemmesider..? Jeg bør vel alliere mig med en dygtig webshop admin..

Måske jeg alligevel bør springe ud i det.. :-) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Laursen:
Så sitet og teknikken er ikke den største udfordring her i forbindelse.. Det er at få forhandlere med på ideen og bygge sin trafik op.. ? 

Teknik er altid en udfordring - du skal tænkte på at EDBPriser har brugt mange år og mange udviklingstimer på at finetune alle de features de har med separate søgemuligheder baseret på kategorier, ligesom det også kræver forskellige oplysninger på tværs af produkterne. Du skal ikke misforstå det som om at det er noget man bare lige strikker sammen i en WordPress og så er du igang.

Det er til gengæld også hårdt benarbejde at få aftalerne i hus; uden at vide hvilke produkter du forventer at handle med, så skal man jo gøre sig det klart at mange i forvejen har aftaler med andre prissammenligningssider (og nogle erhvervsdrivende har desværre også, ofte uvidende, underskrevet en eksklusivitetsaftale så det kun er en udbyder der må gengive deres produkter).

Michael Laursen:
Hvad kunne sådan en referal-bonus ligge på..?

Det svinger, men det er typisk ikke alverden om nogen overhovedet. Den primære indtægt kan sagtens komme fra det faste beløb det koster at præsentere de erhvervsdrivende på din side. 

Michael Laursen:
Og er dette et projekt for en der aldrig har arbejdet med hjemmesider..? Jeg bør vel alliere mig med en dygtig webshop admin..

Hvis du selv tænker at lave det, så nej. Alene databasedesignet for at kunne harmonere en så bred søgevifte som EDBPriser er noget der kræver stor kompetence - hvis det overhovedet giver mening at lægge det i en SQL database. Performancemæssigt og søgemæssigt kunne det måske give mening at bruge Elasticsearch i stedet.

Jeg tror bestemt du skal alliere dig med en teknisk dygtig mand eller et bureau.

Michael Laursen:
Måske jeg alligevel bør springe ud i det.. :-) 

Der er ingen grund til ikke at prøve i hvert fald :-)

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael, softwaren findes masse produceret, men jeg tror ikke det er nemt at få nok firmaer til at bruge det, til at det giver mening for brugerne at søge på dit site.

Du skal jo helst finde 4-5 forhandlere der vil konkurrere prismæssigt om nøjagtig samme vare, hvor der synes at være penge at spare for kunden ved at benytte dit site. Og kunden skal have en fornemmelse af at det er billigere at købe varen via dig ellers kommer han ikke tilbage.

Jeg tror det er en superfed business hvis du får mange brugere ind hurtigt, men går det for langsomt så dør dit site.

Mvh

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:
Michael, softwaren findes masse produceret,

Hvis du kan henvise til noget som har samme muligheder som EDBPriser har, vil jeg da selv være vældig interesseret?

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Michael, softwaren findes masse produceret

Jeg vil også gerne vide hvad man skal søge på for at finde det

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)