Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideation Consulting - God ide eller ej

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Vi er to kammerater der har læst og studeret iværksætteri og brænder rigtig meget for det. Vi overvejer at lave en konsulent virksomhed (udover vores egne projekter) hvor vi hjælper virksomheder eller folk der planlægger at starte virksomheder med at realisere/forbedre deres idé ved hjælp af sparring med os. 

Forretnings grundlaget kunne f.eks være at vi giver en 1 times gratis konsultation og så kan man vurdere om man synes den har været noget værd eller ej. Synes man den har været noget værd giver vi 1 mere, men til gengæld skal vi så have 1 % af ejerandelen. Sådan kan det fortsætte indtil vi f.eks har 5 % for 10 timers sparring eller hvad man nu finder ud af.

Vi tror på konceptet da det kan være svært for små virksomheder uden kapital at give mange penge til den slags konsultation og derfor er det lettere at afgive en minimal del af ejerandelen. 

Det vi søger fra jer er noget feedback om i synes ideen er god og om i kan se fordelen i at man som lille virksomhed først skal betale en minimal andel når man har fået succes. Hvis ikke, så gerne noget feedback på, hvordan ideen kan blive bedre.

På forhånd tak.

Mvh

Casper D 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Oct 11
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

CasperD92:
men til gengæld skal vi så have 1 % af ejerandelen.

Jeg kan godt se det smarte ved, at folk betaler ejerandel for det. Dog synes jeg umiddelbart, at det lyder ret dyrt at betale 1% for en 1 times rådgivning. 

Hvor mange % I får af virksomheden, bør variere. Eks: Hvis en lille virksomhed med lille omsætning får rådgivning fra jer, bør i få en større del af den lille virksomhed end af en større virksomhed med større omsætning.

Med Venlig Hilsen

Søren M. Nielsen

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren, tak for din feedback! Er fuldstændig enig i hvad du mener omkring prisen holdt op imod størrelse på virksomheden.
I større virksomheder vil det nok også være tættere på 0,025 %, i virkeligheden er prisen også underordnet i starten, det er mere ideen omkring afgivelsen af ejerandel i stedet for penge up front. Men endnu en gang tak! :-)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ideen er ikke helt dum, dog ville jeg anbefale at I først får succes med noget andet, for derved at opbygge erfaring, netværk og bygge videre på kompetencerne fra skolen. Skolegang er en ting, den virkelige verden en helt anden, så jeg ville aldrig hyrer en konsulent der ikke havde bevist at faktisk kunne bidrage med noget, heller ikke selvom han ville arbejde gratis. Så ud og lav succes med et projekt ved at bruge de værktøjer som i vil bruge på iværksætterne.

Det med at give sparring mod procent af ejerandelen er jeg ikke sikker på er den rigtige vej at gå, for det første vil det kræve en masse jura for dem som har et enkeltmandsvirksomhed, og jeg ville aldrig personligt give en del af et firma til nogen som er konsulenter. Jeg ville langt hellere betale dem for deres service, ikke mindst hvis den var afhængig af hvilke resultater de skabte. Jeg forestiller mig noget med betaling=x % af væksten forårsaget af konsulenterne, hvilket måske er en løsning der kan bruges på virksomheder med relativ stabil omsætning hvor en stigning i omsætning kan henføres til implementeringen af de forslag i kommer med. I andre virksomheder kan I overveje hvordan i ellers kan synliggøre jeres arbejde, f.eks. ved at henvise til specifikke undersider på virksomhedens hjemmeside når kunderne kommer igennem de kanaler I har fundet på eller andet.

Kan I bevise at jeres tiltag giver flere penge i kassen skal virksomhederne nok finde penge til dem.

Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk idé

Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Fredslund Hansen:

Ideen er ikke helt dum, dog ville jeg anbefale at I først får succes med noget andet, for derved at opbygge erfaring, netværk og bygge videre på kompetencerne fra skolen. Skolegang er en ting, den virkelige verden en helt anden, så jeg ville aldrig hyrer en konsulent der ikke havde bevist at faktisk kunne bidrage med noget, heller ikke selvom han ville arbejde gratis. Så ud og lav succes med et projekt ved at bruge de værktøjer som i vil bruge på iværksætterne.

Det med at give sparring mod procent af ejerandelen er jeg ikke sikker på er den rigtige vej at gå, for det første vil det kræve en masse jura for dem som har et enkeltmandsvirksomhed, og jeg ville aldrig personligt give en del af et firma til nogen som er konsulenter. Jeg ville langt hellere betale dem for deres service, ikke mindst hvis den var afhængig af hvilke resultater de skabte. Jeg forestiller mig noget med betaling=x % af væksten forårsaget af konsulenterne, hvilket måske er en løsning der kan bruges på virksomheder med relativ stabil omsætning hvor en stigning i omsætning kan henføres til implementeringen af de forslag i kommer med. I andre virksomheder kan I overveje hvordan i ellers kan synliggøre jeres arbejde, f.eks. ved at henvise til specifikke undersider på virksomhedens hjemmeside når kunderne kommer igennem de kanaler I har fundet på eller andet.

Kan I bevise at jeres tiltag giver flere penge i kassen skal virksomhederne nok finde penge til dem.

Tak for fed feedback, Rasmus. Jeg er enig i langt det meste. I forvejen driver vi virksomhed med overskud, vi er ikke millionære, men har noget basal viden der højest sandsynlig vil kunne hjælpe mange. 
Ideen med at få procenter i de tiltag vi laver der giver overskud er en rigtig god ide og det kan jeg meget vel forestille mig at bruge.
Når alt kommer til alt er dem vi skal have fat i for at få procenter i ejerandelen, personer der går med ideer til at starte op og som ikke ved specielt meget om det at drive en forretning.
 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)