Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp! jeg har en investor til 100% af finansieringen.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim.

Jeg lagde mærke til, at du mest fokuserer på indtjening, som derved skal splittes op i flere dele ved evt. partnerskab. Måske burde du også fokuserer på selve partnerskabet. Vi ved jo alle at flere øjne ser mere nuanceret på forskellige opgaver og måske det kunne blive et positivt tiltag at indgå partnerskab. Omvendt skal du nok også overveje om det ville have for stor en indvirkning på dit egentlige mål og idegrundlag og om du overhovedet ville kunne samarbejde med din ven. Hvad angår økonomien må jeg tilslutte mig kommentaren omkring ''luksusproblem''. Du nævner at du allerede har stiftet gæld samt er i tvivl omkring yderligere lån. Samtidigt kvier du dig lidt ved tanken om at skulle ''dele''. Det hænger måske ikke helt sammen ;) eller hva'' ?!. Du er jo nødt til at komme igang for overhovedet at nå nogle delmål - og måske din ven var en god løsning. Omvendt - når din ven nu har vist interesse er din ide måske ikke så dum endda - og du skulle da naturligvis se, om ikke der er andre muligheder. Gå dog til din bank og få talt om det.  Du lyder selv positiv og optimistisk omkring dit foreløbige materiale - så mon ikke du vil fremstå positivt i bankens øjne. Under alle omstændigheder har du jo din ''ven'' i baghånden.
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg mener du overser en mulighed. For at bevare kontrollen i dit "barn" kan du jo foreslå din ven en 50-50 ordning, i selskabsform.

Det må være rimeligt, siden det er dig der kommer med og har arbejdet hårdt for projektet. Vil han ikke det, er det enten fordi der er ugler i mosen, eller osse fordi han netop VIL have magten. MEN jeg er dybest set enig med andre, prøv alle andre muligheder først, at tage en personlig ven med i ens professionelle virke er en betænkelig ssag og som minimum skal man have "papir på hinanden". Jeg kommer desuden til at tænke på en ting, du har 700tkr i varelager, som "helt sikkert kan sælges", er der ikke mulighed for at få leverandøren med på en øget kredittid, evt. suppleret med betaling efterhånden som du sælger (genbestiller). HVIS varelageret er så letomsætteligt som du giver udtryk for, og leverandøren vil være med på en form for medfinansering i en opstart, slipper du dog for en væsentligt byrde med extern financering. 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)