Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af Dinero - bogføring af brændstof

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ny bruger af regnskabsprogrammet Dinero, hvilket jeg synes er ret smart, men når det kommer til bogføring af brændstof er jeg løbet ind i et lille problem.

Når jeg bruger Brændstof kontoen i programmet (6020) så medregner den momsen. Men min revisor siger at man ikke kan trække momsen fra ved køb af brændstof. 

Det er min private bil jet bruger som erhvevsmæssig transport i mit eget firma. Bilen er på hvide plader.

Man kan ikke ændre konto 6020 - så skal jeg bare lave en ny konto.

Lidt forvirret.

Mvh

Jan

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 36
Fra  ABEL+ Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har hørt at den eneste løsning på dette er at oprette en ny konto, med en anden momskode... Ikke optimalt, hvis du spørger mig, men en måde at gøre det på Smile

Vh Kenneth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

du må ikke bare lade din personlige virksomhed betale brændstof for din privat bil. Du skal føre kørebog efter alle reglerne og når året er gået (eller i forskud) så skal du lave en skatteregulering af dit resultat - tillægge f.eks.. noget for gaver, repræsentation osv OG der skal du fratrække det beløb du efter kørepenge har fradrag for efter statens takster eller - en % af hele driftsomk på bilen svarende nøje til % erhverv i forhold til privatkørsel. Ikke noget ind i regnskabet - læs

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Jeg har svært ved at forstå din revisor, hvis det er en privat bil, mener du skal ind og fratrække brændstof hvis det er en personlig virksomhed - men HVIS det var en firmabil har han ret i, at momsen ikke kan fratrækkes på noget til hvidpladebiler

du må ha fat i den revisor, for noget her er forkert - kørepenge er det eneste du kan få og de hæves ikke i virksomheden men gives som fradrag i personlig indkomst  - ved at du reducerer dit resultat til skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv privat bil som jeg bruger i mit firma, den er dog på papegøjeplader. Men jeg kan sagtens trække moms fra på brændstof/reservedel osv. Ved ikke om der er anderledes regler når bilen er på hvide plader. Men tjek lige op på det, ved der er en masse revisor som siger man ikke kan. Da det er sent nu orker jeg ikke og finde link til skats hjemmeside.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

søren feltved:
den er dog på papegøjeplader
ja det er helt andre regler end for hvidpladebiler så det dutter ikke her desværre. Derimod kan det jo være at papgøjeplader kan være en god løsning ved næste skifte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Saamkopf Abel:

Hej

Jeg har hørt at den eneste løsning på dette er at oprette en ny konto, med en anden momskode... Ikke optimalt, hvis du spørger mig, men en måde at gøre det på Smile

Vh Kenneth

Hej Hej.

Det er korrekt hvad Kenneth skriver, du kan se hvordan du opretter en konto her :

">

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Theilsø Madsen:
Det er korrekt hvad Kenneth skriver, du kan se hvordan du opretter en konto her
men vent lige til din revisor har foklaret hvorfor i al verden han vil ha dig til at bogføre brændstof til din helt almindelige private hvidplade bil i virksomheden. Det skal gives som fradrag i personlig indkomst som tidl. beskrevet og ikke noget med bare at lade en personlig virksomhed betale brændstof til en privat bil,

Kørebog nøje ført - fradrag enten efter statens takster eller % fordeling privat/firma af driftsomk - og ikke benzin bon direkte i regnskabet for privatbil

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Rasmus Theilsø Madsen:
Det er korrekt hvad Kenneth skriver, du kan se hvordan du opretter en konto her
men vent lige til din revisor har foklaret hvorfor i al verden han vil ha dig til at bogføre brændstof til din helt almindelige private hvidplade bil i virksomheden. Det skal gives som fradrag i personlig indkomst som tidl. beskrevet og ikke noget med bare at lade en personlig virksomhed betale brændstof til en privat bil,

Kørebog nøje ført - fradrag enten efter statens takster eller % fordeling privat/firma af driftsomk - og ikke benzin bon direkte i regnskabet for privatbil

vh

Hej John.

Fuldstændig enig - det virker rimelig forkert :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Nu er det ikke unormalt, at man i årets løb bogfører sine bilomkosntinger på hvidpalde-biler i regnskabet.

Dette gøres ofte, hvis man har valgt at fordele sine bilomkostninger ud fra en %-fordeling afhængig af forholdet mellem private og erhvervsmæssige kilometre.

Når procenfordelingen kendes, så korrigeres den private andel af bilomkostningerne i regnskabet og årsafslutningen.

Helt enkeltSkype-Smile

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Nu er det ikke unormalt, at man i årets løb bogfører sine bilomkosntinger på hvidpalde-biler i regnskabet.

Dette gøres ofte, hvis man har valgt at fordele sine bilomkostninger ud fra en %-fordeling afhængig af forholdet mellem private og erhvervsmæssige kilometre.

Når procenfordelingen kendes, så korrigeres den private andel af bilomkostningerne i regnskabet og årsafslutningen.

det kan man vel, men faktisk troede jeg, at helt som hvis man valgte statens takster og skulle tage det som fradrag i personlig indkomst som korrektion til virksomhedens regnskab til skat, så skulle man det samme hvis man byttede statens takster ud med % fordeling af driftsomkostninger privat/virksomhed i en personlig virksomhed.

Man må åbenbart godt tage udgiften direkte i virksomheden hvis man bruger % del privat/firma af driftsomkostninger - modsat hvis man tager fradraget som statens takster - korrekt forstået nu?

(og så må vi håbe % metoden giver mere end statens takster men det er jo en anden sag)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)