Hej Aminoer. For 2 år siden startede jeg en webshop med salg af diverse ting. Jeg indgik i sin tid en aftale med et firma, som skulle lave hjemmesiden - jeg skulle ikke betale for at få hjemmesiden programmeret, jeg skulle kun betale for hosting mv. Aftalen var, at jeg hvert år skulle betale xxxx antal kroner - aftalen er bindende i 3 år. Da jeg i starten skulle spare, blev hjemmesiden lavet, så når en kunde ønsker at bestille en vare, skal der udfyldes en bestillingsformular og jeg modtager så en mail og sender varerne med en faktura afsted. Det første år var der ingen problemer og det gik rigtig fint, der kom flere bestillinger end jeg havde turde håbe og hjemmesidens bestillingssystem fungerede perfekt. Her stopper glæden så; Jeg kontakter firmaet der lavede hoster hjemmesiden og efter en dags tid får de det til at virke igen - og beklager selvfølgelig. Det samme sker så igen, en kunde ringer og forstår ikke hvorfor han heller ikke har hørt noget... Jeg kontakter igen firmaet og det tager denne gang en uge inden jeg igen kan modtage bestillinger. Her giver jeg udtryk for, at det er for dårligt, at den af en eller anden grund kan 'gå i stykker' - specielt fordi der absolut ingen ændringer på hjemmesiden er blevet foretaget. Iøvrigt er det KUN dem der ændrede ting på hjemmesiden - det var en del af aftalen. Så jeg kan ikke selv ha' lavet noget rod. Ovenstående tilfælde er sket nogle gange udover de nævnte tilfælde og jeg er ved at være godt træt af det - jeg har jo ingen idé om hvormange bestillinger der er gået tabt og det kan da ikke være rigtigt, at jeg selv skal tjekke hjemmesidens funktioner hver dag, når jeg betaler for en 'fuld funktionsdygtig hjemmeside'. -- Det er under en måned siden, at det sidst var et problem -- Kan det passe, at jeg ikke kan opsige et sådan samarbejde? Jeg synes selv, at det er uretfærdigt, at skulle betale for sådan en gang sjusk - da jo heller ikke kan regne med den kommer til at fungere det næste år.. Det skal siges, at jeg har betalt for de første 2 år, men ikke ønsker at have et fortsat samarbejde med dem - jeg mener der må være andre firmaer, der kan løse en så simpel opgave. Venlig hilsen Tobias |
Hej Tobias
Du skal nok læse den kontrakt igennem, som du godkendte oprindeligt. Hvis der ikks står noget om, at du kan opsige kontrakten hvis de ikke kan levere et fejlfrit produkt, kan det nok blive svært at komme ud af samarbejdet inden de 3 år er gået.
Med venlig hilsen
Viggo Poulsen