Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker at opsige kontrakt - leverandør fastholder kontrakts varighed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

For 2 år siden startede jeg en webshop med salg af diverse ting. Jeg indgik i sin tid en aftale med et firma, som skulle lave hjemmesiden - jeg skulle ikke betale for at få hjemmesiden programmeret, jeg skulle kun betale for hosting mv. 

Aftalen var, at jeg hvert år skulle betale xxxx antal kroner - aftalen er bindende i 3 år.

Da jeg i starten skulle spare, blev hjemmesiden lavet, så når en kunde ønsker at bestille en vare, skal der udfyldes en bestillingsformular og jeg modtager så en mail og sender varerne med en faktura afsted.

Det første år var der ingen problemer og det gik rigtig fint, der kom flere bestillinger end jeg havde turde håbe og hjemmesidens bestillingssystem fungerede perfekt.

Her stopper glæden så;

Jeg bliver en dag ringet op af en kunde, der spørger hvorfor hun ikke har hørt fra mig. Jeg stiller mig uforstående, da jeg ikke har modtaget nogen bestilling. Jeg prøver systemet af og kan se det ikke virker - jeg modtager ikke bestillingerne.

Jeg kontakter firmaet der lavede hoster hjemmesiden og efter en dags tid får de det til at virke igen - og beklager selvfølgelig.

Det samme sker så igen, en kunde ringer og forstår ikke hvorfor han heller ikke har hørt noget...

Jeg kontakter igen firmaet og det tager denne gang en uge inden jeg igen kan modtage bestillinger. Her giver jeg udtryk for, at det er for dårligt, at den af en eller anden grund kan 'gå i stykker' - specielt fordi der absolut ingen ændringer på hjemmesiden er blevet foretaget. Iøvrigt er det KUN dem der ændrede ting på hjemmesiden - det var en del af aftalen. Så jeg kan ikke selv ha' lavet noget rod.

Ovenstående tilfælde er sket nogle gange udover de nævnte tilfælde og jeg er ved at være godt træt af det - jeg har jo ingen idé om hvormange bestillinger der er gået tabt og det kan da ikke være rigtigt, at jeg selv skal tjekke hjemmesidens funktioner hver dag, når jeg betaler for en 'fuld funktionsdygtig hjemmeside'.

--

Det er under en måned siden, at det sidst var et problem

--

Kan det passe, at jeg ikke kan opsige et sådan samarbejde?

Jeg synes selv, at det er uretfærdigt, at skulle betale for sådan en gang sjusk - da jo heller ikke kan regne med den kommer til at fungere det næste år..

Det skal siges, at jeg har betalt for de første 2 år, men ikke ønsker at have et fortsat samarbejde med dem - jeg mener der må være andre firmaer, der kan løse en så simpel opgave.

Venlig hilsen

Tobias 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tobias

Du skal nok læse den kontrakt igennem, som du godkendte oprindeligt. Hvis der ikks står noget om, at du kan opsige kontrakten hvis de ikke kan levere et fejlfrit produkt, kan det nok blive svært at komme ud af samarbejdet inden de 3 år er gået.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo, 

Tak for dit svar.

Jeg troede, at hvis en part ikke overholdte sin del af aftalen kunne den opsiges el.lign.

Jeg synes det lyder underligt, at man kan skrive noget i en kontrakt også ikke overholde det?

Venlig hilsen

Tobias

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

gdgruppen:
Jeg troede, at hvis en part ikke overholdte sin del af aftalen kunne den opsiges

Man skal tro ikke vide ...

Din leverandør har prissat sit produkt således at det tager 3 år at tjene investeringen i din webshop hjem, derfor vil de selvfølgelig ikke acceptere at du opsiger før tid. Det bedste du kan gøre er at bruge det næste år på at få lavet en ny hjemmeside ... et år er nu derudover ikke for lang tid til at planlægge et platform skift hvis du vil beholde dine positioner i søgemaskinerne osv.

Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 05:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

SOm også andre skriver kan det være svært at sige sådan en kontrankt op da du sikkert selv har skrevt den under. Som der også bliver skrevet er et år til nye forberedelser sikkert også okay.

Du skal huske sørge for selv, at have adgang via Dk Hostmaster med dit ID og password således, at du selv (eller en anden) kan pege dit domæne til et andet hosting center når du vælger at flytte. Jeg kender ikke såmeget til hvad der sker med dine søgeord som "peger" på dit domæne men i realiteten kan du jo flytte til hvem som helst.

Hvis du stadig "kun" har behov for en "kontakt-formular" til dine ordre så er der masser af CMS systemer som ikke koster alverden, selv bruger jeg Wordpress.

Iøvrigt synes jeg det er sært at et proffessionelt IT firmae "opfører" sig som du skriver i stedet for at "undskylde" og få rettet fejlene og så gjort dig glad igen så du ville blive hos dem som kunde; men det er jo en smagssag.

vh
Rainer

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

gdgruppen:

Hej Viggo, 

Tak for dit svar.

Jeg troede, at hvis en part ikke overholdte sin del af aftalen kunne den opsiges el.lign.

Jeg synes det lyder underligt, at man kan skrive noget i en kontrakt også ikke overholde det?

Venlig hilsen

Tobias

 

Hej Tobias

Du skal nok lige læse mit indlæg igen. Jeg pointerer netop, at hvis der skriftligt er aftalt, at kontrakten kan annulleres ved misligeholdelse, så kan du annullere den. Ellers kan du ikke annullere den.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:
at kontrakten kan annulleres ved misligeholdelse

 

Ja - men her skal der meget til før der vil være tale om misligholdelse, da fejlene er blevet udbedret i takt med at udbyderen er blevet gjort bekendt med dem.

Når der kun er et år tilbage så lyder Mikkels råd ganske fornuftigt. Det år kan hurtigt gå.

Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for jeres svar.

Jeg synes bare det lyder utroligt, at man skal finde sig i, at de gang på gang kan levere et produkt der ikke virker og formegentlig koster mig penge uden nogen form for 'konsekvens'..

Venlig hilsen

Tobias

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er heller ikke enig med de andre - nødvendigvis ...

Du har en klar forudsætning om, at den ydelse du betaler for fungerer. Hvis man sammenligner din ydelser med tilsvarende ydelser, er det du oplever så ringere end andre steder, og hvis ja, er der så en årsag hertil, f.x. at normalprisen er 100 men du får den til 10. (Blot som eksempel).

Hvis ikke, så har du selvfølgelig krav på at den normale forventning du har, bliver opfyldt. Opfyldes denne ikke KAN  der foreligge en hævebegrundende misligholdelse. En metode til at skabe "grobund" for kommende ophævelse af aftalen er selvfølgelig at reklamere overfor virksomheden. Du beskriver - som du beskriver her - hvordan faktum er, og du meddeler virksomheden at det er ganske uacceptabelt. Herudover meddeler du, at deres afhjælpning og gentagne afhjælpning ikke er hurtig nok, og at du selvfølgelig ikke kan acceptere at den samme fejl opstår igen og igen. Du meddeler samtidig, at bliver forholdene ikke bedre, så må konsekvensen være at du overvejer din retsstilling, herunder at ophæve aftaleforholdet.

Du har nu gjort din stilling klar, og du har meddelt dem en advarsel. Herefter er det nemmere næste gang at gøre gældende, at nu er den ikke længere.

- om du så - alle konkrete omstændigheder taget i betragtning - har ret til at ophæve, det kan jeg ikke vide eller påtage mig ansvaret for. Den vurdering bør du få foretaget konkret.

(Du kan sammenligne situationen med en ansat. En ansat kan ikke "bare" fyres eller smides ud. Der skal noget til. For sikre beviset for at den ansatte træder ved siden af, arbejder man med en advarsel. Næste gang samme forhold så sker, så slår man i bordet..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)