Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor pris?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige modtaget regning fra mit revisions firma. Jeg har altid synes de var lige i over kanten med prisen. Men i år synes jeg det virker noget vildt. Sidste år betalte jeg 17000,- incl. moms men i år lyder regningen på 21250,- incl moms. Der har ikke været nogen nævneværdig ændring i mit firma i år.

Mit firma er et enkletmands firma. jeg skriver selv mine faktura og sender dem, ligeledes er der naturligvis også orden på alle bilag. Jeg plejer at aflevere 2 ringbind til min revisor. en med bilag og en med faktura.Der er typisk omkring 150 faktura og 150 bilag pr år.

Er det mig der er helt forkert på den angåenden deres pris eller er den noget høj?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en regning på små 10K inkl. moms for et firma der var meget få bilag i - det er et asp der faktisk bare ligger stand by :) Så prisen er nok ikke helt ved siden af

Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har du fået lavet for pengene?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige udfyldt oplysningerne på agera

Her er hvad der står på regningen:

Regnskabsår 2013

Honorar for assistance med udarbejdelse af regnskab for 2013 og indberetning af skattepligtig indkomst til skat.    8000,-

Bogføring af første og andet halvår                                                                                                                 8000,-

Udarbejdelse af debitor specifikation                                                                                                                 500,-

Rådgivning omkring marketingsomkostninger                                                                                                     500,-

momsgrundlag 17000,-  incl. moms 21250,-

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sunela:

Hej

Jeg har lige modtaget regning fra mit revisions firma. Jeg har altid synes de var lige i over kanten med prisen. Men i år synes jeg det virker noget vildt. Sidste år betalte jeg 17000,- incl. moms men i år lyder regningen på 21250,- incl moms. Der har ikke været nogen nævneværdig ændring i mit firma i år.

Mit firma er et enkletmands firma. jeg skriver selv mine faktura og sender dem, ligeledes er der naturligvis også orden på alle bilag. Jeg plejer at aflevere 2 ringbind til min revisor. en med bilag og en med faktura.Der er typisk omkring 150 faktura og 150 bilag pr år.

Er det mig der er helt forkert på den angåenden deres pris eller er den noget høj?

Det virker umiddelbart som værende i overkantenSkype-Speechless

Dog er spørgsmålet om, hvorvidt der er andre forhold, som er inkluderet i honoraret, herunder private forhold til selvangivelsen m.v.

Hvis det er årsregnskab incl. bogføring og en standard selvangivelse (d.v.s. uden anden anpartsvirksomhed m.v.), så er honoraret i størrelsesordenen 10-12.000 excl. moms. Ved tilvalg af Virkomshedsskatteordningen et mindre tillæg.

Som Gita skriver - Indhent tilbud fra agera.dk eller andre revisorer.

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært at sige om prisen er for høj, men hvis der ikke er sket ændringer i forhold til sidste år, så virker det mærkeligt med en så stor stigning. Prøv at spørg dem efter en specifikation på regningen. Tag også en snak med dem om, hvad du kan gøre for at minimere regningen, det gør jeg nogle gang med mine kunder, og det kan nogen gange være nemt at reducere en revisorregning ved at gøre lidt mere selv.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

sunela:

Jeg har lige udfyldt oplysningerne på agera

Her er hvad der står på regningen:

Regnskabsår 2013

Honorar for assistance med udarbejdelse af regnskab for 2013 og indberetning af skattepligtig indkomst til skat.    8000,-

Bogføring af første og andet halvår                                                                                                                 8000,-

Udarbejdelse af debitor specifikation                                                                                                                 500,-

Rådgivning omkring marketingsomkostninger                                                                                                     500,-

momsgrundlag 17000,-  incl. moms 21250,-

Det er præcis på bogføringen, at der er en for høj omkostning, idet 300 bilag (150 fakturaer + 150 bilag) ikke skal koste kr. 8.000.

Der findes revisor og bogholdere som kan klare denne del for væsentlig mindre i honorar.

Tonny

Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaet er ikke et APS, bare et personligt ejet enkeltmands firma

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Med bogføring og indberetning af moms/diverse løbende afstemninger, udarbejdelse af årsrapport med VSO samt dertilhørende indkomst- og formueopgørelse synes jeg ikke det lyder galt. 

Er det uden indkomst- og formueopgørelse og uden eventuel VSO lyder det dog til at være på den høje side. Hvor bor du henne af i landet?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)