Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport til Norge - valg af fragtfirma samt momsræpresentant??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er,

vi er en e-handels virksomhed som er i fuld gang med at udbygge vores webshop til Norge. Derfor hører vi gerne om forslag til valg af fragtfirma samt momsrepræsentant - er der nogen der har lidt erfaring med dette? Vores forsendelser er typisk små brevpakker samt lidt større pakker. De løsninger vi selv har fundet er forholdsvis dyre.Vi glæder os til at høre fra jer. 

Med venlig hilsen

Haris Basic  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Du behøv altså ikke at have nogen momsrepræsentant for at sælge til Norge, forudsat at varen sendes fra Danmark.  Du kan sælge varerne fra Danmark uden dansk moms.

Valg af forsendelses måde vil afhænge af  hvor mange ugelige pakker du sender til Norge.

Ravn

Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for svaret. Det er vi godt klar over, men det gør det noget lettere når vi er momsregistreret i Norge også når vi regner med at sende samlede pakker som bliver indfortoldet samlet og derefter distribueret videre. Og så er der noget med hvis man når en omsætning på 50.000 NKK, så skal man alligevel momsregistreres deroppe.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal dælme sælge meget til Norge før omkostninger til moms repræsentant  og moms regnskab kan betale sig.   Jeg tror du tager fejl når du mener man skal moms reg. i Norge bare fordi man eksportere for 50.000 NKK til Norge - det skal man altså ikke.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Nu skriver du, at man skal sælge meget til Norge før omkostninger til moms repræsentant og moms regnskab kan betale sig.

Hvad er meget i din optik?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristiansen

Meget er altid relativt, men at afholde nogle udgifter som ikke er påkrævet er jo spild af tid og penge.

Norge er jo ikke ligefrem kendt for et lavtlønsland, så jeg kan tvivler på man får noget lavet for under 10-20.000 kr. årligt.  jeg vil da også tro at kan skal stille en elller anden form for sikkerhed overfor repræsentanten.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Liget præcis - at "slynge" ud, at man skal omsætte for meget for at det kan betale sig, er en lidt "luftig og ligegyldig" kommentar, da det ikke er sat i forhold til noget som helst.

Men som jeg læser din nye kommentar så er det "meget" hvis det koster mellem 833,- og 1.666,- kr. pr. mdr. at være momsrepræsenteret i Norge.

Andre ville måske vurdere, at hvis man ikke har råd til bruge 1.666,- kr. pr. mdr. på at gøre det soleklart for de norske kunder, hvad deres køb koster og sikre en hurtigere levering, og måske samtidig øge konverteringsraten netop pga. bedre information og hurtigere levering, så skulle man måske slet ikke satse (seriøst) på Norge?

Selvfølgelig kan man "bare" sælge til Norge uden momsrepræsentation, men er der tale om en omkostning på KUN 833,- til 1.666 kr. pr. mdr. så få da momsrepræsentation og sats på, at det salget stiger (i forhold til ikke at have momsrepræsentation) minimum kan dække den omkostning. :-)

--

Så til tråd starten - jeg tror det vil være rigtig fornuftigt med momsrepræsentation, hvis man vil give sig selv de bedste muligheder for at få gang i salget i Norge.

/Kristiansen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12661
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristiansen:
jeg tror det vil være rigtig fornuftigt med momsrepræsentation

tro hvad du vil - du er jo allivel så klog, men gad vide om du overhoved har eksporteret noget til Norge endnu!  

Jeg har uden problem kunnet eksportere en del til Norge uden brug af moms rep.  Norske kunder er ikke så dumme som du tror!

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn

Så hoppede kæden da vist af for dig, bare fordi jeg er ikke enig med dig. :) 

Nu har du jo skrevet at 10.000 - 20.000 er MEGET og så må man igen gætte sig til hvad du mener med "en del". 

Hvis du nu fik en momsrepæsentant kunne det være du solgte "en del mere" ;)

Fortsat god aften.

/Kristiansen

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)