Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlandske fakturaer i Dinero, hvordan?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg har nogle udenlandske fakturaer, som jeg gerne vil have ind i Dinero, men hvordan gør jeg?

F.eks. denne:

Bøger hos Amazon for £88.95, af det udgør VAT 25% £17.80. Det er indenfor EU, kan jeg så bare sætte det som moms eller skal jeg aktivt gøre noget selv?

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 36
Fra  ABEL+ Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Det er vigtigt at du oplyser dit CVR nummer, når du køber i udlandet på den måde bliver der ikke pålagt moms på regningen. Du kan desværre ikke i første omgang fradrage den moms der er på regningen og hele beløbet skal bogføres som en omkostning.

Du kan søge om refusion, men der er en beløbsgrænse på det du skal søge tilbage på 35£ pr. år (http://www.bhi.dk/default.asp?m=62)

I Dinero kan du vælge at oprette Amazon som leverandør, så bør den automatisk registrere beløbet i din momsopgørelse under Rubrik A.

Vh Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

AMAZON UK lægger vel dansk moms på fakturen - derfor kan den vel fratrækkes.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja amazon UK er dansk momsregistreret - deraf momsprocenten 25% så du skal bogføre med helt alm dansk moms og dansk momsfradrag på helt alm konto.

Det er ikke så helt let da hovedreglen jo er, at der ikke skal være moms på regninger fra EU til dig som virksomhed og hvis der er, så er det generelt en fejl og den udenlandske moms. 

Visse som sælger over en vis grænse i DK skal dog ha dansk momsregistrering, og normalt skal dansk momsnummer så vil også fremgå af regningen og de kan spottes netop ofte ved 25% moms (som der også kan være andre lokale moms satser så slet ikke ikke en 100% regel)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 36
Fra  ABEL+ Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vigtig information John, den var jeg ikke lige opmærksom på Smile

Fra Ulstrup
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt mine første varer i Holland for to uger siden fra min private konto, men fik først godkendt CVR.nr. igår. Vil det sige at de ~90€ VAT bare er spildt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

ja og nej  hvis det er varer som er købt til det CVR du har fået oprettet og du ikke har brugt af dem og ikke solgt noget uden moms inden du fik dit cvr, så bogfører du regningen fra start i dit CVR op udgiftskonto for varer fra EU (og den bogfører så IMPORTMOMS SOM I LINK   MEN den der moms - hvis det er hollandsk moms du har betalt og det virker det som (med mindre det er en virksomhed der er dansk momsregistreret uanset den er fra holland) så er der ikke noget som helst fradrag momsmæssigt for det du har købt i Holland - der er aldrig fradrag for moms andet end dansk moms fra en dansk momsregistreret virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Muligheden er enten at få den hollandske leverandør til at ændre fakturaen og tilbagebetale dig momsen (hvis han altså er indstillet på det).

Hvis det ikke er muligt ville jeg vælge den lette løsning og trække udgiften fra uden moms. Jeg ville ikke begynde at blande importmoms ind i et køb foretaget før momsregistrering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Muligheden er enten at få den hollandske leverandør til at ændre fakturaen og tilbagebetale dig momsen (hvis han altså er indstillet på det).

Hvis det ikke er muligt ville jeg vælge den lette løsning og trække udgiften fra uden moms. Jeg ville ikke begynde at blande importmoms ind i et køb foretaget før momsregistrering.

Hollænderen skal så overtales til kredit nota og helt ny faktura hvis han skal fakturer om uden moms - da han jo ikke må ændre til uden moms uden ny faktura med moms til det nye CVR

Og ja han kan også lade være med at blande importmoms ind, selv om jeg vel tror det ville blive accepteret når det er køb til virksomheden i tiden op til registrereingen, men har sparer jo ikke noget ved det så det er da bare lettere at købe varen af sig selv til den fulde pris inkl. moms og bogføre på en konto for køb uden moms, så der ikke bliver momsfradrag men almindeligt fradrag

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)