Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gebyr i banken

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er min bank begynde at tage penge for hver bankboksindbetaling samt et promille beløb af indsætningen også Angry

Så tænkte jeg på om det er lovligt at først sætte pengene ind på min private konto for derefter at flytte dem via netbank

over til firma kontoen (jeg skal jo ikke som privat betale gebyr for indsættelse af penge på min egen konto)

Giver det nogle problemer ?

Mvh

Claus 

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm...lovligt... ja, umiddelbart. Du tager jo fra KASSEN, som krediteres i dit bogføringsprogram, og så går samme beløb i BANKEN når du overføre fra din egen konto. I det de står som indsat på dit kontoudtog i firmaet, debiteres kontoen og der er ingen difference. Nu ved jeg ikke om du tæller og bogføre dine kontantbilag i kassen hver dag? Pengene i kassen/banken stammer jo et eller andet sted fra :) Håber det gav mening....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

forudsat du er personlig virksomhed er det lovligt. I et selskab vil det være et ulovligt aktionærlån som skal udløse skat hver gang selv om det kun er 20 minutter, uden fradrag i firmaet og revisorbemærkninger og jeg skal gi dig skal jeg¨

I personlig virksomhed må du sætte dem på privatkonto -. bogføre dem ind som kontanter (og i princip over på privatkonto . men er det 20 min ville jeg ikke gøre det) og så derefter direkte over på erhvervskontoen og bogføre fra kasse til bank

Du skal dog nok vente at banken MÅSKE reagerer på tricket, som jeg sagtens forstår. De KAN med reglerne i hånd (dom i ankenævn viser det) faktisk nægte at man bruger privatkonto til erhverv, men det er vist ikke ret almindeligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 12
Indlæg ialt: 50
Fra  byg-billigst.dk Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du talt med banken eller har du bare accepteret at de kræver dette gebyr?

Disse gebyrer er ofte noget af det du kan forhandle i banken, og hvis man ellers er en god kunde, så kunne det være at de var fleksible omkring disse gebyrer.

Bare en ide :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)